Osm lidí s haldou kufrů

06. října 2008, 08:00 - Erich Handl
06. října 2008, 08:00

VYZKOUŠELI JSEM - HYUNDAI H1- Po delší době se značka Hyundai rozhodla inovovat svoji dodávku H1.

Na český trh tak letos přišla její nová verze, která má stejně jako předchozí generace nákladní i osobní variantu. Prodává se od necelých 500 tisíc korun za skříňové provedení. Profit otestoval verzi Tour, tedy mikrobus pro převážení osob.

Řada H1 automobilky Hyundai zahrnovala v předchozích letech užitkové modely o různých délkách rozvoru a výškách střechy. Byla také nabízena jako podvozek pro další dostavbu. Nová „há-jednička” letos přišla sice jen v jediném rozměrovém provedení, ale zato s delším šasi, než měly všechny předchozí generace. Skříňová verze je určena řemeslníkům, kurýrům a majitelům obchodů, osmimístný mikrobus je vhodný – jak se píše na stránkách značky – „pro odvoz členů sportovního klubu s jejich výstrojí na zápasy či soutěže“. Všichni budou podle reklamy Hyundaie cestovat ve velkém stylu.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

H1 Tour nabízí podnikatelskou verzi N1, odpočet DPH je možný. Je to osmimístný mikrobus vhodný pro firemní použití – jako kyvadlová přeprava hotelových hostů, doprava turistů nebo taxi. Kromě osob uveze 850 litrů nákladu, za dodávku lze zapřáhnout ještě 2,3 tuny těžký bržděný přívěs.

Větší než obvykle

Jaká je skutečnost? Nový H1 je skutečně větší a vyšší než předchůdce. Do jeho tří řad sedadel se vměstná osm lidí, aniž do sebe narážejí lokty. Rovná podlaha jim umožňuje bezproblémové přecházení mezi řadami. Minibus má přitom relativně objemný zavazadlový prostor, který pojme 850 litrů nákladu. Karoserie se chlubí hladkými plochami a sebevědomou maskou v americkém stylu. Trojúhelníkové přední světlomety prozrazují asijský původ vozu, zatímco koncové svítilny včleněné mezi blatníky a páté dveře patří spíše do Evropy.

Při redakčním testu jsme ocenili dvoje boční posuvné dveře, jejichž vodicí kolejnice jsou ukryty pod spodní hranu třetích bočních oken. Naopak nepraktické je, že zadní dveře lze otevřít jen po vytažení klíčku ze zapalování. Dobrý dojem z elegantního interiéru také rušilo skřípání plastů. A co je zřejmě největším minusem vozu – třetí řadu sedadel nelze z auta vyjmout, ale jen sklopit její opěradlo. Tento fakt může odradit podnikatele, kteří by potřebovali občas zvětšit kufr kvůli nákladu.

TECHNICKÉ ÚDAJE

model - Hyundai H1 Tour

  • *typ vozu - osmimístné MPV motor - vznětový čtyřválec objem válců - 2,5 litru max. výkon - 125 kilowattů max. rychlost - 180 km/hod zrychlení 0-100 - 14,5 sekundy spotřeba - 8,5 l/100 km kufr - 850 litrů cena (s DPH) - 659 900 Kč Rychlost navíc neuškodí**

K plusům mikrobusu ale určitě patří jeho jízdní vlastnosti. Nový vznětový čtyřválec s vysokotlakým vstřikováním Common Rail a proměnlivou geometrií turbodmychadla šel dobře odspodu a nenudil nás ani ve vyšších otáčkách. Škoda jen, že manuální převodovka měla jen pět stupňů, chtělo by to i šestku. Jezdili jsme s průměrnou spotřebou kolem osmi litrů nafty na sto kilometrů jízdy.

H1 s pohonem zadních kol se příjemně ovládala ve městě, zatáčkách i serpentinách, při couvání jsme ocenili bezproblémový výhled dozadu z vysokého posedu. Je ale třeba si uvědomit, že zpětný výhled i variabilitu interiéru zhorší v podnikatelské verzi montážní přepážka.

Výsledek testu: Hyundai H1 Tour je elegantní, úsporný a praktický mikrobus, dojem z jeho užitkových vlastností kazí pouze nevyjmutelná třetí řada sedadel. Startovní cena ve výši 659 900 korun za osmimístnou verzi je lákavá, zvláště když se podnikatelé můžou po odečtení DPH dostat na 572 528 korun. Za to mají ve standardu mimo jiné dva airbagy, ESP či klimatizaci. Solidní cenu podtrhuje tříletá záruka bez omezení ujetých kilometrů a desetiletá záruka na prorezivění karoserie.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít