Operátoři občas dovedou snést i modré z nebe

21. července 2003, 00:00 - Vladimíra Bezecná, it@profit.cz
21. července 2003, 00:00

Pečlivě vybírejte. Všude číhají výhodyPřestože jsou na trhu jen tři mobilní operátoři, konkurenční boj je silný. A to s sebou přináší nezanedbatelné výhody. Třeba při změně operátora.Každý asi nejednou podlehl touze vyměnit svého operátora.

Pečlivě vybírejte. Všude číhají výhody

Přestože jsou na trhu jen tři mobilní operátoři, konkurenční boj je silný. A to s sebou přináší nezanedbatelné výhody. Třeba při změně operátora.

Každý asi nejednou podlehl touze vyměnit svého operátora. Zrovna ho něco vytočilo, ať už dočasný výpadek signálu, nepříjemná slečna na infolince nebo třeba podivná faktura. Jenomže těch problémů při změně čísla - nové vizitky, hlavičkové papíry, faktury… Změna mobilního operátora totiž zatím nemůže proběhnout jinak než i se změnou čísla. U pevných linek už přenositelnost čísla funguje - své číslo máte pořád stejné, nezávislé na operátorovi. U mobilních operátorů tomu tak zatím není, volání do různých sítí je totiž rozdílně tarifikováno a sítě se odlišují právě oním číslem.

Operátoři vědí

Problémy, které při migraci k jiným operátorům klienty potkávají, mají samozřejmě operátoři dávno prozkoumané. V ědí, co je třeba změnit a jak na kterou strunu u potenciálního klienta zabrnkat, aby přešel zrovna k nim. Největší výhodu mají samozřejmě ti největší klienti. Čím více daná firma vlastní SIM karet a hlavně, čím vyšší je její měsíční účet, tím více se ji operátoři snaží ulovit do svých sítí. Takový obří klient se stovkou SIM karet nebo milionovým měsíčním účtem je vítaným úlovkem. Operátoři mu podkuřují kde mohou. A protože vědí, jaká úskalí mohou prchajícího klienta potkat, nabízejí mu pomocnou ruku. A tak třeba jsou ochotní podílet se na částečné či úplné kompenzaci vzniklých nákladů, jako je právě tisk nových vizitek nebo formulářů. Ochota operátora je přímo odvislá od možného výdělku. Kromě spoluúčasti na tisku firemních formulářů se můžete také od operátora nadít nabídky zvýhodněných mobilních telefonů. Ty nejlevnější modely můžete očekávat v ceně od koruny do stovky. Lepší telefony manažerské kategorie vyjdou dráž, ale pořád levněji, než kdybyste je kupovali v obchodě.

Neodkrývejte karty

Při výběrovém řízení na nového operátora to na vás budou obchodníci zkoušet. Určitě uslyšíte věty jako: „Ukažte nám fakturu a my vám řekneme, kolik by to stálo u nás.“ Jejich nabídka bude určitě nižší, ale určitě ne tak nízká, jak by mohla být. Schovejte si fakturu, sdělte jen počet minut, které ve firmě protelefonujete. Uvidíte, že nabídka od operátora bude zajímavější. Druhou zásadou totiž je, že obchodníkova nabídka může být ještě nižší. Nespoléhejte však pouze na cenu nebo mobilní telefony, které vám operátor nabídne. Jsou totiž ještě další věci, které vaší firmě mohou přinést užitek. Nechte si také vytvořit VPN - virtuální privátní síť. V praxi to znamená, že si budete v rámci firmy (zaměstnanců) volat levněji než podle běžných tarifů. Ušetříte tak hodně, protože na vnitrofiremní hovory jde většina nákladů. Operátoři pro vás umějí i vybudovat zabezpečený mobilní přístup do vaší podnikové počítačové sítě. Své e-maily i důležité firemní dokumenty tak máte prakticky pořád na dosah. Můžete mít přístup na speciální infolinku pro důležité zákazníky, kde jsou operátoři lépe vyškoleni a kvalitněji vám poradí. Dokonce si můžete vymoci i osobní asistentku, která sedí na lince během klasické pracovní doby a může řešit vaše problémy. Komunikace s jedním člověkem totiž vše výrazně urychlí. Problémy se tak budou řešit rychleji.

Hlídejte zaměstnance

Nezapomeňte si ale pohlídat své vlastní zaměstnance. Firemní mobil svádí ke zbytečným útratám. Nastavte každému zaměstnanci měsíční limity, pověřte komunikací s infolinkou jen jednu důvěryhodnou osobu, aby si zaměstnanci neaktivovali zbytečné služby, jako třeba nákup lístků do kina nebo limonád z automatu na firemní účet. Každá pozice ve firmě může znamenat odlišné nároky na volání, je proto tedy třeba postupovat s rozmyslem, aby se najednou pracovník neocitl bez mobilu. Ale za všechno se platí. Počítejte s tím, že se svému novému nebo staronovému operátorovi budete muset upsat na několik měsíců až roků dopředu (i když je pravdou, že v novém tendru vás může váš budoucí operátor ze svazku vyplatit). A také se třeba budete muset zavázat, že každý měsíc u svého operátora protelefonujete určitý, a to nikoli malý obnos.

Kde je kouzlo telefonování po staru takovýmihle krásnými přístroji. Dnes za vás operátoři udělají skoro všechno. Zvlášť když se vás snaží ulovit.

ILUSTRAČNÍ FOTO: ARCHIV

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče