Operátoři nesmějí žádat pokutu za mrtvého klienta

28. července 2008, 19:50 - Ivo Čermák
28. července 2008, 19:50

Telefonní operátoři nesmějí žádat po dědicích mrtvého klienta zaplacení pokuty za předčasně ukončenou smlouvu.

Na tomto stanovisku se v uplynulých dnech shodla zástupkyně veřejného ochránce práv Jitka Seitlová s vedením Českého telekomunikačního úřadu.

Na ochránce práv se v uplynulých dnech obrátila se stížností žena, která se po smrti svého otce rozhodla ukončit smlouvu s telefonním operátorem, kterou v minulosti uzavřel její otec. Operátor však po ní chtěl úhradu smluvní pokuty za předčasně ukončenou smlouvu. Podle Jitky Seitlové je to v rozporu s dobrými mravy.

Na základě několika správních řízení vedených v podobných případech dospěl telekomunikační úřad k závěru, že účastnický smluvní vztah mezi telefonním operátorem a účastníkem zaniká smrtí klienta. Stává se tak bez ohledu na to, že je ve smlouvě stanovena pokuta pro klienta, který smlouvu předčasně ukončí.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče