Operátoři nesmějí žádat pokutu za mrtvého klienta

28. července 2008, 19:50 - Ivo Čermák
28. července 2008, 19:50

Telefonní operátoři nesmějí žádat po dědicích mrtvého klienta zaplacení pokuty za předčasně ukončenou smlouvu.

Na tomto stanovisku se v uplynulých dnech shodla zástupkyně veřejného ochránce práv Jitka Seitlová s vedením Českého telekomunikačního úřadu.

Na ochránce práv se v uplynulých dnech obrátila se stížností žena, která se po smrti svého otce rozhodla ukončit smlouvu s telefonním operátorem, kterou v minulosti uzavřel její otec. Operátor však po ní chtěl úhradu smluvní pokuty za předčasně ukončenou smlouvu. Podle Jitky Seitlové je to v rozporu s dobrými mravy.

Na základě několika správních řízení vedených v podobných případech dospěl telekomunikační úřad k závěru, že účastnický smluvní vztah mezi telefonním operátorem a účastníkem zaniká smrtí klienta. Stává se tak bez ohledu na to, že je ve smlouvě stanovena pokuta pro klienta, který smlouvu předčasně ukončí.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče