Menu Zavřít

Operátoři nabízejí firmám prakticky stejné služby

9. 9. 2002
Autor: Euro.cz

Vhodně zvolené produkty mobilních operátorů mohou podnikům ušetřit hodně starostí Běžný smrtelník prakticky nemá šanci mít přehled o neustále se měnící škále služeb mobilních operátorů pro firemní zákazníky. Následující článek alespoň v hrubých rysech mapuje aktuální situaci.

Vhodně zvolené produkty mobilních operátorů mohou podnikům ušetřit hodně starostí

Běžný smrtelník prakticky nemá šanci mít přehled o neustále se měnící škále služeb mobilních operátorů pro firemní zákazníky. Následující článek alespoň v hrubých rysech mapuje aktuální situaci.

V současnosti všichni tři tuzemští mobilní operátoři (Eurotel, T -Mobile i Český Mobil) nabízejí tzv. business služby pro své firemní zákazníky. Jejich nabídka je vcelku konzistentní, žádný z nich nenabízí výrazně víc než ti ostatní. Jen podmínky pro jejich získání se liší.

Kolik SIM karet?

Například u Oskara (Český Mobil) můžete získat většinu výhod již při objednání tří SIM karet, zatímco u Paegasu (T-Mobile) to je pět a u Eurotelu se počítá především výše účtu - tam se může business zákazníkem stát každý, kdo protelefonuje alespoň 10 000 Kč měsíčně a je v podstatě jedno, jestli to je na třech SIM kartách, nebo na deseti. A co vám jednotliví operátoři nabídnou za služby? Škála je vcelku velká a u Oskara začíná na speciálních firemních tarifech, které jsou nazývány „Na jistotu“ a „Na zisk“. Rozdíl oproti klasický tarifům je především v nízkém měsíčním paušálu (100 Kč, resp. 250 Kč) a také v absenci volných minut. Pokud voláte opravdu hodně do Oskarovy sítě, tak vám přijde vhod snižování ceny s přibývajícími minutami hovorů. Na druhou stranu, toto se děje pouze při hovorech do Oskarovy sítě, takže se hodí skutečně pouze pro volání na Oskara. Do ostatních sítí je volání za tři koruny, takže celkový přínos při všeobecném používání není tak výrazný. Dva zbývající operátoři v základní nabídce pro business zákazníky nenabízejí žádné takovéto speciální tarify.

Bludištěm služeb

Jednou ze služeb, kterou poskytují všichni tři operátoři, je VPN neboli Virtuální privátní síť. Jde o služby, kdy jednotlivé firemní telefony jsou brány, jako by byly součástí samotné firemní sítě podobně, jako je tomu u pobočkových ústředen. Jednotlivá telefonní čísla mají své zkrácené volby a volání v rámci VPN je zvýhodněno lepší minutovou sazbou. Další službou, kterou nabízejí všichni operátoři, je datové vyúčtování. Jedná se o službu podrobného výpisu hovorů, který si lze stáhnout ze zaheslované stránky na webu operátora a následně importovat např. do Excelu nebo jiného tabulkového procesoru a podrobit jej zkoumání a následně podle něho třeba optimalizovat provoz jednotlivých čísel podle toho, kam kdo telefonuje nejčastěji. Správa účtu přes internet se již před časem stala samozřejmostí, v některých případech i pro „obyčejné“ zákazníky. Máte možnost si nastavovat jednotlivé služby, aktivovat či deaktivovat si je, nastavovat jejich parametry apod. Mezi další hojně využívané služby patří bezesporu datové přenosy. Ať už se jedná o přístup na internet, WAP či prostřednictvím VPN do firemní sítě, všichni tři operátoři vám jej nabídnou bez jakýchkoliv problémů a jistě ještě budou přesvědčovat, abyste využili některé z dalších navazujících či rozšiřujících služeb - například u Eurotelu je to nazváno Eurotel Mobilní Kancelář Profi. Služba je postavena na technologii MIS (Mobile Information Server) společnosti Microsoft a umožňuje přístup k informacím v systému Microsoft Exchange 2000. Naopak v síti T-Mobile je tato služba nazvána Office Management a pod tímto jednotným názvem zahrnuje několik služeb určené do jednotlivých prostředí - ať už jednoduché vyřizování e-mailů až po kompletní přístup do firemního informačního systému založeného, stejně jako u Eurotelu, na Microsoft MIS. Podle informací obsažených na webu Oskara nejsou podobné služby v této síti zatím dostupné, ale podle vývoje konkurenčního prostředí v ČR je zřejmé, že i Oskar bude nucen podobnou službu pro své zákazníky zprovoznit. Ve všech třech sítích můžete využít službu GPRS (General Packet Radio Service), při níž se platí podle objemu přenesených dat a ne podle doby připojení. A však „rychlá data“, jak je technologie HSCSD občas nazývána, můžete využít pouze v síti Eurotelu.

BRAND24

Určení polohy mobilu ocení hlavně logistické firmy

Jednou ze služeb, které sice nevyužije asi každá firma, ale pokud ano, tak jim bude rozhodně nápomocná, patří například polohovací služby. Pomocí speciální aplikace nahrané na SIM kartu lze jednoduše zjistit aktuální polohu telefonu s přesností na desítky metrů ve městech a řádově stovek metrů až kilometrů ve volném prostoru, kde není taková hustota základnových stanic. K určení polohy je třeba třech vysílačů, pomocí kterých se zaměří oblast, kde se daný telefon s takovou SIM kartou nachází. Čistě teoreticky by to šlo určit i podle dvou vysílačů, ale pak je výsledek značně nepřesný a mohl by se od skutečnosti lišit i o desítky kilometrů, což je již příliš mnoho pro komerční využití. Tu to službu pod názvy T-Mobile Locator a Eurotel Mapa Profi nabízejí pouze dva starší operátoři. Náš nejmladší přírůstek do mobilní rodiny ho nepodporuje nebo alespoň není v jeho síti komerčně dostupný. Takováto služba je vhodná především pro firmy zabývající se logistickými službami, nebo například restaurace, které mají vlastní rozvážkovou službu. Mezi hojně využívané služby, které poskytují všichni operátoři, patří přímé propojení firemní pobočkové ústředny přímo na ústřednu operátora. Takovéto uspořádání má řadu výhod, protože při volání do připojené sítě se na takové hovory aplikují sazby volání v rámci sítě, a lze tak ušetřit v závislosti na struktuře volání až 30 % výdajů za telefon. Ovšem takovéto úspory přicházejí až s desítkami tisíc provolaných minut do mobilní sítě. Pokud tedy máte telefonní účty, na nichž opravdu není po desítkách tisíc minut volání na mobily, tak vám určitě lepší službu prokáží GSM brány připojené pouze na vaši místní pobočkovou ústřednu, přes kterou půjdou veškerá volání do sítí mobilních operátorů. V našich krajích zcela jedinečnou službou je KombiKarta od Eurotelu, která umožňuje mít dvě čísla na jedné SIM kartě, každou s jiným cenovým tarifem a rozsahem služeb. Lze tak na jedné SIM kartě mít například služební číslo s některým vyšším tarifem a jako soukromé číslo mít předplacené služby Go. Naši mobilní operátoři nabízejí ještě některé další služby jako například přímé spojení do SMS centra pro firmy, které potřebují odesílat desítky až stovky tisíc SMS zpráv měsíčně.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).