Operativní leasing by mohl letos vzrůst až o pět procent

18. března 2011, 06:04 - Tomáš Johánek
18. března 2011, 06:04

České firmy stále častěji přenechávají správu vozového parku specializovaným společnostem a samy se soustředí na svůj obor podnikání. Šetří to čas i peníze. Po propadu v době krize se správa flotil prostřednictvím operativního leasingu vrací k růstu. Letos by mohl celkový finanční objem této služby v Česku meziročně vzrůst až o pět procent.

Foto: Allianz

Statistiky České leasingové a finanční asociace za rok 2010 a analýzy společnosti LeasePlan ukazují, že operativní leasing se v ČR na konci roku 2010 vrátil k růstu. Většina roku 2010 sice byla po období poklesu v roce 2009 ještě ve znamení stagnace, v souvislosti s obnovením důvěry firem v ekonomický růst však trh operativního leasingu zaznamenal ve druhé polovině roku oživení a následný růst.

Co přináší operativní leasing

Operativní leasing je nástrojem pro pořízení a externí správu firemních vozidel. Jde o dlouhodobý pronájem vozidel firmám včetně zajištění veškerých služeb. Operativní leasing pomáhá firmám ušetřit, protože veškerou agendu i servis spojené s firemními vozidly za ně efektivněji vyřizují externí firmy. Operativní leasing je dnes standardně nabízen od 12 do 60 měsíců a do celkového nájezdu kolem 180 tisíc kilometrů.

  • *l Všechny služby v jednom a bez starostí – firmy se mohou plně věnovat hlavnímu předmětu své činnosti a nezabývají se správou vozového parku. l Operativní leasing zahrnuje pořízení vozidel, servis i veškerou administrativu. Umožňuje také přesně spočítat měsíční náklady na vozidlo – vyjádřené v jediné měsíční položce, kterou klienti předem znají. l Firmy s pomocí operativního leasingu ušetří – lepší ceny u dodavatelů přenášené na zákazníky. l Žádná počáteční akontace – operativní leasing je výborný pro cash flow firmy. Ten by měl podle všech předpokladů pokračovat i v roce 2011. Tento růst bude zpočátku spíše mírný, a to hlavně ve srovnání s masivními nárůsty v letech 1996 až 2008. Očekávat se dá další obnova firemních vozových parků po jejich redukci v posledních dvou letech. „Rok 2010 znamenal na trhu operativního leasingu hlavně ve své druhé části viditelné zlepšení v souvislosti s rokem předchozím, byť jde o vývoj spíše pozvolný. V roce 2011 se pak dá v závislosti na vývoji celé české ekonomiky očekávat růst operativního leasingu ve výši mezi dvěma až pěti procenty,“ říká obchodní ředitel společnosti LeasePlan, která je lídrem trhu operativního leasingu osobních a lehkých užitkových vozidel, Peter Tölgyesi. Firmy se drží svého kopyta, správu vozů nechávají odborníkům Svůj podíl na zlepšujících se výhledech operativního leasingu – který je vlastně jakýmsi dlouhodobým pronájmem automobilů firmám spojeným se zajištěním veškerých souvisejících služeb – má i jeho stoupající znalost a obliba u českých firem. Ty se chtějí věnovat primárně svému hlavnímu zaměření a ne starostem s vozovým parkem. V souvislosti s výsledky za rok 2010 je také zajímavé shrnout, jak se na trhu operativního leasingu projevil určitý pokles často spojovaný s krizí. Po většinu roku 2008 problémům na tomto trhu nic nenasvědčovalo. Pak byl ale nástup ochlazení trhu velmi rychlý a ve čtvrtém čtvrtletí 2008 se již krize projevila naplno (sedmadvacetiprocentní pokles nových smluv oproti třetímu čtvrtletí 2008). Pokles v plné síle pokračoval i v prvním pololetí roku 2009. Ve třetím čtvrtletí 2009 pak došlo k první pozitivní korekci (třináctiprocentní nárůst nových smluv oproti druhému čtvrtletí 2009). Poté trh stagnoval až do třetího čtvrtletí 2010, kdy se začal trend obracet.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Projekt otevřeného ne-x86 počítače žije. Talos II bude ještě letos, s IBM Power9 a za míň
OneDrive rozšiřuje zálohování starších verzí na všechny typy souborů
Tip: Chtějí po vás telefonní číslo kvůli registraci? Která SIM je pro to nejlepší?
Microsoftu se daří hlavně díky Office a cloudu. Zdvojnásobil zisk
Podíl používanosti Creators Updatu poprvé překonal Anniversary Update
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít