Opel potřebuje zimní boty

29. března 2005, 00:00 - TOMÁŠ STINGL
29. března 2005, 00:00

S ČÍM PODNIKÁM Podnikatel Petr Auředník z Říčan u Prahy jezdí vozem Opel Vectra. Pochvaluje si nízkou spotřebu a dobrý výkon vozu. Značkovému servisu se ale raději vyhýbá. Petr Auředník vyrábí smyčce pro houslisty a další hudebníky. Jednou za měsíc vozí výrobky obchodnímu partnerovi do Německa.

S ČÍM PODNIKÁM

Podnikatel Petr Auředník z Říčan u Prahy jezdí vozem Opel Vectra. Pochvaluje si nízkou spotřebu a dobrý výkon vozu.

Značkovému servisu se ale raději vyhýbá.

Petr Auředník vyrábí smyčce pro houslisty a další hudebníky. Jednou za měsíc vozí výrobky obchodnímu partnerovi do Německa. Tím svého opla pořádně protáhne. „Stihnu to za jediný den tam i zpátky. Dohromady urazím tisíc kilometrů. Kdybych jel vlakem, trvalo by to mnohem déle. A navíc, když vezu smyčce třeba za 250 tisíc korun, do vlaku bych si netroufnul,“ říká živnostník. Kromě dálkových cest využívá auto k menším převozům dřeva a dalšího materiálu.

Na oplu oceňuje jízdní vlastnosti i komfort. „Je to pohodlné velké auto. Dosahuje slušný výkon, pod kapotou má sto koní. Ale přitom má relativně nízkou spotřebu. V létě bere jen sedm a půl litru na 100 kilometrů, v zimě o litr víc,“ říká Auředník.

Opla koupil před třemi roky od známého za čtvrt milionu. Vůz měl sice najeto už 100 tisíc kilometrů, byl ale v dobrém stavu. Navíc měl velmi slušnou výbavu -kožený multifunkční volant, klimatizaci, ABS, dva airbagy a jiná vylepšení.

Po třech letech ježdění přibylo na tachometru dalších 70 tisíc kilometrů. Auředník během té doby poznal i slabší stránky vozu. „Je to především jen průměrná spolehlivost a drahé náhradní díly. Třeba AGR ventil mě přišel na deset tisíc korun. Jeho poruchu přitom nezpůsobilo ojetí. Musel jsem také vyměnit zadní sklo. Nefungovalo totiž rádio, jehož anténa je zabudována přímo ve skle společně s tepelným vedením,“ vysvětluje živnostník. Vysokou cenu náhradních dílů se snaží kompenzovat. „Se všemi jednoduššími opravami jdu raději do neznačkového servisu. Jinak bych se nedoplatil,“ říká.

Opel si prý také nevede na sněhu nebo ledu tak dobře, jako některé české vozy. „Dříve jsem měl Felicii a s tou jsem mohl jezdit relativně klidně i bez zimních pneumatik. S oplem to ale bez přezutí nejde.“

Vzhledem ke stáří vozu podnikatel plánuje v blízké době nákup nového auta. „Chci koupit buď Octavii nebo Volkswagen Golf. Ten mi vřele doporučuje jeden kamarád a také jsem si ho už sám otestoval. A poznal jsem, že Golf je auto pro mě,“ uzavírá Auředník.

DRAHÝ SERVIS

„Se všemi jednoduššími opravami jdu raději do neznačkového servisu. Jinak bych se nedoplatil,“ říká Auředník.

TABULKA

TECHNICKÉ ÚDAJE

Typ vozu Opel Vectra 1.6

Rok výroby 1997

Sspotřeba 8,5 l/100 km (v zimě)

Najeto 170 000 km

Cena 250 000 korun (ojeté)

Spokojenost 70 %

Foto popis| Podnikatel z Říčan koupil Ojela před třemi roky od známého.

Foto autor| foto: Profit - Tomáš Satingl

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče