Opel Movano: největší z opelů

27. června 2010, 02:02 - Erich Handl
27. června 2010, 02:02

Řemeslníkům, stavebním firmám a rozvážkovým službám začal nabízet Opel druhou generaci dodávky Movano. Do Česka dorazily první kusy minulý týden, automobilka je předvedla na národní novinářské premiéře ve Velkých Popovicích.

Autor: Opel

Movano je užitkový vůz, který Opel vyrábí od roku 2001 ve spolupráci s Renaultem. V roce 2004 prošel lehkým faceliftem a nyní přichází druhá generace. Velká dodávka, která je v současnosti největším opelem na českém trhu, nabízí množství různých variant. Je k dispozici jako valník, sklápěčka, skříňový vůz, osobní kombík nebo šestnáctimístný mikrobus. K mání jsou čtyři rozvory podvozku, čtyři délky karoserie a dva typy pohonu – na přední i zadní kola. „Vůz nemá jen verzi s pohonem všech kol, i tak si zájemci můžou vybírat z celkem tří stovek různých kombinací vozu,“ říká mluvčí značky Martin Hejral.

Nové movano se podle něj chlubí největším počtem inovací v kabině. Čelo auta nese současný designérský styl opelu, tedy lichoběžníkovou masku chladiče, podélný prolis na kapotě a také nové osmnácticentimetrové logo výrobce. Uvnitř lze nalézt posuvná sedadla a takové vymoženosti jako vysouvací clipboard pro zavěšování map, faktur a dodejek nebo schránku na notebook. „Elektrická zásuvka je umístěna hned u notebooku a držáku na mobil, řidič nemusí táhnout kabel nabíječky do zdířky zapalovače,“ upozorňuje Hejral na jednu z příjemných drobností.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Movano uveze i těžké 2,5tunové náklady, to jej předurčuje pro práci ve stavebních firmách nebo třeba u odtahové služby. Ale může to být také rodinný kombík nebo hotelový mikrobus.

Movano má prý také vylepšené užitkové vlastnosti. Do verze s největší skříní se vejde 17 kubíků nákladu, dodávka unese až 2,5 tuny. K tomu může táhnout ještě bržděný třítunový přívěs. Boční posuvné dveře umožňují nakládání europalet na délku. Nový motor 2,3 CDTI se třemi výkonovými parametry je podle informací výrobce úspornější než předchůdce. Přispívají k tomu kromě nových technologií i delší servisní limity. K mání jsou dvě převodovky, jeden šestistupňový manuál a automat Easytronic. „Ten automat je překvapivě úspornější než manuální řazení,“ tvrdí Martin Hejral. Cena nového movana začíná na 551 900 korunách bez DPH.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
6 tipů, jak co nejlevněji vyměnit peníze v zahraničí na dovolené
Kde všude můžete v Česku prohlásit: „Zaplatím to bitcoinem“
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Auta
Maserati GranTurismo se dočkalo dalšího faceliftu. Nástupce…
Historicky nejrychlejší Jaguar pro běžný provoz má 600 koní a maximálně jede 322 km/h
Aston Martin DB11 dostal osmiválec 4,0 l bi-turbo od Mercedesu AMG
Galerie na středu: Vyplatí se nejoblíbenější auta s dieselem? Jen když najedete stovky tisíc km
Prohlédli jsme si nový Opel Grandland X. Jak prostorný je uvnitř? (první dojmy)
Technologie
Další velký útok ransomwaru zasáhl nezáplatované počítače. Nejvíce je postižena Ukrajina
Čtečky otisků schované v displejích přijdou příští rok. Umožní to tato technologie
Prohlížeč Vivaldi konečně dostane synchronizaci
AMD vydalo první Vegu 10, poloprofi kartu Radeon Vega Frontier Edition za 999$. Bez recenzí
Facebook ovládá celý svět. Má již 2 miliardy uživatelů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít