Opel Movano: největší z opelů

27. června 2010, 02:02 - Erich Handl
27. června 2010, 02:02

Řemeslníkům, stavebním firmám a rozvážkovým službám začal nabízet Opel druhou generaci dodávky Movano. Do Česka dorazily první kusy minulý týden, automobilka je předvedla na národní novinářské premiéře ve Velkých Popovicích.

Autor: Opel

Movano je užitkový vůz, který Opel vyrábí od roku 2001 ve spolupráci s Renaultem. V roce 2004 prošel lehkým faceliftem a nyní přichází druhá generace. Velká dodávka, která je v současnosti největším opelem na českém trhu, nabízí množství různých variant. Je k dispozici jako valník, sklápěčka, skříňový vůz, osobní kombík nebo šestnáctimístný mikrobus. K mání jsou čtyři rozvory podvozku, čtyři délky karoserie a dva typy pohonu – na přední i zadní kola. „Vůz nemá jen verzi s pohonem všech kol, i tak si zájemci můžou vybírat z celkem tří stovek různých kombinací vozu,“ říká mluvčí značky Martin Hejral.

Nové movano se podle něj chlubí největším počtem inovací v kabině. Čelo auta nese současný designérský styl opelu, tedy lichoběžníkovou masku chladiče, podélný prolis na kapotě a také nové osmnácticentimetrové logo výrobce. Uvnitř lze nalézt posuvná sedadla a takové vymoženosti jako vysouvací clipboard pro zavěšování map, faktur a dodejek nebo schránku na notebook. „Elektrická zásuvka je umístěna hned u notebooku a držáku na mobil, řidič nemusí táhnout kabel nabíječky do zdířky zapalovače,“ upozorňuje Hejral na jednu z příjemných drobností.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Movano uveze i těžké 2,5tunové náklady, to jej předurčuje pro práci ve stavebních firmách nebo třeba u odtahové služby. Ale může to být také rodinný kombík nebo hotelový mikrobus.

Movano má prý také vylepšené užitkové vlastnosti. Do verze s největší skříní se vejde 17 kubíků nákladu, dodávka unese až 2,5 tuny. K tomu může táhnout ještě bržděný třítunový přívěs. Boční posuvné dveře umožňují nakládání europalet na délku. Nový motor 2,3 CDTI se třemi výkonovými parametry je podle informací výrobce úspornější než předchůdce. Přispívají k tomu kromě nových technologií i delší servisní limity. K mání jsou dvě převodovky, jeden šestistupňový manuál a automat Easytronic. „Ten automat je překvapivě úspornější než manuální řazení,“ tvrdí Martin Hejral. Cena nového movana začíná na 551 900 korunách bez DPH.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do…
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Continental znovu vynalezl kolo, aby mohly elektromobily lépe brzdit
Technologie
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Intel: top Coffee Lake má o 11 % lepší výkon v jednom vlákně. Kvůli AMD přejmenuje čipset
Evleaks kazí překvapení další Korejcům. Takhle bude vypadat LG V30
Čeští Warhorse Studios vnadí dalším trailerem na Kingdom Come: Deliverance (video)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít