Opel Movano: největší z opelů

27. června 2010, 02:02 - Erich Handl
27. června 2010, 02:02

Řemeslníkům, stavebním firmám a rozvážkovým službám začal nabízet Opel druhou generaci dodávky Movano. Do Česka dorazily první kusy minulý týden, automobilka je předvedla na národní novinářské premiéře ve Velkých Popovicích.

Autor: Opel

Movano je užitkový vůz, který Opel vyrábí od roku 2001 ve spolupráci s Renaultem. V roce 2004 prošel lehkým faceliftem a nyní přichází druhá generace. Velká dodávka, která je v současnosti největším opelem na českém trhu, nabízí množství různých variant. Je k dispozici jako valník, sklápěčka, skříňový vůz, osobní kombík nebo šestnáctimístný mikrobus. K mání jsou čtyři rozvory podvozku, čtyři délky karoserie a dva typy pohonu – na přední i zadní kola. „Vůz nemá jen verzi s pohonem všech kol, i tak si zájemci můžou vybírat z celkem tří stovek různých kombinací vozu,“ říká mluvčí značky Martin Hejral.

Nové movano se podle něj chlubí největším počtem inovací v kabině. Čelo auta nese současný designérský styl opelu, tedy lichoběžníkovou masku chladiče, podélný prolis na kapotě a také nové osmnácticentimetrové logo výrobce. Uvnitř lze nalézt posuvná sedadla a takové vymoženosti jako vysouvací clipboard pro zavěšování map, faktur a dodejek nebo schránku na notebook. „Elektrická zásuvka je umístěna hned u notebooku a držáku na mobil, řidič nemusí táhnout kabel nabíječky do zdířky zapalovače,“ upozorňuje Hejral na jednu z příjemných drobností.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Movano uveze i těžké 2,5tunové náklady, to jej předurčuje pro práci ve stavebních firmách nebo třeba u odtahové služby. Ale může to být také rodinný kombík nebo hotelový mikrobus.

Movano má prý také vylepšené užitkové vlastnosti. Do verze s největší skříní se vejde 17 kubíků nákladu, dodávka unese až 2,5 tuny. K tomu může táhnout ještě bržděný třítunový přívěs. Boční posuvné dveře umožňují nakládání europalet na délku. Nový motor 2,3 CDTI se třemi výkonovými parametry je podle informací výrobce úspornější než předchůdce. Přispívají k tomu kromě nových technologií i delší servisní limity. K mání jsou dvě převodovky, jeden šestistupňový manuál a automat Easytronic. „Ten automat je překvapivě úspornější než manuální řazení,“ tvrdí Martin Hejral. Cena nového movana začíná na 551 900 korunách bez DPH.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče