Opel Insignia OPC: Zkrocená vášeň

06. března 2011, 03:34 - Stanislav Švarc
06. března 2011, 03:34

Opel Insignia OPC. Ta tři písmenka na konci jsou důležitá, oznamují totiž příslušnost ke vznešenému rodu. Jde o zkratku Opel Performance Center, nezávislé divize německé automobilky, která má na starosti její aktivity v motosportu. A také vývoj výkonných verzí standardních Opelů.

Foto: Opel

Upravená Insignia je z nich nejsilnější. Turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec se zdvihovým objemem 2,8 litru nabízí maximální výkon 325 koní a až 435 N.m točivého momentu, obojí při 5 250 otáčkách. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Z klidu na stovku zrychlí za pouhých šest vteřin. Slušné, ne?

Pochvala za podvozek

Jenže aby auto bylo dobré, musí toho umět mnohem víc. Jen čísla, byť oslnivá, nestačí. Zrovna Opel by mohl vyprávět. Předchůdkyně ostré Insignie, Vectra OPC, byla taky rychlá. Jenže jezdila jen rovně. Dokonce i když řidič točil volantem. Tak moc byla nedotáčivá.

Nová Insignia je úplně jiná, naštěstí v tom pozitivním smyslu. Nastavitelný podvozek FlexRide dokonce patří k nejsilnějším zbraním auta. Dobrý je už v základním módu, po stisknutí tlačítka OPC ale ještě přituhne. A když k tomu přidáte adaptivní systém pohonu všech kol a elektronický diferenciál, je výsledek vážně skvělý. Auto řidiči dovolí až neskutečné věci. Do zatáček se žene s vervou, ani o fous se nehne a ani při divokém projetí se nenaklání. Vzpomeňte si na dětství, jak jste posazeni na koberci kolem svých nohou v rychlosti „proháněli angličáky“ a rukou je tlačili k podlaze. Asi takhle Insignia OPC drží.

Nejlepší na tom všem ale je, že i když pod sebou cítíte každou nerovnost vozovky, nemusí vám při vystupování pomáhat kolemjdoucí. Bolesti sedacích částí těla nehrozí, auto je i zásluhou skvělých sedadel renomované značky Recaro dostatečně pohodlné.

Opel Insignia OPC

motor zážehový šestiválec

  • *objem 2 792 cm3 max. výkon 239 kW (325 k) max. rychlost 250 km/h max. toč. moment 435 N.m z 0 na 100 km/h 6 s spotřeba 11,4 l/100 km cena test. modelu 1 230 900 Kč Tarzan to není Radost zařídí také schopná spojka Haldex, která příkladně rozděluje točivý moment mezi jednotlivá kola, trakce je díky tomu skvělá – a to nejen na suchu. Ostrá Insignia tak umožňuje plně si vychutnat její výkon. Naneštěstí jízda není dokonalá. Autu chybí něco, co jsem si sám pro sebe nazval jako „mánes faktor“. Jde o schopnost auta vyloudit na řidičově tváři takový ten pološílený a iracionální (jinými slovy „přiblblý“) úsměv. Šestiválec sice má sil na rozdávání a třeba zrychlení po podřazení z šestky na trojku pod plným plynem při devadesátce způsobuje šimrání v břiše, ale nástup točivého momentu je nezáludný a příliš klidný. Auto je hodně rychlé, ale chybí mu živočišná divokost. Pravda, tu částečně Insignia dohání zvukovým projevem, o který se stará výfukové potrubí z produkce firmy Remus. Auto vydává dunivý zvuk (v hlavě pak hučí ještě dlouho), zvlášť ohromující je ale hlasité „odfrknutí“ při řazení ve vyšších otáčkách. Samotné řízení není špatné, přál bych si v něm ale více citu. Brzdy značky Brembo jsou dobře dávkovatelné a plní svou úlohu poměrně poctivě – při extrémnějším zatížení však trochu vadnou. Pořád je to Insignia**

Až dosud jsme se bavili především o rychlosti a měli zmáčknuté tlačítko OPC. Jenže nesmíme zapomenout na fakt, že Insignia OPC nabízí nejen to. Umí totiž stejné věci jako „obyčejná“ sestřička, takže je dostatečně komfortní a praktická. Kromě již zmíněných sedaček a několika drobností s logem OPC uvnitř kabiny jde pořád o starou známou povedenou Insignii. Vnitřek je tedy poměrně prostorný, místo nechybí ani na zadních sedadlech. Máme tak před sebou auto pro každý den, které navíc řidiče potěší velkou dávkou sportovnosti. Navíc je i krásné. Už běžná Insignia vypadá k světu, ostrá verze ale září mnohem víc. Nové jsou oba nárazníky, těm předním dominují mohutné vstupy vzduchu, těm zadním zase dvě koncovky výfuku. Vzhledu prospělo i snížení světlé výšky.

Insignii OPC můžete mít ve třech karosářských verzích, prodává se jako sedan, liftback i kombi. Ceny startují na 1 149 900 korunách.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Jak napsat správně CV, aby vás pozvali na pohovor
Jak přijímat a posílat balíky do zahraničí aneb kdy se platí DPH a clo?
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Auta
BMW Z4 Concept byl neoficiálně odhalen těsně před premiérou…
Hyundai ukázal nástupce vodíkového crossoveru ix35. Příští rok dorazí také do Evropy
Volvo, Peugeot, Fiat a další vynechají autosalon ve Frankfurtu. Jsou to pro ně vyhozené peníze
Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá, praktické ale moc není
Technologie
Další pohroma v cenách grafických karet na obzoru. GDDR5 tento měsíc zdražila o 30 %
Bitcoin přišel o rekord. Kryptoměnou Ethereum už proudí více transakcí
ČTÚ chce regulovat. Zjistil, že si mobilní operátoři málo konkurují
AMD vydalo speciální ovladač pro horníky. Zrychluje těžbu Etherea na Radeonech
Firefox x64 už je pro uživatele Windows výchozí. Je bezpečnější a stabilnější
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít