Opel Corsa: šetřílek pro firemní flotily

19. září 2010, 14:06 - Stanislav Švarc
19. září 2010, 14:06

Mezi vozidla s nejnižší spotřebou paliva vtrhlo nové jméno: Opel Corsa ecoFLEX. Úsporná verze známého malého auta umí jezdit za méně než čtyři litry nafty na sto kilometrů. Vypadá to na ideální automobil do firemní flotily. Je to ale tak?

Autor: Opel

Spořivou corsu pohání modernizovaný vznětový motor 1.3 CDTi s maximálním výkonem 70 kW a deklarovanou kombinovanou spotřebou 3,7 l/100 km. Té má dosahovat díky několika úpravám standardní verze modelu, jakými jsou například delší převody (zajišťují co nejmenší otáčky motoru), snížený a tvrdší podvozek či vysokoprofilové pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Spotřeba v praxi

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Opel Corsa 1.3 CDTi ecoFLEX motor - vznětový přeplňovaný čtyřválec objem válců - 1,3 litru max. výkon - 70 kW (95 k) max. rychlost - 177 km/h max. točivý moment - 190 N.m z 0–100 km/h - 12,3 sekundy spotřeba - 3,7 litru/100 km cena s DPH - 414 000 Kč

Uvedené změny samozřejmě vyžadují i nové řidičské návyky – řidič musí především častěji řadit, při rozjezdech a při vytáčení motoru je třeba mít naopak lehkou nohu. Pak se dočkáte i vytoužené nízké spotřeby, která během našeho testu při klidné předpisové jízdě činila podle palubního počítače 4,2 litru na 100 kilometrů. Výrazně však stoupla při sportovnější jízdě a během cestování po dálnici, kdy displej počítače vystoupal na údaj 5,4 litru. Stejnou spotřebu si corsa uchovala i po dlouhodobém ježdění po městě.

Jak jezdí? **

Agregát 1.3 CDTi prošel modernizací, a přestože je nyní o třetinu úspornější než předchůdce a vykazuje i nižší emise, výkon stoupl na 95 koní, tedy o rovných dvacet. Upravený motor umí s lehkou corsou solidně „zacvičit“, síly a dynamiky má dostatek. Sportovní jízdu ale nečekejte.

Co nám rozhodně vadilo, byl nekultivovaný hluk, který se od motoru vtíravě rozléhal do kabiny. Prostor pro řidiče byl jinak příjemný a splnil i zásadní podmínku služebního vozu: pohodlně se v něm bude cítit jak dvoumetrový muž, tak i subtilní žena.

Úspora především

Corsa ecoFLEX je rozhodně zdařilým „šetřílkem“ a ve firemních flotilách, kde lze navíc bohatým kilometrovým nájezdem „dohnat“ vyšší pořizovací cenu vozu s naftovým motorem, by si mohl najít své místo. A to i přes skutečnost, že Česká republika nepatří mezi země, jež mají pro vozy s nízkou hodnotou exhalací připraveny daňové úlevy.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Jak napsat správně CV, aby vás pozvali na pohovor
Jak přijímat a posílat balíky do zahraničí aneb kdy se platí DPH a clo?
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Auta
BMW Z4 Concept byl neoficiálně odhalen těsně před premiérou…
Hyundai ukázal nástupce vodíkového crossoveru ix35. Příští rok dorazí také do Evropy
Volvo, Peugeot, Fiat a další vynechají autosalon ve Frankfurtu. Jsou to pro ně vyhozené peníze
Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá, praktické ale moc není
Technologie
Další pohroma v cenách grafických karet na obzoru. GDDR5 tento měsíc zdražila o 30 %
Bitcoin přišel o rekord. Kryptoměnou Ethereum už proudí více transakcí
ČTÚ chce regulovat. Zjistil, že si mobilní operátoři málo konkurují
AMD vydalo speciální ovladač pro horníky. Zrychluje těžbu Etherea na Radeonech
Firefox x64 už je pro uživatele Windows výchozí. Je bezpečnější a stabilnější
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít