Ohara: Naší filozofií je investovat dlouhodobě

26. května 2014, 08:10 - sin
26. května 2014, 08:10

Japonská skupina Tsuchiya investovala na jihu Čech stovky milionů korun. Podle prezidenta firmy Koiči Ohary tuzemská BBH Tsuchiya zatím svůj potenciál plně nevyužila.

E15: Co vás před sedmi lety vedlo k akvizici v Česku?

Původně jsme hledali partnera, se kterým bychom mohli spolupracovat. Pracujeme v automobilovém průmyslu a stále hledáme nějaké možnosti spolupráce a rozšiřování byznysu. Když jsme se doslechli o zdejší štítkárně, rozhodli jsme se pro její akvizici, místo abychom budovali novou společnost na zelené louce. Do Evropy jsme šli mimo jiné kvůli dlouhé tradici automobilového průmyslu.

E15: Toto je vaše jediná továrna v Evropě?

Ano. Mimo Japonsko máme další firmy v šesti zemích, například v Číně, Vietnamu, Kanadě nebo USA.

E15: Je skupina s evropskou investicí spokojena?

Vidíme zde velký potenciál do budoucna. Se současnou situací spokojeni úplně nejsme, ale během uplynulých let jsme dosáhli řady zlepšení v produktivitě, kvalitě a výkonech managementu. Takže vidím řadu pozitivních trendů.

E15: Co je hlavní problém?

Řekl bych, že jde hlavně o obecnou ekonomickou situaci a krizi, kterou si v minulých letech prošel automobilový průmysl. Rádi bychom viděli více zákazníků z České republiky a Německa, naším záměrem také bylo získat jako odběratele více japonských firem, které působí v Evropské unii. Jenže pro japonský automobilový průmysl byla krize obzvlášť těžkou zkouškou.

E15: Kolik už jste v Česku proinvestovali?

Můžeme mluvit o stovkách milionů korun.

E15: Poohlížíte se v Evropě po dalších akvizicích?

Nyní máme dostatečnou kapacitu k pokrytí poptávky v EU. Takže bych si spíše přál, abychom rostli tady v Českých Budějovicích. Naší filozofií je investovat dlouhodobě.


Čtěte také:

Štítkárna Tsuchiya otevřela novou halu za půl miliardy

Japonský výrobce autodílů Fukoku otevře závod v Česku. První v Evropě

Japonská Konica Minolta chystá v Česku akvizice zdejších firem

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče