Odpovědnost za násilí v restauraci

20. března 2006, 00:00 - admin
20. března 2006, 00:00

Provozujeme síť restaurací a už několikrát jsme se setkali s následující situací (kterou jsme nakonec naštěstí vždy vyřešili dohodou, přesto by nás zajímal váš názor). Jeden z hostů se stal obětí napadení jiným hostem, jemu údajně zcela neznámým.

Odškodnění za materiální škody (oblečení) a za drobné zranění pak požadoval nejen na útočníkovi, ale i na nás jako majiteli restaurace. Protože prý onen útočník byl delší dobu podnapilý a agresivní a budoucí oběť na jeho chování (útoky) několikrát upozorňovala personál. Nám klade za vinu, že jsme tam takto agresivního hosta trpěli a tím výrazně přispěli k tomu, že oběť byla nakonec skutečně napadena. Jaký je správný postup?

majitel firmy, Ostrava

Ve vámi popisovaném případě se pravděpodobně bude jednat o trestný čin výtržnictví podle § 202 trestního zákona. Tedy správný postup byl přivolat policii, pokud se nedalo útokům opilého zákazníka na ostatní návštěvníky restaurace zabránit jinak.

Poškozený se potom může v rámci trestního řízení domáhat náhrady škody, která mu útokem na jeho osobu vznikla. Ovšem odpovědnost na straně provozovatele restaurace se bez bližšího prozkoumání situace nedá jednoznačně odvozovat, záleží tedy na konkrétní situaci. 

Mgr. Ilona Kindlová, advokátka KŠD Šťovíček advokátní kancelář

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít