Odpočet i v krátké verzi

24. března 2008, 00:00 - Erich Handl
24. března 2008, 00:00

Ford omladil svůj stěžejní model střední třídy Focus. Profit novinku otestoval v minulém týdnu jako vůbec první redakce v republice. Co nabízí další generace rodinného vozu?

Vyzkoušeli jsme – Nový Ford Focus

První focusy z roku 1998 způsobily automobilovému světu šok. Ford totiž odhodil klasický design, který do té doby reprezentoval model Escort a představil světu zcela nové auto. Bylo postaveno ve stylu New Edge a mělo konkurovat nejprodávanějším vozům v Evropě – Volkswagenu Golf a Opelu Astra. V Česku je jeho největším soupeřem modelově zhruba stejně stará Škoda Octavia. Avantgardní tvar nového Fordu budil nejprve rozpaky, ale dnes již focus patří k silniční klasice. Od letoška se vyrábí dokonce v ruském Petrohradu.

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • *model - Ford Focus 1,6i typ vozu - pětidveřový hatchback motor - benzinový čtyřválec objem válců - 1,6 litru max. výkon - 74 kilowattů max. rychlost - 180 km/hod zrychlení 0-100 - 11,9 sekundy spotřeba - 7,7 l/100 km kufr - 385 litrů cena (vč. DPH) - 389 990 Kč Profit vyzkoušel krátkou verzi hatchback, která se předminulý týden právě vrátila z homologací pro provoz na českých silnicích. Měli jsme k dispozici benzinový motor 1,6 a auto s podnikatelskou přepážkou. To byla vůbec první zajímavost, na kterou jsme narazili. Konkurenční vozy umožňují zpravidla odpočet DPH jen u kombíků. Naše první zjištění u focusu bylo, že se přepážka umístěná za zadními sedadly do krátkého hatchbacku skutečně vejde. Aniž by radikálně zmenšila vnitřní prostor – do kabiny se vměstná pět lidí jako u běžného vozu, jenom kufr je menší o šířku bariéry. Posádka také nemůže počítat se zvětšením zavazadelníku sklopením opěradel zadních sedadel, pevná mříž umožňuje maximálně prostrčení lyží malým otvorem. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ**

Focus nabízí i v krátké verzi

možnost variace N1. Zahrnuje

montážní přepážku a dvě fólie

zakrývající zadní boční okna,

přestavba vyjde na 16 900 korun

bez DPH. Takto upravený Ford je

klasickou kombinací rodinného

auta střední třídy s vozem pro

občasné převážení menšího

nákladu.

Nové auto se liší od svého předchůdce hlavně jiným předkem. Konstruktéři mu dali takzvaný kinetický design, což lze do češtiny přeložit jako „sportovnější kabát“. Na přídi přibyly dravé otvory chladiče a výrazné prolisy na krytu motoru nebo světlomety vytažené až daleko do stran. Charakteristický pro nový focus je bok bez plastových lišt, pouze s výraznou stoupající postranní linií. Boční blinkry se přestěhovaly do vnějších zpětných zrcátek, nový je také zadní nárazník a spoiler zadních dveří.

O benzinovém agregátu 1,6 platí rčení, že „nenadchne, ale nezklame“. Musí se na něj hodně šlapat, pak podává solidní výkony. Co se týče cen a výbavy nového auta, základní verze 1,6 je poměrně drahá záležitost – vyjde na 482 990 korun. Český Ford jej ale až do září nabízí v akci zvané Celebration za 389 990 korun i s DPH.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče