Odpočet i v krátké verzi

24. března 2008, 00:00 - Erich Handl
24. března 2008, 00:00

Ford omladil svůj stěžejní model střední třídy Focus. Profit novinku otestoval v minulém týdnu jako vůbec první redakce v republice. Co nabízí další generace rodinného vozu?

Vyzkoušeli jsme – Nový Ford Focus

První focusy z roku 1998 způsobily automobilovému světu šok. Ford totiž odhodil klasický design, který do té doby reprezentoval model Escort a představil světu zcela nové auto. Bylo postaveno ve stylu New Edge a mělo konkurovat nejprodávanějším vozům v Evropě – Volkswagenu Golf a Opelu Astra. V Česku je jeho největším soupeřem modelově zhruba stejně stará Škoda Octavia. Avantgardní tvar nového Fordu budil nejprve rozpaky, ale dnes již focus patří k silniční klasice. Od letoška se vyrábí dokonce v ruském Petrohradu.

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • *model - Ford Focus 1,6i typ vozu - pětidveřový hatchback motor - benzinový čtyřválec objem válců - 1,6 litru max. výkon - 74 kilowattů max. rychlost - 180 km/hod zrychlení 0-100 - 11,9 sekundy spotřeba - 7,7 l/100 km kufr - 385 litrů cena (vč. DPH) - 389 990 Kč Profit vyzkoušel krátkou verzi hatchback, která se předminulý týden právě vrátila z homologací pro provoz na českých silnicích. Měli jsme k dispozici benzinový motor 1,6 a auto s podnikatelskou přepážkou. To byla vůbec první zajímavost, na kterou jsme narazili. Konkurenční vozy umožňují zpravidla odpočet DPH jen u kombíků. Naše první zjištění u focusu bylo, že se přepážka umístěná za zadními sedadly do krátkého hatchbacku skutečně vejde. Aniž by radikálně zmenšila vnitřní prostor – do kabiny se vměstná pět lidí jako u běžného vozu, jenom kufr je menší o šířku bariéry. Posádka také nemůže počítat se zvětšením zavazadelníku sklopením opěradel zadních sedadel, pevná mříž umožňuje maximálně prostrčení lyží malým otvorem. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ**

Focus nabízí i v krátké verzi

možnost variace N1. Zahrnuje

montážní přepážku a dvě fólie

zakrývající zadní boční okna,

přestavba vyjde na 16 900 korun

bez DPH. Takto upravený Ford je

klasickou kombinací rodinného

auta střední třídy s vozem pro

občasné převážení menšího

nákladu.

Nové auto se liší od svého předchůdce hlavně jiným předkem. Konstruktéři mu dali takzvaný kinetický design, což lze do češtiny přeložit jako „sportovnější kabát“. Na přídi přibyly dravé otvory chladiče a výrazné prolisy na krytu motoru nebo světlomety vytažené až daleko do stran. Charakteristický pro nový focus je bok bez plastových lišt, pouze s výraznou stoupající postranní linií. Boční blinkry se přestěhovaly do vnějších zpětných zrcátek, nový je také zadní nárazník a spoiler zadních dveří.

O benzinovém agregátu 1,6 platí rčení, že „nenadchne, ale nezklame“. Musí se na něj hodně šlapat, pak podává solidní výkony. Co se týče cen a výbavy nového auta, základní verze 1,6 je poměrně drahá záležitost – vyjde na 482 990 korun. Český Ford jej ale až do září nabízí v akci zvané Celebration za 389 990 korun i s DPH.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu…
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Nové Audi A8 dostane unikátní podvozek, který reaguje na nerovnosti i riziko kolize
Technologie
Vědci vymysleli další způsob, jak udělat foťák tenký jako papír
Seznam zruší legendární mapy. Ale ne ty, které myslíte
Tahle zahnutá výloha je ve skutečnosti obří flexibilní OLED panel od LG
Stahujte zdarma zombie co-op řežbu Killing Floor. Ale musíte si pospíšit
Intel zlevnil všechny Xeony Phi. Nejvýkonnější modely víc než o polovinu
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít