Odmítnutí zákazníka

30. května 2005, 00:00 - Josef L.
30. května 2005, 00:00

poradna * Podnikám v oblasti služeb (mandlování prádla). Nedávno jsem měl menší konflikt se zákazníkem. Prosím o vysvětlení, v jakých případech lze odmítnout přijetí objednávky. Upravuje to nějaký obecně platný předpis? V právním řádu není řečeno, že by prodejce musel své zboží prodat komukoliv.

poradna

* Podnikám v oblasti služeb (mandlování prádla). Nedávno jsem měl menší konflikt se zákazníkem. Prosím o vysvětlení, v jakých případech lze odmítnout přijetí objednávky. Upravuje to nějaký obecně platný předpis?

V právním řádu není řečeno, že by prodejce musel své zboží prodat komukoliv. Nesmí ale zákazníka odmítnout bezdůvodně, ani spotřebitele žádným způsobem diskriminovat. Vždy by tedy měl všem zákazníkům měřit stejně -určením rovných pravidel.

Odmítnout zákazníka v individuálních případech lze. Stává se to, když se chová zákazník hrubě, je opilý, dělá přílišný hluk, obtěžuje druhé a podobně. Pokaždé záleží na přesné situaci, v níž prodejce se zákazníkem jedná.

Odmítnut může být zákazník také například v případě, kdy je sociálně nezpůsobilý zaplatit za poskytnuté služby. Tato situace však u mandlování prádla, kde se většinou za služby platí dopředu, pravděpodobně nenastane.

Zato ale může nastat situace, kdy bude zákazník odmítnut na základě tvrzení obsluhy, že prádlo vyčistit nelze, je znehodnocené a podobně -firma tím předchází pozdějšímu neoprávněnému podezření ze strany zákazníka, že prádlo nějak poškodil mandl. Pokud na službě zákazník i nadále trvá, měla by obsluha tuto skutečnost uvést do zakázkového listu či na objednávku.

Diskriminace je rovněž široký pojem - diskriminován se může cítit každý, a to nejen z důvodů rasových nebo národnostních. Tyto případy dále řeší Česká obchodní inspekce a policie.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít