Odlište se od německé konfekce

16. ledna 2006, 00:00 - ERICH HANDL
16. ledna 2006, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - ALFA ROMEO 159 Už i sportovní italská značka Alfa Romeo má limuzínu pro podnikatele a manažery. Jde o luxusní sedan 159, který se začal v Česku prodávat koncem minulého roku. Profit jej otestoval v minulém týdnu s nejsilnějším turbodieselem 2,4 pod kapotou.

foto: Fiat auto

VYZKOUŠELI JSME - ALFA ROMEO 159 Už i sportovní italská značka Alfa Romeo má limuzínu pro podnikatele a manažery. Jde o luxusní sedan 159, který se začal v Česku prodávat koncem minulého roku. Profit jej otestoval v minulém týdnu s nejsilnějším turbodieselem 2,4 pod kapotou. Stopadesátdevítka je nástupcem Alfy 156. Je větší než její předchůdkyně a Italové nabídli i bohatší výbavu. Nejde ale už o italské auto v pravém slova smyslu. Řadu dílů totiž dodává koncern General Motors. Takže co je součástí Alfy Romeo, může být vidět třeba na Opelech. Platí to například o zadní nápravě. Model se začal prodávat loni za 819 000 korun v nejlevnější verzi. Míří do kategorie exkluzivních sedanů střední třídy, které si kupují manažeři a podnikatelé, kteří nechtějí volit konfekční německé limuzíny. JE TO JEŠTĚ ALFA? Hned po usednutí za volant nám vytanula otázka - je to ještě Alfa? Značka je známá svým sportovním střihem, ale vůz, do kterého jsme nasedli, připomínal skutečně spíše limuzínu. Můžou za to dlouhé převisy karoserie, zcela netypické pro tato auta. Je znát, že nový model je určen hlavně pro reprezentaci, není to dravec s kolem v každém rohu, jako bývali jeho předchůdci. Jeho hlavním účelem je dobře vypadat, nikoli závodit. Tomu odpovídá i komfortní stylový interiér. Volant má sice sportovní ergonomii, ale jinak kokpit připomíná spíše kabinu luxusního letadla. Velmi povedený je přitom střední panel se třemi „budíky“ uprostřed. Jako by vypadl z Jumbo Jetu! Pěkná palubní deska má ale svoji stinnou stránku, je přetechnizovaná, některé ovladače se špatně hledají. Při testu se nám občas rozběhl proti naší vůli ventilátor a nemohli jsme ho zaboha vypnout. RYCHLÉ SVEZENÍ Navzdory komfortu ale auto sportovní ambice neztratilo. My jsme měli, jak je již zmíněno výše, pod kapotou nejsilnější agregát v nabídce. Za jeho pět válců a výkon 147 kilowattů je třeba dost připlatit, vyjde na 1 069 000 korun, tedy téměř o 200 tisíc korun více než nejlevnější verze. Je to ale silák. Z nuly na sto kilometrech v hodině je za 8,4 sekundy, umí dát vozu hodinovou rychlost až 228 kilometrů. Průměrná spotřeba je solidní - 6,8 litrů nafty na sto kilometrů jízdy. Na závěr ještě k výbavě. Standard všech verzí je dost bohatý - obsahuje například sedm airbagů, podvozkové systémy ABS, ASR, MSR, EBD, VDC, hill holder, brzdový asistent, rádio s přehrávačem CD, věnec volantu potažený kůží, šestistupňovou převodovku a šestnáctipalcová kola. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Alfa Romeo 159 je čtyřdveřový sedan, nemá tedy v nabídce možnost přidání montážní přepážky.

Nákladu moc neuveze, kufr o objemu 405 litrů je ve své třídě pod průměrem. Je to auto určené k reprezentaci, dobře poslouží jako rychlá podnikatelská limuzína.

ALFA ROMEO 159 2,4 JTD Typ vozu pětimístný sedan

Motor naftový pětiválec

Objem válců 2,4 litru

Max. výkon 147 kW

Max. rychlost 228 km/hod

Zrychlení 0-100 8,4 sekundy

Spotřeba 6,8 l/100 km

Kufr 405 litrů

Cena 1 069 000 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče