Odborná anketa Pojišťovna roku vstoupila do druhé dekády

30. března 2011, 13:29 - Profit, TZ
30. března 2011, 13:29

Asociace českých pojišťovacích makléřů (AČPM) vyhlásila již 11. ročník soutěže o nejúspěšnějšího pojistitele – letos to tedy je Pojišťovna roku 2010.

Foto: Profimedia.cz

Anketa přináší odbornou alternativu k řadě spotřebitelských žebříčků, které více než parametry nabídky a skutečnou úroveň servisu jednotlivých pojišťoven hodnotí spíše jejich popularitu tvořenou především reklamou. Na rozdíl od takovýchto soutěží (jež se navíc zrodily nepoměrně později než anketa AČPM) je sbor hodnotitelů složen výhradně ze specialistů, kteří každodenně přicházejí do styku s mnoha pojišťovnami a neustále porovnávají jejich služby z různých aspektů. To vyplývá nejen z podstaty a charakteru profese pojišťovacího makléře, ale i ze zákona: ten pojišťovacím makléřům mj. ukládá provádět srovnávací analýzu dostatečného množství pojistných produktů nabízených na trhu. Hodnocení profesionálů tedy vychází z podrobné konkrétní znalosti jednotlivých produktů a z odborných osobních zkušeností s kvalitou poskytovaných služeb. To jsou aspekty, jimiž si soutěž za léta své existence vydobyla vysokou prestiž mezi pojistiteli i trvalý zájem médií a veřejnosti.

Reprezentativní výsledky

AČPM jako vyhlašovatel a pořadatel soutěže již od samého počátku usiluje o to, aby se hlasování aktivně účastnil co největší počet makléřů – jen tak mohou být výsledky reprezentativní, objektivní a statisticky cenné. Proto se anketa neomezuje pouze na členy AČPM, třebaže představují většinovou část trhu. Možnost hodnotit dostává každý z téměř sedmi set pojišťovacích makléřů, kteří se mohou prokázat registrací České národní banky (ČNB). Předmětem hodnocení jsou všechny pojišťovny se sídlem v České republice včetně těch, které zde v daném roce měly organizační složku. Jako vodítko slouží seznamy těchto subjektů vedené ČNB. Univerzální pojišťovny jsou posuzovány jak v kategoriích pro neživotní, tak pro životní pojištění.

Novinky

Na prahu dalšího desetiletí ankety AČPM ohlásila některé významné změny v organizaci soutěže, které by měly celou akci posunout na kvalitativně vyšší úroveň a dále posílit její prestiž u odborné i laické veřejnosti. Poprvé v historii se anketa pořádá ve spolupráci s Českou asociací pojišťoven (ČAP) a spoluorganizátorem a generálním mediálním partnerem se stal portál Opojištění.cz, jediný specializovaný informační server zaměřený na pojišťovnictví. K hodnocení kategorie Pojišťovna roku – životní pojištění budou kromě makléřů poprvé přizváni také ostatní registrovaní pojišťovací zprostředkovatelé a k soutěži byly spuštěny samostatné webové stránky www.pojistovnaroku.cz, na kterých jsou k dispozici všechny podrobnosti k průběhu letošního ročníku ankety i řada zajímavých informací z její historie.

Nově jsou taktéž definované soutěžní kategorie:

Pojišťovna roku 2010 – pojištění průmyslu a podnikatelů

Pojišťovna roku 2010 – pojištění občanů

Pojišťovna roku 2010 – autopojištění

Pojišťovna roku 2010 – životní pojištění

Pojišťovna roku 2010 – specializované pojištění

Osvědčené jistoty

Naopak osvědčené věci se nemění a opět i letos v roli guvernéra ČNB převzal záštitu nad anketou Miroslav Singer. Generálním partnerem ankety nadále zůstává renomovaná auditorská a poradenská společnost KPMG Česká republika a prezídium AČPM ve spolupráci s ČAP a KPMG v rámci 11. ročníku ankety opět udělí zvláštní ocenění Osobnost pojistného trhu za mimořádný přínos rozvoji pojišťovnictví v ČR. Výsledky soutěže budou prezentovány na tradičním galavečeru, který se letos koná 10. května v nové budově Národního muzea v Praze. Galavečeru bude předcházet také již tradiční Makléřské odpoledne, společensko-pracovní setkání zástupců pojišťoven, členů AČPM a dalších hlasujících makléřů.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče