Od nápojů ke zdraví

18. prosince 2006, 00:00 - RENATA BARTOŠKOVÁ
18. prosince 2006, 00:00

WALMARKSpolečnost Walmark začínala s nealkoholickými nápoji a zemědělskými produkty. Dnes je největším výrobcem doplňků stravy v České republice.Od začátku ryze česká společnost Walmark je dnes největším výrobcem doplňků stravy na tuzemském trhu.

WALMARK Společnost Walmark začínala s nealkoholickými nápoji a zemědělskými produkty. Dnes je největším výrobcem doplňků stravy v České republice. Od začátku ryze česká společnost Walmark je dnes největším výrobcem doplňků stravy na tuzemském trhu. V minulosti byla mezi širokou veřejností více známa jako výrobce nealkoholických nápojů Relax Figo, se kterými firma společně se zemědělskými produkty v roce 1991 začala. O rok později přišly na řadu také farmaceutické výrobky. V roce 2001 prodal Walmark svou zemědělskou divizi a tři roky nato i divizi nealkoholických nápojů. V současnosti se proto plně koncentruje na výrobu doplňků stravy a léků. EXPANZE DO EVROPY „Podařilo se nám úspěšně expandovat v rámci téměř celého středoevropského regionu. Máme dnes dceřiné společnosti v sedmi zemích Evropy a každý rok otevíráme v průměru jednu novou pobočku,“ říká Tomáš Macura, generální ředitel společnosti. Walmark je v současnosti vedle Česka lídrem na trhu doplňků stravy také na Slovensku, v Rumunsku a Bulharsku. Exportuje do dalších více než dvou desítek zemí. Konsolidovaný obrat skupiny podniků Walmark v kalendářním roce 2005 přesáhl 2,2 miliardy korun při téměř devíti stech zaměstnancích. POŽADAVKY SPOTŘEBITELŮ SE S POČASÍM MĚNÍ**

„Nejvíce prodáváme na podzim, v zimě a počátkem jara, což souvisí s prodejem širokého portfolia našich vitaminů v souvislosti s onemocněním chřipkami a nachlazením či snahou předcházet podobným chorobám,“ vysvětluje Macura. Zájem o doplňky stravy podle něj stále roste a spotřebitelské požadavky se postupně mění.

„V posledních letech jsme zaznamenali trend, že zájem zákazníků se posunuje od »univerzálních« přípravků k těm specializovaným, zaměřujícím se na konkrétní zdravotní problém. Zákazníci také více než v minulosti věnují pozornost konkrétnímu složení preparátu a zajímají se, kdo jej vyrábí,“ vysvětluje Macura.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče