Od ledna přijde velký třesk pro dopravce

22. listopadu 2004, 00:00 - JIŘÍ PINKA
22. listopadu 2004, 00:00

ELEKTRONICKÉ MÝTNÉ V SRN Nový systém mýtného, které se od 1. ledna příštího roku zavádí na německých dálnicích, výrazně zvýší náklady dopravců. Podle tiskového mluvčího sdružení autodopravců Česmad Bohemia Martina Felixe se dotkne dopravců, kteří nemají stálé zákazníky a nemusí se jim podařit prosadit u odběratelů vyšší cenu kvůli placení mýta.

ELEKTRONICKÉ MÝTNÉ V SRN

Nový systém mýtného, které se od 1. ledna příštího roku zavádí na německých dálnicích, výrazně zvýší náklady dopravců. Podle tiskového mluvčího sdružení autodopravců Česmad Bohemia Martina Felixe se dotkne dopravců, kteří nemají stálé zákazníky a nemusí se jim podařit prosadit u odběratelů vyšší cenu kvůli placení mýta. „Kdo je závislý jen na tom, co odveze a zaplatí téměř pět korun na kilometr, ten skončil,“ zdůrazňuje. Povinnost platit poplatky na dvanácti tisících kilometrech německých dálnic se přitom vztahuje na nákladní automobily od 12 tun. „Cena se bude pohybovat mezi devíti až čtrnácti centy za kilometr podle počtu náprav a emisní třídy,“ uvedl minulý týden na tiskové konferenci Hans-Christian Maass ze společnosti Toll Collect, která systém zavádí. Přepravci by měli do konce roku vybavit kamiony speciálním palubním přístrojem, který díky satelitnímu určování polohy automaticky zaznamená vzdálenost ujetou na zpoplatněné komunikaci. Podle Maasse je jisté, že pokud se čeští dopravci nyní zaregistrují a požádají o zabudování měřicí jednotky, budou ji mít ve vozech ještě letos. Jinak budou muset řidiči platit u sítě 3500 terminálů rozmístěných u čerpadel, odpočívadel a v příhraničních oblastech nebo přes internet. Přepravcům, kteří jezdí do Německa občas nebo stále stejnou trasu, se patrně instalace přístroje nevyplatí. Samotné zařízení je majetkem Toll Collect. Dosud se z ČR do systému zaregistrovalo 1100 podniků, kteří provozují přes dvanáct tisíc vozidel. Přibližně osm tisíc z nich si již palubní přístroje objednalo. Namontováno je však zatím má podle Toll Collect pouze 2600 nákladních automobilů. „Obáváme se, že to všichni nestihnou, ne všechny servisy to dělají a je to přece jenom velký třesk, upozorňuje Felix. Držitel vozidla může platit příkazem k inkasu, přes pohledávkové konto nebo tankovací kartou. Stejně tak při vyúčtování po internetu. U terminálů lze zvolit úhradu v hotovosti, tankovací, platební nebo kreditní kartou. Při placení u terminálů nebo na internetu se předem zadá trasa a systém vypočítá mýtné. V prvních měsících má řidičům se zadáváním dat u terminálů pomoci obsluha, která bude mluvit i česky. Dopravce s nainstalovaným palubním přístrojem, bude platit jednou měsíčně podle vzdálenosti, kterou vozidlo ujelo. Hlídat, zda dálnici skutečně používají platící auta, má několik set automatických elektronických kontrolních mostů a mobilních hlídek přímo za jízdy.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Návod: 4 a více kroků, jak založit svůj vlastní stát
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
Auta
Tento Mercedes třídy E nevypadá na to, že by měl víc koní…
Revoluce? Už dnes si můžete objednat auto na solární pohon. Stojí 400 tisíc a ujede 30 km
Range Rover Velar nadchne už svým vzhledem. Ale tím to nekončí [první dojmy a velká galerie]
Španělský sourozenec Škody Kodiaq se bude jmenovat Donosti, Aran nebo Teide
Reálná spotřeba Bugatti Chiron? Není tak strašná, jak by se mohlo zdát
Technologie
Asus Lyra: Wi-Fi bez kompromisů (uživatelská recenze)
Cnews FM: S historicky prvním hostem o Firefoxu a Mozille [podcast]
Kompletní parametry Skylake-X s 12 až 18 jádry jsou venku. Takty mají překvapivě vysoko
LibreOffice 5.4 vyšel ke stažení. Generuje menší dokumenty a kvalitnější PDF
Na podzim skončí podpora Windows 10 v1511. Toto vydání už skoro nikdo nepoužívá
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít