Octavia Combi vyjde na půl milionu

14. února 2005, 00:00 - (eha)
14. února 2005, 00:00

NOVINKAPodporována masivní reklamní kampaní, vstoupila na trh nová Škoda Octavia Combi. Nejlevnější verze vyjde na půl milionu korun. Nový kombík je pokračováním historie, která začala v roce 1996. Tehdy sjela z výrobního pásu premiérová "oktávka", první škodovka, postavená na platformě koncernu VW.

NOVINKA Podporována masivní reklamní kampaní, vstoupila na trh nová Škoda Octavia Combi. Nejlevnější verze vyjde na půl milionu korun. Nový kombík je pokračováním historie, která začala v roce 1996. Tehdy sjela z výrobního pásu premiérová „oktávka“, první škodovka, postavená na platformě koncernu VW. Později vznikla i generace verze kombi, která se dodnes slušně prodává. Celkově představují dlouhé verze skoro polovinu produkce modelu. Kombík druhé generace, který nyní přichází na trh, vyvinul ve vývojovém středisku Škody Auto v Česaně tým vedený Haraldem Ludanekem. Vznikl, stejně jako liftback, s využitím nové modulové platformy, kterou používají například i VW Golf páté generace nebo Audi A3 Sportback, Seat Toledo či minivan Seat Altea. Základem platformy ale už není společná pevná podvozková plošina, jako tomu bylo u dosavadního modelu. Systém už umožňuje i změny rozvoru náprav a rozchodu. Konstruktéři zde mají k dispozici řadu společných stavebních prvků - modulů, jako například převodná ústrojí, brzdy, nápravy, palivový systém či zámky dveří. Nová výrobní technologie také umožnila, aby Škoda Octavia získala i mnohé moduly vyvinuté pro výše uvedené vozy - zadní víceprvkovou nápravu, jejíž použití se projevuje na výrazném zlepšení jízdních vlastností vozu, řízení s elektrickým posilovačem, šestirychlostní přímo řazené i samočinné převodovky či takzvanou dvojspojkovou převodovku. Design je dílem designérského střediska Škoda Auto Design Center v Česaně vedeného Thomasem Ingelathem. Také design interiéru je prací návrhářů z Česany. Typickými poznávacími znaky vozu jsou sebevědomá maska, typická pro současné vozy Škoda, a tvar písmena C, který vytvářejí zadní světlomety. K tomu verze Combi přidává dynamičtější siluetu s hodně skloněnými zadními sloupky. V základní výbavě auta jsou všechny hlavní prvky pasivní i aktivní bezpečnosti (čtyři airbagy, ABS, ASR). Verze 1,6 MPI Classic se prodává za 499 900 korun. KOLIK UVEZE**

Octavia Combi se chlubí maximální užitnou hmotností 660 kilogramů. Základní objem zavazadelníku činí 580 litrů, lze jej zvětšit až na 1620 litrů sklopením dělených zadních sedadel. Toto uspořádání bohužel nevytváří rovnou plochu. Nejdelší předmět, který se pak do vozu vejde, může mít délku 2427 milimetrů.

Foto autor| foto: Škoda Auto

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s…
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery? Možná se budete divit
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Technologie
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
HEIF podporují Dropbox a Google Photos, zato OneDrive (a Windows 10) nikoli
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít