Očima experta

09. června 2003, 00:00 - Připravil Pavel Šnajdr, snajdr@profit.cz
09. června 2003, 00:00

ADAST chce i nadále držet krok se světem, tvrdí v rozhovoru pro Profit obchodní ředitel firmy Miloš Kromp.* ADAST získal na nedávném brněnském veletrhu nejvyšší ocenění - Zlatý Embax. Počítali jste s takovým ohodnocením vašeho výrobku?

ADAST chce i nadále držet krok se světem, tvrdí v rozhovoru pro Profit obchodní ředitel firmy Miloš Kromp.

* ADAST získal na nedávném brněnském veletrhu nejvyšší ocenění - Zlatý Embax. Počítali jste s takovým ohodnocením vašeho výrobku?

Pevně jsme věřili, že Zlatý EmbaxPRINT dostaneme, protože rozsah inovací na námi vystavovaném výrobku je takový, že si tento stroj ocenění plně zaslouží.

* V áš podnik má po proběhlých změnách ambiciózní plány. Chcete se vrátit mezi špičkové výrobce tiskových ofsetových strojů. V jakém časovém horizontu?

Žádný výrobce nemá moc času. Ve společnosti máme rozpracovánu celou řadu nových technických řešení, a to nás opravňuje k tomu, že si dáváme velmi abiciózní cíl - po veletrhu Embax-PRINT, kterou jsme pojali jako první zřetelný signál změny korporátní image, představit ADAST jako světového výrobce již na významné světové výstavě DRUPA 2004 v Německu.

* Co je pro to potřeba konkrétně udělat?

Náš nový majitel vytvořil ve společnosti velmi kvalitní podmínky, končí reorganizace a každý má jasně stanovený cíl, který má naplnit. Ve stručnosti se to dá vyjádřit tak, že se celá společnost, každé oddělení a každý jednotlivec orientuje v daleko větší míře na zákazníka, než tomu bylo doposud.

* Osmdesát procent vaší produkce jde na export. Plánujete nějaké změny v tomto směru?

Kromě změn v oblasti produktů průběžně činíme změny i v oblasti distribuce. Mezi naše silné stránky patří světové zastoupení na pěti kontinentech, které nejen zkvalitňujeme, ale především zintenzivňujeme. Export zůstává naší prioritou, ovšem největším trhem zůstává i do budoucnosti Česká republika.

* Jaké trhy jsou pro vás prioritou?

Oblast střední a východní Evropy, Čína, USA a samozřejmě západní Evropa.

* Budete konkurenceschopní po vstupu do EU?

Se světovou konkurencí se setkáváme již řadu let, nemáme žádné výhody z jakékoli formy státního protekcionizmu, vstupem do Evropské unie se pro nás nic nemění.

* Bude váš podnik schopen udržet trh s nejnovějším vývojem ve světě?

V průběhu celé své historie si ADAST dokázal udržovat svůj vývojový potenciál na takové úrovni, že dokázal nejen sledovat vývoj v oboru, ale v mnoha případech se stával průkopníkem nových technologií. Jsme tedy přesvědčeni o tom, že si tento trend udržíme.

* Nový vlastník hodlá ADAST především stabilizovat a poté jej prodat. Kdo bude v budoucnu vhodným majitelem vaší firmy? Mohla by to být například silná zahraniční společnost nebo bude lepší tuzemský vlastník?

Myslím si, že tato otázka není správně položená. V dnešním globalizovaném světě není důležité, zda jde o český či cizí kapitál. Důležité bude, zda nový majitel bude chtít tradiční výrobu i nadále rozvíjet a vytvořit tak podmínky pro další následnou dlouhodobou perspektivu polygrafické výroby v ADAST, a. s.

FOTO: ARCHIV

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče