Očekávám tisícovku prodaných kusů

06. prosince 2004, 00:00 - (eha)
06. prosince 2004, 00:00

GENERÁLNÍ ŘEDITEL PEUGEOT ČR MICHEL SCHOTMAN:

* Co bude znamenat kolínské auto pro český trh? Musí se ho dealeři Škody obávat?

Pozice Peugeotu se rozhodně změní k lepšímu, našim čtyřiceti prodejcům se obrovsky rozšíří nabídkové možnosti. Kolínská auta jsou ale o něco menší než fabia, přímo konkurovat budou v segmentu minivozů jako je třeba Fiat Panda nebo některá malá korejská auta. Ale staneme se druhým domácím výrobcem, jak já říkám součástí krajiny, a to může do budoucna zákazníka ovlivňovat i ve vztahu ke škodovkám. Proti fabii nabízíme model 206 a image domácí značky může hrát svoji roli.

* Proč by si lidé neměli kupovat pandy, ale vaše vozy?

Konkurujeme jak příznivou cenou, tak kvalitou zpracování a výbavou. Všechna naše miniauta budou mít v základní verzi airbag i ABS, v těch nejlevnějších verzích.

* Kdy se objeví u vašich prodejců a kolik čekáte, že jich příští rok prodáte?

Objeví se v červnu, prodeje budou do značné míry záviset na tom, kolik jich bude továrna exportovat a kolik jich zůstane na domácím trhu. Stroje poputují hlavně do Itálie, Francie, Británie a Belgie, uvidíme, kolik jich budeme moci nabídnout zde. Odhaduji, že bychom mohli prodat alespoň tisíc kusů.

* Může nové auto zastavit pokles vašich prodejů? Trh se celkově zmenšuje, deprese se očekává i v příštím roce?

My na tom nejsme tak špatně, máme zhruba o šest procent nižší čísla, třeba Opel se propadl o více než třicet procent. Letošní pokles ale není zdaleka jen otázkou dostatku či nedostatku nových mode- a začátku roku psaly všechny noviny, že po vstupu do Evropské unie klesnou ceny aut. Bylo to i v televizi. Všichni čekali, prodeje stagnovaly, ale ve finále to nebyla pravda. Jedním z důvodů poklesu tedy byla falešná očekávání. Další příčinou bylo zvyšování daní. V květnu se u řady služeb zvýšila daň z přidané hodnoty a spotřebitelé musí platit více peněz jinde než v showroomech. Ještě je tady třetí důvod. Český trh s automobily rostl téměř nepřetržitě od roku 1994. Vývoj kulminoval v roce 2002 a nyní prostě zase dlouhodobě klesá.

*** Kdy očekáváte, že by se trend mohl obrátit?

Může to otočit jen signifikantní hospodářský růst. Česká ekonomika sice už roste, ale lidé to ještě necítí v peněženkách. Poznaly to už firmy, protože se prodává mnohem více dodávek a dalších užitkových vozů. Ale situace běžného konzumenta se zatím nelepší.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít