Očekávám tisícovku prodaných kusů

06. prosince 2004, 00:00 - (eha)
06. prosince 2004, 00:00

GENERÁLNÍ ŘEDITEL PEUGEOT ČR MICHEL SCHOTMAN:

* Co bude znamenat kolínské auto pro český trh? Musí se ho dealeři Škody obávat?

Pozice Peugeotu se rozhodně změní k lepšímu, našim čtyřiceti prodejcům se obrovsky rozšíří nabídkové možnosti. Kolínská auta jsou ale o něco menší než fabia, přímo konkurovat budou v segmentu minivozů jako je třeba Fiat Panda nebo některá malá korejská auta. Ale staneme se druhým domácím výrobcem, jak já říkám součástí krajiny, a to může do budoucna zákazníka ovlivňovat i ve vztahu ke škodovkám. Proti fabii nabízíme model 206 a image domácí značky může hrát svoji roli.

* Proč by si lidé neměli kupovat pandy, ale vaše vozy?

Konkurujeme jak příznivou cenou, tak kvalitou zpracování a výbavou. Všechna naše miniauta budou mít v základní verzi airbag i ABS, v těch nejlevnějších verzích.

* Kdy se objeví u vašich prodejců a kolik čekáte, že jich příští rok prodáte?

Objeví se v červnu, prodeje budou do značné míry záviset na tom, kolik jich bude továrna exportovat a kolik jich zůstane na domácím trhu. Stroje poputují hlavně do Itálie, Francie, Británie a Belgie, uvidíme, kolik jich budeme moci nabídnout zde. Odhaduji, že bychom mohli prodat alespoň tisíc kusů.

* Může nové auto zastavit pokles vašich prodejů? Trh se celkově zmenšuje, deprese se očekává i v příštím roce?

My na tom nejsme tak špatně, máme zhruba o šest procent nižší čísla, třeba Opel se propadl o více než třicet procent. Letošní pokles ale není zdaleka jen otázkou dostatku či nedostatku nových mode- a začátku roku psaly všechny noviny, že po vstupu do Evropské unie klesnou ceny aut. Bylo to i v televizi. Všichni čekali, prodeje stagnovaly, ale ve finále to nebyla pravda. Jedním z důvodů poklesu tedy byla falešná očekávání. Další příčinou bylo zvyšování daní. V květnu se u řady služeb zvýšila daň z přidané hodnoty a spotřebitelé musí platit více peněz jinde než v showroomech. Ještě je tady třetí důvod. Český trh s automobily rostl téměř nepřetržitě od roku 1994. Vývoj kulminoval v roce 2002 a nyní prostě zase dlouhodobě klesá.

*** Kdy očekáváte, že by se trend mohl obrátit?

Může to otočit jen signifikantní hospodářský růst. Česká ekonomika sice už roste, ale lidé to ještě necítí v peněženkách. Poznaly to už firmy, protože se prodává mnohem více dodávek a dalších užitkových vozů. Ale situace běžného konzumenta se zatím nelepší.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
Intel prý chystá už i dvoujádrové Kaby Lake-X, extrémní Core i3 pro platformu X299
Nvidia nabízí levnější Shield TV. V balení však nemá gamepad
Jedna z nejlepších hororových her je teď zdarma. Stáhněte si Outlast
Nordic Telecom letos vypne CDMA. Než vybuduje LTE, přesune zákazníky k O2
Malý iPhone SE nebyl nikdy takhle levný. Operátoři šli s cenou výrazně níž než Apple
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít