Menu Zavřít

Obří centrum se ještě zvětší

5. 3. 2007
Autor: Euro.cz

OLYMPIA BRNONejvětší maloobchodní centrum na Moravě, druhé největší v rámci celé České republiky. Takovým přívlastkem bude možné označit brněnskou Olympii od října letošního roku, kdy skončí třetí fáze její výstavby.Maloobchodní centrum Olympia Brno je v provozu od podzimu roku ale už dvakrát se podstatným způsobem rozšiřovalo.

OLYMPIA BRNO

Největší maloobchodní centrum na Moravě, druhé největší v rámci celé České republiky. Takovým přívlastkem bude možné označit brněnskou Olympii od října letošního roku, kdy skončí třetí fáze její výstavby.

Maloobchodní centrum Olympia Brno je v provozu od podzimu roku ale už dvakrát se podstatným způsobem rozšiřovalo. Třetí etapa tohoto procesu skončí letos v říjnu, kdy se celková pronajímatelná plocha zvětší o 30 tisíc metrů čtverečních. Celkové rozměry centra dosáhnou 84 tisíc metrů a kapacita přilehlých parkovacích ploch vzroste na 2800 automobilů. Zároveň se díky novému kruhovému objezdu zjednoduší dostupnost centra pro motoristy.

JEDNOTNÝ DESIGN

Zatímco některá obchodní centra při svém rozšiřování preferují architektonickou různorodost (například pražské Letňany), v Brně naopak vsadili na jednotný koncept. Proto i autorem třetí obchodní pasáže je britský architekt Clark Geddes, který stál i u zrodu Olympie a který drží její design v původní podobě.

Hlavně v interiérech tedy bude patrný jednotný styl, jenž se některými svými prvky (zejména kombinací modré a bílé barvy) snaží evokovat atmosféru evropského Středomoří. „I pro nové prostory jsou typické široké pasáže osázené tropickými rostlinami, stejně jako dostatek světla díky proskleným střechám,“ říká Pavla Bumbálková, ředitelka brněnské Olympie.

HLAVNÍ ATRAKCE: KIKA

Olympia bude expandovat i pokud jde o obchodní nabídku. Hlavním trumfem nové pasáže bude Kika, rakouský obchodní řetězec specializovaný na nábytek, který nedávno vstoupil na český trh. „Spádovou oblast Olympie zvýší Kika z obvyklých sedmdesáti na sto kilometrů, takže bychom měli přivítat i obyvatele z Jihlavska, Olomoucka či okolí Uherského Hradiště,“ konstatuje Aleš Navrátil, marketingový ředitel Olympie. Novinkou bude například i nová prodejna outdoorového vybavení Hervis.

RYBY NAHRADILA HUSA

Přilákat zákazníka a „trefit“ se do jeho potřeb už není tak jednoduché. Situace je zcela jiná než v devadesátých letech, kdy nečetná obchodní centra automaticky přitahovala miliony lidí. Dnes je konkurence velmi silná. Platí to i pro brněnskou Olympii. „Po otevření centra Vaňkovka nám návštěvnost, naštěstí jen přechodně, klesla,“ říká Pavla Bumbálková.

BRAND24

Zájmy zákazníků se špatně odhadují, takže nikoli každá nabídka má úspěch. V Olympii například v průběhu uplynulých let omezovali provoz multikina, které je její součástí. Ukázalo se totiž, že 14 sálů nejsou návštěvníci schopni naplnit. Proto byl jejich počet redukován na deset, jeden sál byl přitom přeměněn na bowlingovou halu.

Nijak dobře se v Modřicích neuchytil ani suši bar, jehož otevřením Olympia reagovala na celosvětový módní trend. Nahradily ho proto jiné gastronomické provozy - restaurant Potrefená husa a Beer point s návštěvností problémy nemají. Zdá se, že dnes podobné slabiny brněnská Olympia už nevykazuje. Loni ji navštívilo sedm milionů zákazníků, což v meziročním porovnání představovalo nárůst 11 procent.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).