Obratný stroj do města i na dálnici

31. října 2005, 00:00 - ERICH HANDL
31. října 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - PEUGEOT PARTNER Podnikatele začal v říjnu lákat na zajímavé slevy užitkových vozů Peugeot. Profit vyzkoušel v redakčním testu malou dvoumístnou dodávku Partner, kterou lze do konce listopadu koupit s nulovým leasingem a slevou až padesát tisíc korun. Nejlevnější verze vyjde na 243 900 korun.

foto: Peugeot

VYZKOUŠELI JSME - PEUGEOT PARTNER Podnikatele začal v říjnu lákat na zajímavé slevy užitkových vozů Peugeot. Profit vyzkoušel v redakčním testu malou dvoumístnou dodávku Partner, kterou lze do konce listopadu koupit s nulovým leasingem a slevou až padesát tisíc korun. Nejlevnější verze vyjde na 243 900 korun. Peugeot Partner, který jsme otestovali, je malý furgon s dvoumístnou kabinou a plechovou neprosklenou skříní, kterou dělí od kokpitu pevná přepážka. Do skříně je možné nakládat jak zadními dvoukřídlými, tak postranními posuvnými dveřmi. Pro zboží je určena plocha s délkou 1700 a šířkou 1600 milimetrů, celkově lze naložit až tři kubické metry nákladu. Pod kapotou jsme měli přeplňovaný vznětový čtyřválec se vstřikováním paliva common rail, za který je ale třeba oproti benzinové verzi připlatit. Skříňový Partner se v testu ukázal jako obratný stroj do městského provozu s dostatečnou maximální rychlostí (165 kilometrů za hodinu) na to, aby držel na dálnici krok s osobními vozy. Jízda s ním je hodně houpavá, může za to snad až příliš měkké pérování, které působí dost velké náklony v zatáčkách. S délkou karoserie něco málo přes čtyři metry nemá řidič potíže s parkováním do řady. Z kabiny je na rozdíl od některých konkurenčních strojů dobře vidět dozadu prosklenými zadními dveřmi a s autem lze bez velkého vyhlížení couvat. Problém nastává jen na křižovatkách, kde se řidič musí rozhlížet do zadobočních tupých úhlů. Z auta tam není kvůli plechům skříně vidět a řidič musí pracovat se zrcátky. Také na dálnici se Partner neztratí. Umožňuje mu to naftový motor s maximálním výkonem 66 kilowattů, jehož spotřeba se vejde do průměrných šesti litrů na sto kilometrů jízdy. Rychlosti jdou dobře odspodu, motor nemusí jezdec točit. Malou nepříjemností je jen nepříliš přesné řazení, které bylo jedinou vážnější slabinou, kterou jsme při jízdách zjistili. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Partner je zařazen do kategorie N1, nabízí tedy možnost odpočtu DPH. Na korbu se vejde europaleta, je tedy vhodný k zavážení obchodů, může sloužit i řemeslníkům. PEUGEOT PARTNER 2.0 HDI**

Typ vozu dvoumístná dodávka

Motor vznětový čtyřválec

Zdvihový objem 1997 cm3

Nejvyšší výkon 66 kW

Největší rychlost 165 km/h

Objem korby 3 m3

Spotřeba paliva 5,6 l/100 km

Základní cena 449 700 Kč bez DPH

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče