Obratný stroj do města i na dálnici

31. října 2005, 00:00 - ERICH HANDL
31. října 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - PEUGEOT PARTNER Podnikatele začal v říjnu lákat na zajímavé slevy užitkových vozů Peugeot. Profit vyzkoušel v redakčním testu malou dvoumístnou dodávku Partner, kterou lze do konce listopadu koupit s nulovým leasingem a slevou až padesát tisíc korun. Nejlevnější verze vyjde na 243 900 korun.

foto: Peugeot

VYZKOUŠELI JSME - PEUGEOT PARTNER Podnikatele začal v říjnu lákat na zajímavé slevy užitkových vozů Peugeot. Profit vyzkoušel v redakčním testu malou dvoumístnou dodávku Partner, kterou lze do konce listopadu koupit s nulovým leasingem a slevou až padesát tisíc korun. Nejlevnější verze vyjde na 243 900 korun. Peugeot Partner, který jsme otestovali, je malý furgon s dvoumístnou kabinou a plechovou neprosklenou skříní, kterou dělí od kokpitu pevná přepážka. Do skříně je možné nakládat jak zadními dvoukřídlými, tak postranními posuvnými dveřmi. Pro zboží je určena plocha s délkou 1700 a šířkou 1600 milimetrů, celkově lze naložit až tři kubické metry nákladu. Pod kapotou jsme měli přeplňovaný vznětový čtyřválec se vstřikováním paliva common rail, za který je ale třeba oproti benzinové verzi připlatit. Skříňový Partner se v testu ukázal jako obratný stroj do městského provozu s dostatečnou maximální rychlostí (165 kilometrů za hodinu) na to, aby držel na dálnici krok s osobními vozy. Jízda s ním je hodně houpavá, může za to snad až příliš měkké pérování, které působí dost velké náklony v zatáčkách. S délkou karoserie něco málo přes čtyři metry nemá řidič potíže s parkováním do řady. Z kabiny je na rozdíl od některých konkurenčních strojů dobře vidět dozadu prosklenými zadními dveřmi a s autem lze bez velkého vyhlížení couvat. Problém nastává jen na křižovatkách, kde se řidič musí rozhlížet do zadobočních tupých úhlů. Z auta tam není kvůli plechům skříně vidět a řidič musí pracovat se zrcátky. Také na dálnici se Partner neztratí. Umožňuje mu to naftový motor s maximálním výkonem 66 kilowattů, jehož spotřeba se vejde do průměrných šesti litrů na sto kilometrů jízdy. Rychlosti jdou dobře odspodu, motor nemusí jezdec točit. Malou nepříjemností je jen nepříliš přesné řazení, které bylo jedinou vážnější slabinou, kterou jsme při jízdách zjistili. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Partner je zařazen do kategorie N1, nabízí tedy možnost odpočtu DPH. Na korbu se vejde europaleta, je tedy vhodný k zavážení obchodů, může sloužit i řemeslníkům. PEUGEOT PARTNER 2.0 HDI**

Typ vozu dvoumístná dodávka

Motor vznětový čtyřválec

Zdvihový objem 1997 cm3

Nejvyšší výkon 66 kW

Největší rychlost 165 km/h

Objem korby 3 m3

Spotřeba paliva 5,6 l/100 km

Základní cena 449 700 Kč bez DPH

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Do prodeje jde velmi speciální Honda NSX. Zájemci za ni…
Že fotbalisté touží nejvíce po Bentley? Omyl. Nejžádanější auto vás určitě překvapí
Bentley si myslí, že speciálních edicí není nikdy dost. Continental GT proto dostal další
Auto za průměrný plat? Jde to, ale musíte slevit z mnoha požadavků
Rolls-Royce dnes představí nový Phantom. Premiéru můžete sledovat živě
Technologie
Ryzen Threadripper byl „delidován“ na videu. Uvnitř se schovává překvapení
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
USB 3.2 se představuje. Zrychlí na 20 Gb/s i se starými kabely, mohlo by přijít už brzy
Google po sedmi letech vypnul Instant Search. Návrhy výsledků vyhledávání se již nezobrazují
Microsoft zkouší, jak při prohlížení webu přejít z mobilu na počítač [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít