Obratná dvojčata pro úzké ulice

22. září 2008, 05:01 - Erich Handl
22. září 2008, 05:01

VYZKOUŠELI JSME - SUZUKI SPLASH A OPEL AGILA - Japonská Suzuki začala spolupracovat s americkým koncernem GM. Výsledkem je malé auto do města, které se prodává zároveň jako Suzuki Splash a Opel Agila. Jde o stejný model, který se liší jen drobnostmi. V Česku je nyní k mání zhruba od 220 tisíc korun.

Nový model volně navazuje na Suzuki Wagon R, ale koncepčně jde o nový stroj bez přímého předchůdce. Splash se liší od Agily hlavně přední partií světlometů a některými drobnými detaily designu, vnitřek i motory jsou zcela shodné. Dvojčata míří do segmentu minivozů, které plní roli referentských služebních strojů nebo druhého auta do rodiny. Na nezájem českých motoristů si zřejmě nestěžují, v srpnových prodejích obsadil Splash ve své třídě ambiciózní čtvrté místo.

Jaké je auto v reálu? Jeho karoserie připomíná kompaktní MPV a klade si za cíl zaujmout hlavně mladé zájemce. Nejvíce uhodí do oka zadní šípovitá světla, která se ladně zařezávají do karoserie. Elegantní jsou také bubnové brzdy v kombinaci s elektrony. Podvozek vychází z osvědčeného Suzuki Swift. Vpředu má nápravu typu McPherson a vzadu zkrutnou příčku s vlečenými rameny.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Suzuki Splash ani Opel Agila nemají podnikatelské verze N1. „Předchozí verze Agily nabízela možnost přestavby, u této generace se s tím bohužel nepočítá,“ říká mluvčí Opelu Martin Hejral. Auto se hodí jako referentský vůz pro úsporné převážení osob v hustém městském provozu. Pro rozvážku zboží má příliš malý kufr.

V redakčním testu jsme ocenili hodně místa pro nohy a skvělý výhled na všechny strany. Užitečný je malý rejd podvozku, auto se otočí prakticky na pětníku. Platforma je dobře naladěna, navzdory vysoké karoserii zajišťuje komfortní jízdu i v serpentinách. Interiér plný plastů nás neohromil, palubní deska s otáčkoměrem vysunutým na držáku se marně snaží o sportovní výraz. Pochválit ale musíme multifunkční tříramenný volant obšitý kůží. Zavazadlový prostor potěší dvojitou podlahou, jeho 236 litrů ale stačí jen tak na větší nákup.

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • *model - Suzuki Splash, Opel Agila typ vozu - pětidveřový hatchback motor - benzinový čtyřválec objem válců - 1,2 litru max. výkon - 63 kilowattů max. rychlost - 175 km/hod zrychlení 0-100 - 12,3 sekundy spotřeba - 5,5l /100 km kufr - 236/526 litrů cena** - 274 900 Kč

Reputaci auta hodně vylepšila samotná jízda. Čtyřválec je navzdory malému objemu živý, a přitom si bere jen pět litrů benzinu na sto kilometrů jízdy. Motor krásně táhne odspodu. Trochu tvrdé je ale řazení, dojem kazí také nepřesná zpátečka. Pro Splash, respektive Agilu, hovoří výbava. Za 275 tisíc korun, které stála naše testovací verze, bylo auto vybaveno klimatizací, čtveřicí airbagů a rádiem s přehrávačem CD. I tady ale máme jednu výtku – nelze si přikoupit například elektricky stahovatelná okna v zadních dveřích.

Výsledek testu – obě auta jsou praktickými vozítky pro město za solidní cenu, zdobí je hlavně motor. Mezi minusy naopak patří malý kufr a nemožnost přikoupit individuální výbavu.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče