Obrat v nejlepším

21. června 2010, 16:49 - Eva Jarešová
21. června 2010, 16:49

Španělský manažer začínal u Boeingu, nyní je ve vedení Telefóniky O2 CR

Zajímá vás, jaké to je vydat se se zbrusu novým dopravním letadlem na jeho panenský let? „Cítíte radost, ale taky máte strach, jestli v továrně náhodou na něco nezapomněli,“ říká lakonicky Jose Perdomo Lorenzo. Devětatřicetiletý Španěl zažil během svého zaměstnání v americké společnosti Boeing tyto pocity mnohokrát. Jako expert na vývoj letadel doprovázel při zkušebních letech dva piloty. Jinak bývala paluba letadla prázdná.

Z nebe k operátorovi Perdomova cesta do USA začala na španělském ostrově Gran Canaria, kde se narodil a žil do svých šestnácti let. Dle svých slov byl vždy velmi ctižádostivé a ambiciózní dítě, kterému začal být ostrov brzy malý. Poslední ročník střední školy odešel Perdomo studovat do Madridu. Vzápětí pokračoval na tamější Polytechnické univerzitě, kde vystudoval letecké inženýrství. Obor si vybral proto, že byl jeden z nejtěžších. Skončil jako třetí z ročníku, v němž bylo přes 130 lidí. Nadějného mladíka si všiml americký výrobce letounů Boeing a nabídl mu práci v USA. „Moc mě to bavilo. Ale kromě inženýrské stránky mě zajímala i ta byznysová, takže jsem začal na univerzitě v Los Angeles studovat MBA program,“ říká. V roce 2000, po třech letech u Boeingu, se rozhodl změnit kariéru. Rozeslal životopisy a první firma, která jej pozvala na pohovor, byla McKinsey. Byl přijat a zamířil do její madridské kanceláře, mimo jiné i proto, že by ho v USA čekaly při změně zaměstnání problémy s vízem. Potíže se znalostmi v novém zaměstnání neměl, musel si ale zvykat na jiný styl práce. Jose Perdomo dodnes vzpomíná na to, jak v McKinsey připravoval první prezentaci pro klienty. Věrný svému technickému zaměření „nahustil“ všechna data na jedinou stránku do nesrozumitelné rovnice. Jeho tehdejší šéf ho poučil, že tudy cesta nevede, a podivuhodný výtvor si ponechal na památku. V McKinsey se Perdomo začal věnovat převážně telekomunikačním projektům. Prostřídal je nárazovou prací v energetice, která prý byla nejnáročnější v jeho životě, neboť si během čtyř dní našel na spánek pouze pět hodin. Kromě Madridu strávil nějakou dobu i v Německu, Portugalsku a ve Venezuele. V „nejsladší moment“ své poradenské kariéry, kdy měl našlápnuto k prestižní funkci partnera, se ale rozhodl odejít. „Stejně jako při odchodu z Boeingu jsem chtěl začít dělat něco jiného. Chtěl jsem se posunout od ,mluvení‘ k ,dělání‘,“ vysvětluje genezi svého přerodu z konzultanta na manažera. Na jaře 2006 jej zlákala Telefónica Spain, pro kterou pracoval během kariéry v McKinsey. Ve velké společnosti měl Perdomo rázem tři sta podřízených a na starost řízení produktového marketingu a strategie.

Český trh je jiný Letos v září to budou dva roky, co jej povýšení v rámci skupiny přiválo do Prahy do křesla ředitele divize rezidentních zákazníků v „české“ Telefónice. Tuzemský trh se prý od ostatních, na nichž společnost působí, významně liší. „Čeští zákazníci jsou jiní. Když ve Velké Británii přijdete s reklamním spotem, lidé volají do call center. Když to uděláte tady, nestane se to. Místní zákazníci spoléhají spíše než na kampaně na to, co jim řeknou ostatní lidé. To není nutně špatné, jen jiné a svým nadřízeným mimo Česko to musíte vysvětlovat,“ říká Perdomo. Otec tří dcer ve věku od jednoho do pěti let, jehož manželka je Američanka, o své další kariéře nemá konkrétní představy. Což je mimochodem věc společná skoro všem zpovídaným. „Za deset let už v Praze nejspíše nebudu, život expatů (lidí žijících dlouhodobě v cizině – pozn. red.) se mění. Rád bych ale zůstal ještě nějakou dobu v cizině, dokud jsou děti malé. Cítím taky, že má práce v Praze zatím neskončila,“ dodává.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
AdwCleaner 7.0 odhalí více breberek a skenuje rychleji
Projekt otevřeného ne-x86 počítače žije. Talos II bude ještě letos, s IBM Power9 a za míň
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít