Objem internetové reklamy loni rekordně vzrostl

31. března 2008, 00:00 - Karel Janků
31. března 2008, 00:00

Hrubý objem placené reklamy na internetu včetně bannerové reklamy a dalších jiných formátů dosáhl loni 3,44 miliardy korun.

To ve srovnání s rokem 2006 představuje rekordní nárůst o téměř 70 procent. Letos by mohl hrubý obrat internetové reklamě vzrůst o další čtvrtinu na 4,3 miliardy. Vyplývá to z průzkumu Sekce vydavatelů internetových titulů Unie vydavatelů.

Analýza při odhadu vývoje celého trhu nevychází jen z celkových údajů o plošné (bannerové) reklamy. Bere v úvahu i to, že podstatnou složkou reklamních příjmů provozovatelů serverů jsou další formy internetové reklamy. Jde například o umístění v katalozích, řádkovou a textovou inzerci, přednostní výpisy, klíčová slova, systémy na bázi platby za klik a další. Hrubý objem bannerové reklamy loni dosáhl 1,96 miliardy korun, což je ve srovnání s rokem 2006 více o tři pětiny.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče