Obecní úřady reagují rychle, ale skoro vždy s nedostatky

03. března 2011, 10:45 - Profit, TZ
03. března 2011, 10:45

Úředníci nejsou schopni občanům kvalifikovaně poradit, pouze 8 % úřadů totiž odpovídá bezchybně a v krátkém časovém období. Ukázal to únorový průzkum společnosti SODATSW, který prověřil pracovníky 185 obcí s rozšířenou působností.

Foto: archív Profit

Úřady na e-mailové dotazy odpovídají rychle, v odpovědích však často chybí důležité informace i zpětný kontakt na pověřenou osobu. Ve 14 % případů dokonce úřady na otázky nezareagovaly vůbec.

Únorový výzkum se zaměřil na hodnocení aktivity úředníků všech obcí III. stupně s výjimkou magistrátů, jimž byly elektronicky zaslány dotazy s požadavkem na řešení konkrétního problému. Dotazy směřovaly na odbor sociálních věcí a občanských záležitostí. Šetření společnosti SODATSW ukázalo, že úřady reagují na dotazy občanů většinou rychle, 71 % pracovníků totiž odpovědělo na e-mail do druhého dne. Nejrychleji otázky zodpovídaly úřady obcí Jilemnice, Hořice a Bruntálu. Dalších 15 % úředníků odpovídalo v rozmezí dvou až šesti dnů po odeslání dotazu, zbylé obce otázky nezodpověděly.

V průzkumu nás překvapilo zjištění, že celých 26 % úředníků odpovědělo na otázky ještě týž den. Většina těchto odpovědí navíc byla kvalitnější, než v případech, kdy si vzali pracovníci na odpověď více času,“ sdělil Martin Hanzal, výkonný ředitel společnosti SODATSW, která vyvíjí řešení pro měření využívání pracovní doby zaměstnanců. „Cílem průzkumu bylo prověřit pracovní nasazení a kvalifikaci úředníků místní samosprávy, kteří jsou placeni z daní obyvatel České republiky,“ dodal Hanzal s tím, že důvodem k zahájení průzkumu bylo zjištění, že zaměstnanci tráví průměrně 17 % pracovní doby brouzdáním po internetu. Vyplynulo to z měření pomocí monitorovacích nástrojů společnosti SODATSW.

Společnost SODATSW v průzkumu neposuzovala pouze rychlost odpovědí, ale především jejich komplexnost. Při hodnocení bylo zohledňováno, zda úředníci zaslali potřebné dokumenty, nabídli osobní řešení problému a upozornili na možné komplikace. Z došlých odpovědí poskytlo 37 % úřadů kvalitní podklady, které detailně řešily vzniklou situaci. Dalších 30 % odpovědí úředníků obsahovalo pouze polovinu z požadovaných údajů a 33 % zaměstnanců obcí zaslalo zcela nedostačující informace.

Nejčastější chybou bylo, že odpovědi neobsahovaly informace o dokumentech či formulářích, které byly nezbytné pro řešení problému. Zároveň úředníci například neupozorňovali na správní poplatky nebo na reálné potíže, které mohou nastat. Ve většině odpovědí potom chyběly informace o úředních hodinách,“ uvedl Vít Kratochvíl, obchodní ředitel společnosti SODATSW. „V průzkumu nám přišlo pouze 8 % odpovědí, které obsahovaly všechny požadované údaje,“ upozornil Kratochvíl.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s…
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery? Možná se budete divit
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Technologie
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
HEIF podporují Dropbox a Google Photos, zato OneDrive (a Windows 10) nikoli
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít