Obchodní řetězce zvyšují poplatky dodavatelům

23. dubna 2009, 00:00 - bay, ČTK
23. dubna 2009, 00:00

Supermarkety požadují od svých dodavatelů vyšší poplatky za umístění zboží v regálech a nižší ceny. Přehrávají na ně vlastní klesající tržby.

Navýšení poplatků o několik procent žádá Tesco. Ahold prosazuje sedmiprocentní zvýšení „regálného“. Makro už dříve dodavatelům oznámilo zvýšení těchto poplatků od června. Výrobci nemají na vybranou, zakázky pro řetězce pro ně znamenají průměrně 80 procent veškerého odbytu.

Pokles cen surovin zároveň vyvolává tlak na výrobce k nižším cenám. Kaufland požaduje od některých dodavatelů i 15procentní plošné snížení cen základních potravin na půl roku od května do konce října.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče