Obchodní řetězce zvyšují poplatky dodavatelům

23. dubna 2009, 00:00 - bay, ČTK
23. dubna 2009, 00:00

Supermarkety požadují od svých dodavatelů vyšší poplatky za umístění zboží v regálech a nižší ceny. Přehrávají na ně vlastní klesající tržby.

Navýšení poplatků o několik procent žádá Tesco. Ahold prosazuje sedmiprocentní zvýšení „regálného“. Makro už dříve dodavatelům oznámilo zvýšení těchto poplatků od června. Výrobci nemají na vybranou, zakázky pro řetězce pro ně znamenají průměrně 80 procent veškerého odbytu.

Pokles cen surovin zároveň vyvolává tlak na výrobce k nižším cenám. Kaufland požaduje od některých dodavatelů i 15procentní plošné snížení cen základních potravin na půl roku od května do konce října.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče