Obchodní řetězce hledají nové příležitosti

12. července 2004, 00:00 - admin
12. července 2004, 00:00

PROFESORKA MALOOBCHODU NA OXFORDSKÉ UNIVERZITĚ ELIZABETH HOWARDOVÁ:Proč je tak přelomový pro další vývoj v maloobchodu právě rok 2010?

PROFESORKA MALOOBCHODU NA OXFORDSKÉ UNIVERZITĚ ELIZABETH HOWARDOVÁ:

Proč je tak přelomový pro další vývoj v maloobchodu právě rok 2010? To je těžko říct. Řekla bych, že se spíše jedná o datum, které by mohlo být důležité z hlediska používání nových technologií v maloobchodu. Klidně by to ale mohlo být o několik málo let dříve nebo také později. Co bude pro další období důležité? Bude se jednat o nové příležitosti. Je potřeba si uvědomit, že zákazníci, respektive spotřebitelé mají mnohem více nároků než v minulosti. Jsou i mnohem chytřejší a vybíravější. Je potřeba více diverzifikovat, být více kreativní. Na druhé straně se velcí maloobchodníci, kterými jsou především obchodní řetězce, snaží hledat nové příležitosti, expandovat a překračovat hranice. To se týká i České republiky, kde musí také pečlivě sledovat vývoj potřeb a tužeb zákazníka. Za posledních deset let došlo v České republice k velké expanzi obchodních řetězců . Dá se říci, že se velké firmy poučily z minulosti a nebudou opakovat některé chyby? Já doufám, že ano. Samozřejmě, že se postkomunistické země, zejména noví členové EU včetně České republiky, stále musí přizpůsobovat novým trendům. Velké západní firmy by kromě jiného měly respektovat místní specifika, aby byly úspěšné. V ČR neustále vznikají nové a nové hypermarkety. Dá se říci, že na Západě je trh v tomto směru nasycen?**

Ne tak zcela. Pokračuje výstavba dalších supermarketů a hypermarketů. Samozřejmě, že aktivita velkých nadnárodních společností se nyní zaměřuje velkou měrou na nové trhy na východě. Myslím ale, že je otázkou času, aby nějaká nová česká firma naopak expandovala na západ. Rozhodně vaši maloobchodníci mají šanci konkurovat zahraničním firmám ve své zemi přinejmenším díky svým znalostem místních poměrů.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít