Obchodní jednání na Facebooku

07. června 2010, 14:03 - Markéta Pudilová
07. června 2010, 14:03

Světu vládne virtuální sociální fenomén – Facebook. Má na svědomí prozrazení plánovaného teroristického útoku, nevěry, ulévání se z práce. Díky němu policie dopadá mafiány a přátelé se dozvídají, kdo s kým ano a kdo už ne a někdy i proč.

Autor: Jakub Stadler

Wikipedia charakterizuje Facebook jako rozsáhlý společenský webový systém sloužící hlavně k tvorbě sociálních sítí, komunikaci, sdílení multimediálních dat a zábavě. S více než 400 miliony aktivních uživatelů je jednou z největších společenských sítí na světě. Celkem má 65 jazykových mutací.

Potenciálu a popularity Facebooku jsou si dobře vědomi soukromé firmy, nevládní organizace, zájmová sdružení i politici. Používají Facebook jako hlásnou troubu svých myšlenek, názorů či jako nosič informací o svých produktech. Zkrátka jako efektivní komunikační nástroj a prostředí k navázání užitečných kontaktů.

Na Facebook jako levný nosič reklamy vsadila například softwarová vývojová společnost ecommer-ce.cz. „Založili jsme zde fanouškovskou skupinu naší firmy, až mě překvapilo, kolik lidí se do ní přihlásilo. Zábavnou a přístupnou formou zde zveřejňujeme aktuální informace z dění ve firmě. Pro nás je to reklama zadarmo a zároveň možnost, jak se lidem přiblížit, zjistit okamžitě zpětnou vazbu,“ říká majitel společnosti Radek Sedlář.

Podobně tuto sociální síť hodnotí i ostatní firmy. „Před nedávnem se nám po dlouhých peripetiích podařilo zaregistrovat stránku facebook.com/avast. Dnes máme zhruba 12 tisíc fanoušků a toto číslo rychle roste. Facebook používáme především k představení produktových novinek, zajímavostí o firmě, ale také k informování o trendech v oboru počítačové bezpečnosti. Hlavní výhodu vidíme v možnosti rychlého publikování novinek a v možnosti neformální komunikace s našimi uživateli,“ podotýká Miroslav Jirků, Brand Manager společnosti Alwil Software, která je tvůrcem bezpečnostního programu avast!

Svoje projekty propaguje prostřednictvím Facebooku také největší česká veletržní firma Veletrhy Brno (BVV). „Některé naše akce už na Facebooku prezentujeme a zájemci tak mají možnost získat o nich konkrétní informace. Oficiální stránka společnosti Veletrhy Brno je už ve stadiu závěrečných příprav a v krátké době ji spustíme,“ slibuje tiskový mluvčí BVV David Pokorný. Podle jeho slov je Facebook zásadní médium.

Počítačová firma HCM Computers sice na Facebooku oficiální stránku nemá, ale jeho potenciál využívá jinak. „Firemní stránku jsme nezakládali, svoje obchodní partnery si však přidávám jako přátele a chatujeme neformálně touto cestou. Je příjemné i užitečné, když se zákazníci setkávají jinak než pracovně, mohou se poznat i z osobní stránky, což pak finálně v obchodu pomáhá,“ uvádí majitel společnosti David Janečka.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče