Menu Zavřít

O špetku luxusněji

18. 1. 2008
Autor: Euro.cz

Prémiový segment

Prodejcům prémiových značek se v Česku dařilo. Audi, BMW, Ferrari, Maserati, Mercedes a Porsche loni prodaly dohromady zhruba deset tisíc automobilů, což je o třetinu více než v roce 2006. Prodej v této třídě rostl dvakrát rychleji, než bylo tempo celého trhu, vyplývá z údajů Svazu dovozců automobilů.
Nejprodávanější prémiová značka Audi prodala 3340 vozů (o pětinu více než v roce 2006). Automobilce v růstu prodeje pomohly novinky v podobě nové řady A5 nebo supersportu R8. Nejprodávanější řadou byla A6. České BMW zvýšilo odbyt o čtyřicet procent na 2678 automobilů. „Nejvíce se prodávalo nové X5. Dá se očekávat, že s úpravou daňové soustavy bude poptávka po luxusnějších autech větší,“ říká marketingový šéf BMW Petr Minařík. Zájem o sporťáky Porsche se zvýšil o 30 procent, když výhradní dovozce prodal zákazníkům 169 aut. Ferrari zvýšilo loni prodej ze šestnácti kusů na 23, Maserati z deseti na osmnáct vozů.

BRAND24

BOX:
Přepych v Česku
Prodané vozy za rok 2007
Audi 3340
BMW 2678
Porsche 169
Ferrari 23
Maserati 18
Pramen: dovozci, SDA

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).