O Prahu je zájem

06. března 2008, 16:38 - Kateřina Menzelová
06. března 2008, 16:38

Maloobchodní prostory

Města ve střední a východní Evropě vedou žebříček dvaceti nejatraktivnějších měst, do nichž plánují expandovat maloobchodní značky v průběhu příštích pěti let – na prvním místě je Moskva následovaná Petrohradem a Prahou. Vyplývá to z analýzy 2007 International Retailers’ Survey, kterou provedla mezinárodní realitní společnost Cushman & Wakefield (C&W). „Praha má nejvyšší HDP na hlavu poměřované kupní silou v rámci středoevropského regionu. Spolu s vysokým růstem české ekonomiky je velmi atraktivní pro mezinárodní obchodní řetězce,“ říká Anco Booysen, vedoucí výzkumu trhu v C&W pro Česko a Slovensko. Jediným západoevropským městem v první desítce je Amsterodam, který se o desátou příčku dělí s Kyjevem. Výzkum vychází z pohovorů s vedoucími pracovníky odpovědnými za reality a expanzi do zahraničí z 250 maloobchodních firem ve 23 zemích v celé Evropě.

Tabulka:
Jedničkou je Moskva
Atraktivnost měst pro maloobchod
(v příštích pěti letech)
Pořadí Město
1 Moskva
2 Petrohrad
3 Praha
4 Bratislava
5 Lublaň
6 Sofia
7 Bukurešť
8 Budapešť
9 Talin
10 Amsterodam
= 10 Kyjev
Zdroj: 2007 International Retailers Survey.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít