O Prahu je zájem

06. března 2008, 16:38 - Kateřina Menzelová
06. března 2008, 16:38

Maloobchodní prostory

Města ve střední a východní Evropě vedou žebříček dvaceti nejatraktivnějších měst, do nichž plánují expandovat maloobchodní značky v průběhu příštích pěti let – na prvním místě je Moskva následovaná Petrohradem a Prahou. Vyplývá to z analýzy 2007 International Retailers’ Survey, kterou provedla mezinárodní realitní společnost Cushman & Wakefield (C&W). „Praha má nejvyšší HDP na hlavu poměřované kupní silou v rámci středoevropského regionu. Spolu s vysokým růstem české ekonomiky je velmi atraktivní pro mezinárodní obchodní řetězce,“ říká Anco Booysen, vedoucí výzkumu trhu v C&W pro Česko a Slovensko. Jediným západoevropským městem v první desítce je Amsterodam, který se o desátou příčku dělí s Kyjevem. Výzkum vychází z pohovorů s vedoucími pracovníky odpovědnými za reality a expanzi do zahraničí z 250 maloobchodních firem ve 23 zemích v celé Evropě.

Tabulka:
Jedničkou je Moskva
Atraktivnost měst pro maloobchod
(v příštích pěti letech)
Pořadí Město
1 Moskva
2 Petrohrad
3 Praha
4 Bratislava
5 Lublaň
6 Sofia
7 Bukurešť
8 Budapešť
9 Talin
10 Amsterodam
= 10 Kyjev
Zdroj: 2007 International Retailers Survey.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče