O něco větší než předchůdce

11. dubna 2005, 00:00 - (eha)
11. dubna 2005, 00:00

NOVÝ VW PASSAT Od prvního dubna je na trhu nová limuzína pro střední podnikatele - vylepšený VW Passat. Cena základu činí 649 900 korun. Nový model překvapil, není dražší než jeho dosavadní verze. Má přitom podle výrobce bohatší sériovou výbavu než jeho předchůdce.

**NOVÝ VW PASSAT

Od prvního dubna je na trhu nová limuzína pro střední podnikatele - vylepšený VW Passat. Cena základu činí 649 900 korun.

Nový model překvapil, není dražší než jeho dosavadní verze. Má přitom podle výrobce bohatší sériovou výbavu než jeho předchůdce. Patří k ní nově elektronický stabilizační systém ESP a elektromechanická parkovací brzda. „Passat se nikdy nemusel podbízet cenou, v případě nového modelu jde ale o skutečně mimořádně výhodnou nabídku. Jen málokterý konkurent stejné třídy, technické úrovně a výbavy se může srovnávat,“ tvrdí vedoucí divize Volkswagen osobní vozy společnosti Import Volkswagen Group David Liška.

Nová generace řady Passat bude k dispozici se čtyřmi motory, dvěma benzinovými a dvěma naftovými. Všechny jsou propojené s pěti-, případně šestistupňovými manuálními převodovkami. V průběhu roku prý některé verze dostanou také alternativní automatickou převodovku. Modely poháněné turbodieselem 2.0 bude prý dokonce možné vybavit dvouspojkovou převodovkou DSG.

A co prostor? Díky o něco větším vnějším dimenzím a napříč uloženým motorům nabízí nový Passat více prostoru než jeho předchůdce, ale ne zase o moc. Rozvor novinky činí 2,71 metru, což je o šest milimetrů více než u současného modelu. Do délky pak auto narostlo na 4,77 metru (+62 milimetrů), do šířky na 1,82 m (+74 milimetrů). Zavazadlový prostor má maximální objem 485 litrů, tedy méně než Škoda Octavia.

Z technických fines stojí za řeč kromě již zmíněné parkovací brzdy i automatická dvouzónová bezprůvanová klimatizace, systém startování vozu klíčkem “Press & Drive“, diodová technologie koncových světel anebo příplatkové prvky výbavy, jako například „inteligentní“ tempomat (poprvé uvedený v luxusních modelech Phaeton), který samočinně udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucích vozidel.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Týkají se vás nedoplatky na daních? Pozor, exekutoři už je začali vymáhat
Budete platit daň z příjmu z prodeje nemovitosti?
Do čeho investovat, abychom ušetřili
Auta
Video: To nejlepší z Goodwood Revival 2017
Také Toyota Auris (ne)míří do terénu. Verze Freestyle přidává plasty, ale nic dalšího
Už i Hyundai přechází na uhlíková vlákna, prozrazuje nový patent
Mazda představila svou Škodu Kodiaq. Sedmimístná CX-8 ale do Evropy nemíří
Hyundai i30 N se už vyrábí. Do konce roku vznikne pouze 1450 exemplářů
Technologie
Tohle by mohla být revoluce. Pi Charger slibuje první opravdu pohodlné bezdrátové nabíjení
Ovladač od Nvidie způsobuje problémy. Zejména s Nočním osvětlením [Windows Insider]
Naděje v kauze drahých pamětí. Výrobci DRAM konečně investují do zvýšení kapacit
„Nejnebezpečnější“ celebritou je Avril Lavigne, tvrdí experti z McAfee
Seznam chce spustit vlastní televizní stanici. Zažádal o licenci
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít