Menu Zavřít

O darech se nemluví

12. 12. 2005
Autor: Euro.cz

HLASY ČTENÁŘŮPřed Vánocemi se opět roztrhl pytel s různými dobročinnými akcemi. Mám vždycky smutný pocit, když se o různém „slavnostním“ předávání šeků dočtu v novinách. Není to pak nic jiného než reklama a využívání obdarovaných k prezentaci vlastního podnikání.

BRAND24

HLASY ČTENÁŘŮ

Před Vánocemi se opět roztrhl pytel s různými dobročinnými akcemi. Mám vždycky smutný pocit, když se o různém „slavnostním“ předávání šeků dočtu v novinách. Není to pak nic jiného než reklama a využívání obdarovaných k prezentaci vlastního podnikání. Naše firma (jméno právě z těchto důvodů neuvedu) přispívá na dobročinnost každý rok deseti procenty z čistého zisku, kromě toho vím o řadě mých kolegů a zaměstnanců, kteří posílají další příspěvky ze svého platu. Považujeme to za samozřejmost, ale o to nejde. Spíše si myslím, že pokud má jít skutečně o dobře myšlený dar, nemělo by se o něm příliš mluvit. Smyslem daru je pomoc druhým, ne vlastní zviditelnění se. Místo toho řada firem kolem toho dělá mediální humbuk a noviny včetně Profitu jim na to skáčou. Mimochodem, já osobně si dary neodečítám z daní, protože pak také nejde o nezištný příspěvek (zvláště když pak státu zaplatím méně peněz a na pomoc potřebným se tak dostane opět méně). Nejsem pochopitelně spokojená s tím, jak sociálnědemokratická vláda s mými penězi nakládá, ale toto není od dárců férový přístup. A vlastně ani od médií, protože paradoxně podporujete jen ty firmy, které se svým darem neskromně chlubí na veřejnosti, zatímco stovky dalších dárců jsou pak čtenáři vnímány za lakomce a sobce…

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).