O čem se mluví

16. května 2008, 19:21 - Petr Bušta
16. května 2008, 19:21

Marketingový průzkum

Marketingovým úvahám tuzemských společností může prospět historicky první výzkum Word of Mouth v České republice. Poradenská firma Outbreak a Mr. Think zveřelnily data z první části výzkumu o roli značek v diskusích obyvatel ČR. Základní zjištění:

  • Nejdiskutovanější značkou je O2.
  • Spotřebitelé jsou nejméně ochotni doporučovat finanční instituce a mobilní operátory.
  • Pozitivní diskuse převažují, ale negativní sdělení se šíří rychleji. Jeden ze zakladatelů společnosti Outbreak Ivo Laurin uvádí, že průzkum „vyvrací stereotypní dojem, že reptaví Češi si sdělují především negativní zkušenosti. Pravda ale je, že právě negativní informace o značkách lidé předávají více posluchačům.“
  • Nejčastějším a nejdůvěryhodnějším zdrojem informací jsou rodina a přátelé.
  • Nejméně doporučované jsou značky finančních institucí. Z hlediska Net Promoter Score, což je index ukazující připravenost spotřebitelů doporučit značku, dopadly nejhůře právě ty, následované mobilními operátory.

Nejvíce pozitivních doporučení zaznamenaly značky Mattoni, Nivea a Pilsner Urquell.

(tabulka)
Nejdiskutovanější značky

1. TELEFÓNICA O2 2. VODAFONE
3. T-MOBILE
4. ČESKÁ SPOŘITELNA
5. COCA COLA
6. KOFOLA
7. KOMERČNÍ BANKA
8. MATTONI
9. NIVEA
10. GAMBRINUS

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde vám zítra za vysvědčení dají slevu nebo dárek?
Kolik si koupíte za 1000 Kč na dovolené v Turecku nebo v Chorvatsku?
10 věcí, které by měl OSVČ znát o placení zdravotního pojištění
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
Auta
Pouštní supersport Zaroq Sand Racer 500 GT jde do výroby.…
Galerie: Range Rover nafocený na nejhezčích místech Severní Ameriky. Pokochejte se
BMW chystá ostré SUV X3 M jako soupeře pro Porsche Macan Turbo
Renault-Alpine A110 vypadá při testování na Nordschleife docela schopně
Dopravní nehoda v zahraničí: Jak získat odškodnění?
Technologie
iPhone slaví 10 let. Na svět přišel bez MMS, Javy, Flashe, GPS i videa
Potvrzeno: Samsung chystá duální foťák a okopíruje přitom princip od Huawei
Laserový projektor od Xiaomi vykouzlí 150palcový obraz jen 50 cm od stěny
NAND Flash se zápisem QLC je skutečností. Toshiba ji začíná vyrábět, jeden čip má 96 GB
Virtuál Kaktus zruší FB zdarma i zpomalené surfování. Data ale budou levnější
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít