O čem se mluví

16. května 2008, 19:21 - Petr Bušta
16. května 2008, 19:21

Marketingový průzkum

Marketingovým úvahám tuzemských společností může prospět historicky první výzkum Word of Mouth v České republice. Poradenská firma Outbreak a Mr. Think zveřelnily data z první části výzkumu o roli značek v diskusích obyvatel ČR. Základní zjištění:

  • Nejdiskutovanější značkou je O2.
  • Spotřebitelé jsou nejméně ochotni doporučovat finanční instituce a mobilní operátory.
  • Pozitivní diskuse převažují, ale negativní sdělení se šíří rychleji. Jeden ze zakladatelů společnosti Outbreak Ivo Laurin uvádí, že průzkum „vyvrací stereotypní dojem, že reptaví Češi si sdělují především negativní zkušenosti. Pravda ale je, že právě negativní informace o značkách lidé předávají více posluchačům.“
  • Nejčastějším a nejdůvěryhodnějším zdrojem informací jsou rodina a přátelé.
  • Nejméně doporučované jsou značky finančních institucí. Z hlediska Net Promoter Score, což je index ukazující připravenost spotřebitelů doporučit značku, dopadly nejhůře právě ty, následované mobilními operátory.

Nejvíce pozitivních doporučení zaznamenaly značky Mattoni, Nivea a Pilsner Urquell.

(tabulka)
Nejdiskutovanější značky

1. TELEFÓNICA O2 2. VODAFONE
3. T-MOBILE
4. ČESKÁ SPOŘITELNA
5. COCA COLA
6. KOFOLA
7. KOMERČNÍ BANKA
8. MATTONI
9. NIVEA
10. GAMBRINUS

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče