Article, show

Nulové poplatky se osvědčily

11. srpna 2008, 08:00 - Patrik Nacher (www.bankovnipoplatky.com)
11. srpna 2008, 08:00

I přes velkou kritiku své banky se k samotné změně nakonec neodhodláme.

Diskuze o výši bankovních poplatků je užitečná věc. Oblast bankovnictví jecelkem citlivá na mediální obraz a vnímání lidí. A banky si to uvědomují. Médiase více než kdy před tím zabývají tématem poplatků, pohledemspotřebitele-klienta na nabízené bankovní služby a produkty. A výsledkem tétodiskuze je postupná, byť pomalá změna přístupu bank. Několik bank zrušilonejabsurdnější poplatky, banky se častěji než dříve ve svých reklamách věnujíprávě poplatkům a vstup nízkonákladové banky mBank, která postavila svojipolitiku právě na nulových poplatcích, překonal i optimistické výhledy samotnýchpředstavitelů této banky. Diskuze by měla ale vyburcovat ke změně chováníi samotné spotřebitele.

Největším problémem je nízká mobilita bankovních klientů. Přechodu zákazníkůmezi bankami v zásadě brání dvě okolnosti. Za prvé je to nepřehlednost sazebníkůa služeb a praktická neporovnatelnost. Pro laiky je dnes v praxi takřka nemožnéporovnávat nabídky jednotlivých bankovních ústavů. Banky navíc často vážou jednuslužbu objednáním druhé či zakoupením balíčkových účtů. To samozřejměporovnávání dále komplikuje. Řešením by mohlo být sjednocení terminologie,informační standardy, zjednodušení sazebníků a jejich dostupnost, historickéúdaje o cenách služeb, jednoznačnost obchodních podmínek a transparentnostbalíčkových účtů.

Druhým problémem je složitost změny účtu. Změnit banku není jen tak. Přizměně bankovního účtu totiž dochází k mnoha procesům. Od rušení účtu, přesněkolikaměsíční výpovědní lhůtu, po založení nového účtu, se kterým souvisí celářada úkonů. U podnikatelských účtů je proces ještě složitější. Navíc s sebousložitost změny nese riziko zanedbání některé z výše uvedených činností a celávěc se prodlouží a prodraží. To vše vede k tomu, že i přes velkou kritiku svébanky se k samotné změně nakonec neodhodláme. Na to banky spoléhají. Ze studiebankovních poplatků vyplývá, že stávající klienti mají u většiny bank horšínabídku než nově příchozí. Zde by řešením mohla být tolik diskutovanápřenositelnost čísla bankovního účtu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít