Nový Renault Mégane přichází v kombíku i kupé

11. září 2009, 06:18 - Erich Handl
11. září 2009, 06:18

Renault Mégane letos nabídl hned dvě nové karosářské varianty. Jedná se o pětidveřový kombík Grandtour a sportovní třídveřové Coupé.

Autor: Renault

Modelovou řadu Mégane vyrábí Renault od roku 1995. Za těch 14 let už spatřily světlo světa dvě jeho generace v několika karosářských variantách. Na začátku letošního roku se na českém trhu objevil krátký pětidveřový hatchback třetí generace. Po něm přišly verze kupé a kombi. Cena prodloužené verze začíná na 335 000 korunách a kupé je k mání od 364 900 korun.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Renault Mégane Grandtour 1,4 TCe typ vozu - kombík motor - benzinový čtyřválec objem válců - 1,4 litru max. výkon - 96 kilowattů max. rychlost - 200 km/h zrychlení 0-100 km/h - 9,9 sekundy spotřeba - 6,6 l/100 km kufr - 491/1567 litrů cena (test. verze) - 404 900 Kč

Obě auta vycházejí ze stejného základu, jejich přídě i zádě jsou oproti předchůdci robustnější, zdobí je profilované světlomety. Také podvozek sdílí geny se zbytkem rodiny ostatních méganů. I palubní deska je totožná, francouzsky elegantní, s měkčenými plasty a ozdobnou hliníkovou lištou. Ukazatele přístrojové desky kombinují analogový a digitální způsob zobrazení. Řidiče odděluje od spolujezdce masivní středový tunel.

Vzadu už je to jiné. Při testu kombíku jsme jako hlavní změnu oproti předchozí verzi zaznamenali velkorysost vnitřního prostoru i zavazadelníku. Cestující na zadním sedadle se oproti předchůdci dočkali o 61 milimetrů více místa pro nohy. Větší je i kufr. Základních 491 litrů lze sklopením opěradel zadních sedadel zvětšit na více než 1500 litrů. Celková délka téměř rovné ložné plochy pak činí zhruba 2,5 metru, což bude stačit i příležitostným řemeslníkům pro přepravu štaflí či trubek. Pochvalu si zaslouží i široký vstupní otvor a extrémně nízko položená nákladová hrana.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Mégane Grandtour je praktický kombík s opulentním prostorem v kabině i kufru. Představuje zajímavou kombinaci rodinného auta s vozem pro převážení až 2,5 metru dlouhých nákladů. Mégane Coupé je oproti tomu autem pro individualisty. Uveze jen dva dospělé lidi, má malý kufr, ale na golfu se vyjímá skvěle.

U sportovního kupátka je to pochopitelně jiné. Třídveřová karoserie nabízí energické linie, propracovanou zadní část a široké blatníky. Na první pohled elegantní stroj, který ale vzadu nabízí dvě spíše jen nouzová sedadla. Kufr kupátka má jen 344 litrů.

A co motory? Kombík s motorem 1,4 TCe, což je přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka s hliníkovým blokem, ze sebe vyždímá solidní výkon 96 kilowattů. Je tichý, ale musí se mu hodně šlapat na krk. Vyšší otáčky se nám projevily na spotřebě paliva. Namísto uváděných 6,6 litru benzinu na sto kilometrů jsme podle palubního počítače jezdili za osm litrů. Reálnější spotřebu jsme naměřili u kupé, jehož benzinový dvoulitr o výkonu 132 kilowattů bral tabulkových 7,6 litru. U obou vozů jsme ale dali jedničku překvapivě přesné šestistupňové převodovce.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče