Nový Peugeot 107 osloví širokou cílovou skupinu

30. května 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
30. května 2005, 00:00

NOVINKA Z KOLÍNA Prvním modelem z produkce kolínské automobilky TPCA, který se představil české odborné veřejnosti, byl na počátku května Peugeot 107. Nejen proto jsme se rozhodli právě na něm popsat prvky, které budou charakteristické i pro další dvě značky: Citroen C1 a Toyota Aygo.

NOVINKA Z KOLÍNA

Prvním modelem z produkce kolínské automobilky TPCA, který se představil české odborné veřejnosti, byl na počátku května Peugeot 107. Nejen proto jsme se rozhodli právě na něm popsat prvky, které budou charakteristické i pro další dvě značky: Citroen C1 a Toyota Aygo. Podle našeho názoru je Peugeot 107 nejsympatičtější a nejusměvavější model z této trojice.

Vývoj a realizace modelu 107 i dalších kolínských vozů je výsledkem spolupráce koncernu PSA Peugeot Citroen a Toyota Motor Corporation. Podvozky budou pro všechny tři modely z Kolína prakticky stejné. Svým vnějším vzhledem 107 rozhodně nezapře příslušnost ke značce Peugeot, větší tovární znak, protáhlé světlomety a výrazný otvor sání jsou zavedeným stylistickým prvkem této francouzské značky.

ŠIROKÉ UPLATNĚNÍ

Jedním z charakteristických rysů nového modelu značky Peugeot je jeho uplatnění pro širokou cílovou skupinu. Stává se totiž ideálním vozem pro každého, zejména pak pro mladé bezdětné páry, rodiny s jedním dítětem, mládež či seniory, a spolehlivým partnerem zejména pro pohyb v přeplněných městských ulicích. Díky malým rozměrům (délka 3,43 metru, šířka 1,63 metru a výška 1,465 metru) a poloměru otáčení pod pět metrů je totiž Peugeot 107 velmi lehce ovladatelným a obratným vozem. „Stosedmička“ se začne na českém trhu prodávat v tří a pětidvéřové verzi ve dvou úrovních výbavy. Žádným tajemstvím již není ani cena. Základní třídvéřová verze Smile s benzinovým motorem 1.0 přijde na 236 900 korun, základní pětidvéřová verze se stejným motorem bude stát o 10 tisíc korun více.

BOHATÁ ZÁKLADNÍ VÝBAVA

Dalším charakteristickým znakem Peugeotu 107 je bohatá základní výbava, a to již v nižší verzi výbavy Smile. Samozřejmostí jsou systémy ABS a REF, airbag řidiče a spolujezdce, kryt zavazadlového prostoru, nárazníky v barvě karoserie, zadní stěrač, plnohodnotné rezervní kolo, zadní opěrky hlavy. Na přání lze dodat posilovač řízení, boční airbagy či audio systém s CD přehrávačem a metalický lak. Výbava Trendy bude mít již sériově zpětná zrcátka v barvě karoserie, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, boční lišty, dělené zadní sklopné sedadlo či elektrický Pack (elektrické stahování předních oken a centrální zamykání s dálkovým ovládáním). Na přání bude možné dodat například boční airbagy, klimatizaci, otáčkoměr, metalický lak, audio systém s CD přehrávačem či hliníková kola.

ZATÍM POUZE JEDEN MOTOR

V době uvedení na český trh bude k dispozici benzinový motor 1.0 o objemu 998 cm3 s maximálním výkonem 50 kilowattů spojený s manuální pětistupňovou převodovkou. Později přijde i automatizovaná manuální pětistupňová převodovka 2-Tronic a na začátku roku 2006 přibude do nabídky dieselový agregát 1.4 HDI koncernu PSA Peugeot Citroen o objemu 1398 cm3 s maximálním výkonem 40 kilowattů. V této chvíli je dobré zdůraznit maximální úspornost obou motorů.

Ten litrový bude dosahovat průměrné spotřeby v kombinovaném provozu kolem 4,6 litru na 100 kilometrů, dieselový bude ještě úspornější, na 100 kilometrů kombinovaného provozu bude potřebovat jen asi 4,1 litru nafty. Nejvyšší rychlost, které Peugeot 107 dosáhne, by měla být zhruba 157 kilometrů v hodině. Cennou devizou je nízká hmotnost, která u třídveřové karoserie činí 790 kilogramů. BAREVNÁ PALETA Při letmém pohledu na každé auto zaujme vždy nejprve barva. Peugeot 107 bude na trhu nabízen v osmi barvách karoserie, z nichž pět je metalických. Dvě jsou typické pouze pro značku Peugeot (žlutá Citrus a metalická modrá Linarite). Vzhled modelu charakterizují typické „kočičí“ rysy vlastní značce Peugeot - do stran protáhlé a nově vyboulené světlomety mandlového tvaru, zkosené velké čelní sklo či rozevřená „tlama“. Skelet také poskytuje cestujícím první ochranu, obsahuje tedy řadu prvků pasivní bezpečnosti jako jsou třeba výztuhy v předních dveřích, bezpečnostní sloupek řízení a další. Nejen požadavkem na bezpečnost se řídili návrháři při zpracování interiéru vozu. Jejich hlavním cílem bylo poskytnout cestujícím maximální pohodlí. Malý vůz tedy poskytuje plnohodnotný komfort čtyřem dospělým cestujícím. Zákazník má na výběr ze dvou barevných provedení látkového čalounění - interiér tmavý/černý a béžový. Palubní deska se řídí heslem, že v jednoduchosti je krása.

ZAVAZADLOVÝ PROSTOR

U malého vozu nelze klást na zavazadlový prostor přehnané nároky. Ten má v základním stavu objem 200 litrů. Po sklopení zadních sedadel se pak může zvětšit až na 751 litrů. V interiéru vozu navíc existuje celá řada vynalézavých odkládacích míst.

Řešení interiéru je obecně takové, aby umožnilo snadnou cirkulaci vzduchu. Tu navíc může podpořit na přání dodávaná klimatizace s pylovým filtrem a filtrem jemných částic. Závěrem lze snad říci jediné: Peugeot 107 je modelem, který zaujme všechny řidiče a zkompletuje nabídku malých vozů tohoto francouzského výrobce.

Foto autor| foto: Peugeot

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče