Nový Opel Astra má živější design a adaptivní podvozek

22. března 2004, 00:00 - IVANA SMUTNÁ, VLASTIMIL, BAUMAN, PETR VETCHÝ auta@profit.cz
22. března 2004, 00:00

VZÁPĚTÍ PO KONKURENCI SI TAKÉ OPEL POSPÍŠIL S PŘEDSTAVENÍM NOVÉ GENERACE NEJOBLÍBENĚJŠÍHO LIDOVÉHO MODELU. NOVÁ ASTRA ZAUJME PŘEDEVŠÍM DOTAŽENÝM A LIDŠTĚJŠÍM DESIGNEM, VITÁLNÍ SBÍRKOU MOTORŮ A PŘÍLIŠ VELKÝM STŘEDNÍM ZPĚTNÝM ZRCÁTKEM.

 

Cena pro český trh nebyla zveřejněna, v Německu bude o 2 tisíce euro lacinější než VW Golf

Na mezinárodní praktickou prezentaci do jižní Francie sezvala automobilka motoristické žurnalisty z celého světa, aby v příjemném předjarním prostředí předvedla svou nejdůležitější letošní novinku - novou generaci Opelu Astra. Na první pohled zaujal vůz designem, který sice odvážně, ale pěkně pracuje s výrazným středovým prolisem na předním krytu motoru. Maska je o poznání modernější - dokládají to především výrazné světlomety s moderně čirou optikou. Boční pohled prozradí, že čelní sklo je postavené v poněkud strmějším úhlu a že střecha na zádi opadává zcela minimálně. Interiér je hned po nastoupení příjemný, i když je tvořen téměř výhradně plasty. Zaujme i preciznost designerské práce, která linii středového prolisu kapoty důsledně protáhla přes palubní desku až na středovou konzolu. Pracoviště řidiče je příjemně ergonomické - zaujme skvěle padnoucí řadící pákou s krátkým, jistým krokem ijednoduchými, dobře přehlednými přístroji, složenými ze třech „budíků“. Nejpopulárnějším motorem u nové Astry bude bezesporu jak v Německu, tak i na našem trhu benzinový agregát 1.6 Twinsport Ecotec s deklarovaným výkonem 77 kW. Během krátkého testování se jevil jako vitální a ochotný i ke sportovním výkonům - to ovšem za cenu rostoucí spotřeby. Základní motorizace je zážehová čtrnáctistovka a vrcholem benzinových motorů bude dvojice dvoulitrů s výkony 125 a 47 kW. Dieselové motory jsou vyráběny v rozmezí 1.7 až 1.9 vždy s přídomkem CDTI Ecotec a s výkonem od 59 do 110 kW. Jízdní vlastnosti poslední Astry jsou vynikající díky velmi pozorně vyladěnému a pevnému podvozku. Zaujme především téměř nulový průnik vibrací a otřesů z nerovností do interiéru a pro řidiče je příjemné zjistit, že ivolant je od těchto jevů velmi dobře odcloněn. Při razantnější jízdě se automobil jeví mírně nedotáčivým, což běžný řidič, i díky neustále bdící elektronice, nezaznamená. Opel má připraveno do prodeje celkem osm výbavových sad pro pět verzí. Příplatkové ovšem zůstane i elektronické přepínání vozu do sportovního módu, kožené potahy nebo adaptivní světlomety.

+ KLADY

* vynikající jízdní vlastnosti

* propracovaný design

* dostatek prostoru

* cenově přístupnější než konkurence

- ZÁPORY

* horší výhled z vozu

* rezervy v dílenském zpracování

* vysoký práh zavazadlového prostoru

Zvláštní pozornost zaslouží minimální hlučnost motoru i bez kapotové izolace

TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA Opel Astra 1.6 Obsah motoru 1598 ccm Počet válců 4 Max. výkon 77 kW Točivý moment 150 Nm Maximální rychlost 185 km/h Zrychlení z 0 na 100 12,3 s Převodovka 5-manuální Spotřeba ve městě 8,5l/100 km Spotřeba na dálnici 5,5l/100 km Spotřeba průměrná 6,6l/100 km Provozní hmotnost 1230 kg Délka 4249 mm Šířka 1753 mm Výška 1460 mm Zavazadlový prostor 380/1300 dm 3 Objem nádrže neuvedeno Cena neuvedeno ČÍM VYNIKÁ? Výjimečným momentem u nového Opelu Astra je podvozek s patentovaným adaptivním zavěšením IDS s průběžným řízením útlumu, který je v této třídě premiérou. Nejpatrnější je to při přepínání zkomfortního na sportovní charakteristiku odpružení, kdy automobil velmi rychle mění své jízdní vlastnosti. Samozřejmě je řeč o příplatkové výbavě. NA CO TO AUTO JE?**

Už historie celé modelové řady Aster dostatečně ukázala, že jde o šikovný vůz jak pro menší rodinu, tak i do větší společnosti jako například referentský automobil. Oblíbený Opel je téměř univerzální vůz. I když se nyní pyšní největším kufrem ve třídě, stále není řeč o stěhování kanceláře naráz. O to však víc vyniká technickou životností, spolehlivostí a jako starší bude dobře držet i cenu.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče