Nový nástroj direct marketingu: SMS

28. července 2003, 00:00 - (Dimar, s. r. o.)
28. července 2003, 00:00

Příklad soutěže, který pomohl zvýšit počet předplatitelůS rozvojem moderních informačních technologií získal i direct marketing nově prostředky jak přímo oslovovat potenciální zákazníky, partnery. Za poměrně nový nástroj lze v tomto směru označit SMS.

Příklad soutěže, který pomohl zvýšit počet předplatitelů

S rozvojem moderních informačních technologií získal i direct marketing nově prostředky jak přímo oslovovat potenciální zákazníky, partnery. Za poměrně nový nástroj lze v tomto směru označit SMS.

Právě direct marketingu za využití SMS zpráv dávají odborníci velké šance na velký růst, na stále ve větší míře využívanou formu. Jak lze za pomoci SMS zpráv, či lépe řečeno SMS komunikace, oslovit zákazníky a jaké výsledky přitom lze dosáhnout, ukazuje i následující stručný příklad SMS soutěže, kterou pořádalo vydavatelství BertelsmannSpringer CZ pro magazín Moderní byt. I když příklad je uváděn v bodech, bez zdlouhavých komentářů, je dostatečně výmluvný.

Pozadí

Společnost BertelsmannSpringer CZ vydává v České republice odborné časopisy a magazíny. Magazín Moderní byt patří k nejprodávanějším měsíčníkům z oblasti kultury bydlení. V rámci dalšího posílení jeho pozice na trhu se společnost rozhodla uspořádat pro své čtenáře podpůrnou soutěžní akci s využitím SMS.

Cíle a strategie

Podpořit prodej magazínu Moderní byt 7/2002. Zvýšit počet předplatitelů magazínu.

Akce

* Do všech magazínů Moderní byt 7/2002 byl vložen soutěžní kód. Speciální stránka v magazínu informovala o principu a pravidlech SMS soutěže a vysvětlovala jak zaslat soutěžní kód pomocí SMS.

* Čtenář zaslal pomocí SMS soutěžní kód na uvedené telefonní číslo a okamžitě dostal zprávu o své výhře.

* K soutěžním kódům bylo přiděleno několik typů výher (CD, knihy).

* Ve druhém kole SMS soutěže byl hlavní cenou zájezd na ostrov Kréta. Na telefonní čísla z databáze získaná v prvním kole byla zaslána SMS zpráva s informací o pokračování soutěže.

* Jako další zpráva byla na stejná telefonní čísla odeslána soutěžní tipovací otázka.

* Soutěžící, který odpověděl nejpřesněji, získal hlavní cenu.

* V další části této akce byly zaslány nabídky na předplatné magazínu Moderní byt.

* Testovalo se několik typů předplatného a zájemci si ho objednávali telefonicky na info lince.

Výsledky

* Soutěže se účastnilo více než 52 % všech čtenářů.

* Prodej čísla 7/2002 se zvýšil o 26 % oproti stejnému období minulého roku.

* Podařilo se získat 3,7 % nových předplatitelů ze všech soutěžících čtenářů.

Pořádání soutěže prostřednictvím SMS zpráv vyžaduje i kvalifikovaný personál, který zaslané odpovědi soutěžících dále zpracovává.

Mohlo by vás zajímat

Finance
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?
Macron ve stopách Babiše
Auta
Prohlédli jsme si nový Opel Grandland X. Jak prostorný je…
Škoda vyrobila už šest milionů Octavií
Na prodej je krásná Škoda 130 RS. Její cena vás ale pravděpodobně nepotěší
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid jezdí za 1,4 litru na 100 km
Škoda Citigo má i po faceliftu pořád co nabídnout (první jízdní dojmy)
Technologie
Tip: Jak skrýt ikonu Windows Defenderu v oznamovací oblasti? [Windows 10]
Ve Windows Storu se objevil neoficiální, ale funkcemi nabitý klient pro Google Play Music
Objevily se těžní verze Radeonů Polaris. Na trh se vrací RX 470, někdy i s výstupy
Den D přišel. Evropská komise udělila Googlu rekordní pokutu 2,42 miliardy eur
Legendární John Romero prodává Dooma II. Na diskety se vám i podepíše
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít