Nový nástroj direct marketingu: SMS

28. července 2003, 00:00 - (Dimar, s. r. o.)
28. července 2003, 00:00

Příklad soutěže, který pomohl zvýšit počet předplatitelůS rozvojem moderních informačních technologií získal i direct marketing nově prostředky jak přímo oslovovat potenciální zákazníky, partnery. Za poměrně nový nástroj lze v tomto směru označit SMS.

Příklad soutěže, který pomohl zvýšit počet předplatitelů

S rozvojem moderních informačních technologií získal i direct marketing nově prostředky jak přímo oslovovat potenciální zákazníky, partnery. Za poměrně nový nástroj lze v tomto směru označit SMS.

Právě direct marketingu za využití SMS zpráv dávají odborníci velké šance na velký růst, na stále ve větší míře využívanou formu. Jak lze za pomoci SMS zpráv, či lépe řečeno SMS komunikace, oslovit zákazníky a jaké výsledky přitom lze dosáhnout, ukazuje i následující stručný příklad SMS soutěže, kterou pořádalo vydavatelství BertelsmannSpringer CZ pro magazín Moderní byt. I když příklad je uváděn v bodech, bez zdlouhavých komentářů, je dostatečně výmluvný.

Pozadí

Společnost BertelsmannSpringer CZ vydává v České republice odborné časopisy a magazíny. Magazín Moderní byt patří k nejprodávanějším měsíčníkům z oblasti kultury bydlení. V rámci dalšího posílení jeho pozice na trhu se společnost rozhodla uspořádat pro své čtenáře podpůrnou soutěžní akci s využitím SMS.

Cíle a strategie

Podpořit prodej magazínu Moderní byt 7/2002. Zvýšit počet předplatitelů magazínu.

Akce

* Do všech magazínů Moderní byt 7/2002 byl vložen soutěžní kód. Speciální stránka v magazínu informovala o principu a pravidlech SMS soutěže a vysvětlovala jak zaslat soutěžní kód pomocí SMS.

* Čtenář zaslal pomocí SMS soutěžní kód na uvedené telefonní číslo a okamžitě dostal zprávu o své výhře.

* K soutěžním kódům bylo přiděleno několik typů výher (CD, knihy).

* Ve druhém kole SMS soutěže byl hlavní cenou zájezd na ostrov Kréta. Na telefonní čísla z databáze získaná v prvním kole byla zaslána SMS zpráva s informací o pokračování soutěže.

* Jako další zpráva byla na stejná telefonní čísla odeslána soutěžní tipovací otázka.

* Soutěžící, který odpověděl nejpřesněji, získal hlavní cenu.

* V další části této akce byly zaslány nabídky na předplatné magazínu Moderní byt.

* Testovalo se několik typů předplatného a zájemci si ho objednávali telefonicky na info lince.

Výsledky

* Soutěže se účastnilo více než 52 % všech čtenářů.

* Prodej čísla 7/2002 se zvýšil o 26 % oproti stejnému období minulého roku.

* Podařilo se získat 3,7 % nových předplatitelů ze všech soutěžících čtenářů.

Pořádání soutěže prostřednictvím SMS zpráv vyžaduje i kvalifikovaný personál, který zaslané odpovědi soutěžících dále zpracovává.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
OneDrive rozšiřuje zálohování starších verzí na všechny typy souborů
Tip: Chtějí po vás telefonní číslo kvůli registraci? Která SIM je pro to nejlepší?
Microsoftu se daří hlavně díky Office a cloudu. Zdvojnásobil zisk
Podíl používanosti Creators Updatu poprvé překonal Anniversary Update
Intel uvádí AI akcelerátor v podobě USB klíčenky, má výkon 0,1 TFLOPS při 1W spotřebě
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít