Nový nástroj direct marketingu: SMS

28. července 2003, 00:00 - (Dimar, s. r. o.)
28. července 2003, 00:00

Příklad soutěže, který pomohl zvýšit počet předplatitelůS rozvojem moderních informačních technologií získal i direct marketing nově prostředky jak přímo oslovovat potenciální zákazníky, partnery. Za poměrně nový nástroj lze v tomto směru označit SMS.

Příklad soutěže, který pomohl zvýšit počet předplatitelů

S rozvojem moderních informačních technologií získal i direct marketing nově prostředky jak přímo oslovovat potenciální zákazníky, partnery. Za poměrně nový nástroj lze v tomto směru označit SMS.

Právě direct marketingu za využití SMS zpráv dávají odborníci velké šance na velký růst, na stále ve větší míře využívanou formu. Jak lze za pomoci SMS zpráv, či lépe řečeno SMS komunikace, oslovit zákazníky a jaké výsledky přitom lze dosáhnout, ukazuje i následující stručný příklad SMS soutěže, kterou pořádalo vydavatelství BertelsmannSpringer CZ pro magazín Moderní byt. I když příklad je uváděn v bodech, bez zdlouhavých komentářů, je dostatečně výmluvný.

Pozadí

Společnost BertelsmannSpringer CZ vydává v České republice odborné časopisy a magazíny. Magazín Moderní byt patří k nejprodávanějším měsíčníkům z oblasti kultury bydlení. V rámci dalšího posílení jeho pozice na trhu se společnost rozhodla uspořádat pro své čtenáře podpůrnou soutěžní akci s využitím SMS.

Cíle a strategie

Podpořit prodej magazínu Moderní byt 7/2002. Zvýšit počet předplatitelů magazínu.

Akce

* Do všech magazínů Moderní byt 7/2002 byl vložen soutěžní kód. Speciální stránka v magazínu informovala o principu a pravidlech SMS soutěže a vysvětlovala jak zaslat soutěžní kód pomocí SMS.

* Čtenář zaslal pomocí SMS soutěžní kód na uvedené telefonní číslo a okamžitě dostal zprávu o své výhře.

* K soutěžním kódům bylo přiděleno několik typů výher (CD, knihy).

* Ve druhém kole SMS soutěže byl hlavní cenou zájezd na ostrov Kréta. Na telefonní čísla z databáze získaná v prvním kole byla zaslána SMS zpráva s informací o pokračování soutěže.

* Jako další zpráva byla na stejná telefonní čísla odeslána soutěžní tipovací otázka.

* Soutěžící, který odpověděl nejpřesněji, získal hlavní cenu.

* V další části této akce byly zaslány nabídky na předplatné magazínu Moderní byt.

* Testovalo se několik typů předplatného a zájemci si ho objednávali telefonicky na info lince.

Výsledky

* Soutěže se účastnilo více než 52 % všech čtenářů.

* Prodej čísla 7/2002 se zvýšil o 26 % oproti stejnému období minulého roku.

* Podařilo se získat 3,7 % nových předplatitelů ze všech soutěžících čtenářů.

Pořádání soutěže prostřednictvím SMS zpráv vyžaduje i kvalifikovaný personál, který zaslané odpovědi soutěžících dále zpracovává.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Auta
Po Golfu dostal facelift i Volkswagen Golf Sportsvan.…
Další nádherná klasika na scéně. Gunther Werks představuje znovuzrozené Porsche 993
Když máte peníze, automobilky vám vyrobí opravdu cokoliv. Zde je důkaz
Mercedes-Maybach 6 Cabriolet ukazuje, jak budou vypadat superluxusní elektromobily
Test na pondělí: BMW M550i xDrive M Performance
Technologie
Ryzeny Mobile pro notebooky mají integrovanou grafiku „Vega 8“ nebo „Vega 10“
QLED netáhne tak, jak by Samsung chtěl. Špičkové TV proto zlevňuje až o 25 000 Kč
ABBYY FineReader 14: zaostřeno na PDF (vyzkoušeno)
Microsoft dosáhl milníku. Hlas rozpozná stejně dobře jako člověk
Netflix odmítl zaplatit další sezónu seriálu. Produkci Sense8 nabídl pornoweb
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít