Nový jízdní řád: Vyjedou pendolina

21. listopadu 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
21. listopadu 2005, 00:00

ŽELEZNICE Počet spojů v osobní přepravě se zvýší, žádná dosud provozovaná trať nezůstane bez vlaků a nákladní přeprava pokračuje v rozsáhlé transformaci. Navíc vyjedou první pendolina. Tak lze charakterizovat nový jízdní řád Českých drah.

ŽELEZNICE Počet spojů v osobní přepravě se zvýší, žádná dosud provozovaná trať nezůstane bez vlaků a nákladní přeprava pokračuje v rozsáhlé transformaci. Navíc vyjedou první pendolina. Tak lze charakterizovat nový jízdní řád Českých drah. České dráhy zvýší v novém jízdním řádu platném od 11. prosince počet provozovaných spojů v průměru o jedno procento. Denně tak vypraví 7984 vlaků. Jak ale upozornil náměstek generálního ředitele drah Jiří Kolář, nabídka spojů se může během roční platnosti jízdního řádu změnit, protože dráhy zatím nemají podepsané smlouvy s kraji o financování osobní dopravy. PENDOLINO VYJÍŽDÍ Železniční událostí roku bude nasazení jednotek s naklápěcí skříní -pendolina - do pravidelného provozu. Tyto vlaky zajistí především rychlou dopravu mezi Prahou a Ostravou, zajíždět však budou i do Brna, Bratislavy a Vídně. Spojení z Prahy do Ostravy se při cestování běžnými EuroCity zrychlí o 24 minut na zhruba čtyři hodiny, pendolino trať ujede za tři hodiny a 22 minut. Novinkou v mezinárodní dopravě bude spoj Jože Plečnik. Pojede z Prahy přes Linec a Maribor do Lublaně, což je vůbec první přímé železniční spojení Česka a Slovinska. V regionální dopravě bude pokračovat nasazování moderních železničních vozidel. ORIENTACE NA LOGISTICKÉ VLAKY**

V nákladní dopravě se České dráhy chtějí věnovat dalšímu posílení vlaků sítě Termín Cargo, tedy dopravě nákladu mezi velkými průmyslovými oblastmi a městy v režimu just-intime. Zboží se nakládá večer a vlaky ho přes noc dovezou na místo určení v přesně garantovaném čase. Každý den vyjede 77 těchto spojů, z toho 34 mezistátních.

Téměř čtvrtinu nákladu tvoří železo a strojírenské výrobky, 17 procent hnědé a 16 procent černé uhlí. Podíl hlavních komodit přitom pomalu klesá, zvyšuje se ale počet přeprav kontejnerů.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít