Nový design v mezích zákona

15. ledna 2007, 00:00 - ERICH HANDL
15. ledna 2007, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - MAZDA 3Japonský hatchback Mazda 3 se po třech letech dočkal lehkého osvěžení. Tvůrci pozměnili karoserii, v nabídce se objevily nové barvy. Profit jej vyzkoušel minulý týden v pětidveřové verzi Touring s benzinovým motorem 1,6 pod kapotou.Trojkové mazdě byl v minulosti často vytýkán fádní design.

VYZKOUŠELI JSME - MAZDA 3 Japonský hatchback Mazda 3 se po třech letech dočkal lehkého osvěžení. Tvůrci pozměnili karoserii, v nabídce se objevily nové barvy. Profit jej vyzkoušel minulý týden v pětidveřové verzi Touring s benzinovým motorem 1,6 pod kapotou. Trojkové mazdě byl v minulosti často vytýkán fádní design. Konstruktéři vozu trochu vyhladili tvary a změnili oba nárazníky a zadní svítilny. Přesto bude auto na silnici stále patřit ke konzervativním designům. Uvnitř čekají na řidiče příjemně tvrdá a dobře tvarovaná sedadla. Na vůz nižší střední třídy je všude poměrně dost místa, včetně zadních sedadel a kufru. Ten má v základním provedení 346 litrů, sklopením opěradel zadních sedaček lze prostor zvětšit až na 675 litrů. Při testu se nám dozadu vešel dva metry dlouhý stůl, takže ani přeprava větších kusů nábytku není nemožná. V kabině naopak zaslouží trochu kritiky palubní deska, která je dost přetechnizovaná - neustále jsme místo ovladače rádia kroutili něčím jiným. A co testovaná benzinová „jednašestka“? Z pěti nabízených motorů představuje tento čtyřválec s proměnným časováním ventilů kompromis mezi cenou, rychlostí a spotřebou. Motor neoslňuje hodnotami ani zrychlením, na sto kilometrech v hodině je z nuly až za jedenáct sekund. Jde ale dobře odspodu, je to motor pro klidné povahy zvyklé řadit už v nižších otáčkách. To platí i o jízdě samotné - je komfortní a skvěle odpružená, podvozek sedí dobře na asfaltu. Nevýhodou Mazdy 3 s tímto agregátem je ale poměrně vysoká cena. Má sice bohatou výbavu, ale za půl milionu korunu jsou k mání větší auta se silnějším motorem. Dovozce, Mazda Europe, to nyní kompenzuje akční slevou ve výši 40 tisíc korun. Podnikatele ale bohužel odradí také nemožnost odpočtu DPH. |TECHNICKÉ ÚDAJEmodel Mazda 3 - 1,6 Touringtyp vozu pětidveřový hatchbackmotor benzinový čtyřválecobjem válců 1,6 litrumax. výkon 77 kWmax. rychlost 182 km/hodzrychlení 0-100 11,2 sekundyspotřeba 6,9 l/100 kmkufr 346 litrůcena 559 900 Kč|

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Která země má nejdražší tarify ve střední Evropě? ČR nebo Polsko?
Co je dobré vědět o základní daňové slevě?
Co je dobré vědět o exekucích? 2. díl: dědictví, společné jmění manželů a rozvod
Jaké je zadlužení českých domácností?
Auta
Subaru WRX STI proletělo Nürburgring téměř stejně rychle…
Mazda poprvé ukázala nový crossover CX-8. Bude to vlajková loď pro Japonsko
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta pro 30 movitých zákazníků
Suzuki Swift Sport nové generace se ukazuje na prvním obrázku. Atmosféra je minulostí
Jaguar XJR575: Nejrychlejší verze modelu XJ v historii zvládne až 300 km/h
Technologie
Poslední testovací kolo. Stáhněte si Android O Developer Preview 4
Malování zastřeleno nebude. Microsoft ho „uklidí“ do Windows Storu
Intel nový ovladač pro SoC Cloverview nevydá. Jak to bude s podporou Windows 10?
Vodní chlazení pro M.2 SSD. PCIe karty Alphacool chladí pasivem nebo vodním blokem
Threadrippery budou nakonec bez chladiče. Možná jich nebude dost a další informace
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít