Nový design v mezích zákona

15. ledna 2007, 00:00 - ERICH HANDL
15. ledna 2007, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - MAZDA 3Japonský hatchback Mazda 3 se po třech letech dočkal lehkého osvěžení. Tvůrci pozměnili karoserii, v nabídce se objevily nové barvy. Profit jej vyzkoušel minulý týden v pětidveřové verzi Touring s benzinovým motorem 1,6 pod kapotou.Trojkové mazdě byl v minulosti často vytýkán fádní design.

VYZKOUŠELI JSME - MAZDA 3 Japonský hatchback Mazda 3 se po třech letech dočkal lehkého osvěžení. Tvůrci pozměnili karoserii, v nabídce se objevily nové barvy. Profit jej vyzkoušel minulý týden v pětidveřové verzi Touring s benzinovým motorem 1,6 pod kapotou. Trojkové mazdě byl v minulosti často vytýkán fádní design. Konstruktéři vozu trochu vyhladili tvary a změnili oba nárazníky a zadní svítilny. Přesto bude auto na silnici stále patřit ke konzervativním designům. Uvnitř čekají na řidiče příjemně tvrdá a dobře tvarovaná sedadla. Na vůz nižší střední třídy je všude poměrně dost místa, včetně zadních sedadel a kufru. Ten má v základním provedení 346 litrů, sklopením opěradel zadních sedaček lze prostor zvětšit až na 675 litrů. Při testu se nám dozadu vešel dva metry dlouhý stůl, takže ani přeprava větších kusů nábytku není nemožná. V kabině naopak zaslouží trochu kritiky palubní deska, která je dost přetechnizovaná - neustále jsme místo ovladače rádia kroutili něčím jiným. A co testovaná benzinová „jednašestka“? Z pěti nabízených motorů představuje tento čtyřválec s proměnným časováním ventilů kompromis mezi cenou, rychlostí a spotřebou. Motor neoslňuje hodnotami ani zrychlením, na sto kilometrech v hodině je z nuly až za jedenáct sekund. Jde ale dobře odspodu, je to motor pro klidné povahy zvyklé řadit už v nižších otáčkách. To platí i o jízdě samotné - je komfortní a skvěle odpružená, podvozek sedí dobře na asfaltu. Nevýhodou Mazdy 3 s tímto agregátem je ale poměrně vysoká cena. Má sice bohatou výbavu, ale za půl milionu korunu jsou k mání větší auta se silnějším motorem. Dovozce, Mazda Europe, to nyní kompenzuje akční slevou ve výši 40 tisíc korun. Podnikatele ale bohužel odradí také nemožnost odpočtu DPH. |TECHNICKÉ ÚDAJEmodel Mazda 3 - 1,6 Touringtyp vozu pětidveřový hatchbackmotor benzinový čtyřválecobjem válců 1,6 litrumax. výkon 77 kWmax. rychlost 182 km/hodzrychlení 0-100 11,2 sekundyspotřeba 6,9 l/100 kmkufr 346 litrůcena 559 900 Kč|

Mohlo by vás zajímat

Finance
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Auta
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín,…
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody zapůjčeného BMW i8
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Technologie
Historická akvizice v oblasti GPU na obzoru. Firma vyvíjející grafiky PowerVR je na prodej
Historie televizorů Sony: od přistání na měsíci po deset let pokusů s OLEDem
Windows 10 již obsahuje český a slovenský hlas. Může vám předčítat text
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Změny v pamětech cache a propojení jader. Jak se u Skylake-X zlepšil výkon na 1 MHz?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít