Nový design v mezích zákona

15. ledna 2007, 00:00 - ERICH HANDL
15. ledna 2007, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - MAZDA 3Japonský hatchback Mazda 3 se po třech letech dočkal lehkého osvěžení. Tvůrci pozměnili karoserii, v nabídce se objevily nové barvy. Profit jej vyzkoušel minulý týden v pětidveřové verzi Touring s benzinovým motorem 1,6 pod kapotou.Trojkové mazdě byl v minulosti často vytýkán fádní design.

VYZKOUŠELI JSME - MAZDA 3 Japonský hatchback Mazda 3 se po třech letech dočkal lehkého osvěžení. Tvůrci pozměnili karoserii, v nabídce se objevily nové barvy. Profit jej vyzkoušel minulý týden v pětidveřové verzi Touring s benzinovým motorem 1,6 pod kapotou. Trojkové mazdě byl v minulosti často vytýkán fádní design. Konstruktéři vozu trochu vyhladili tvary a změnili oba nárazníky a zadní svítilny. Přesto bude auto na silnici stále patřit ke konzervativním designům. Uvnitř čekají na řidiče příjemně tvrdá a dobře tvarovaná sedadla. Na vůz nižší střední třídy je všude poměrně dost místa, včetně zadních sedadel a kufru. Ten má v základním provedení 346 litrů, sklopením opěradel zadních sedaček lze prostor zvětšit až na 675 litrů. Při testu se nám dozadu vešel dva metry dlouhý stůl, takže ani přeprava větších kusů nábytku není nemožná. V kabině naopak zaslouží trochu kritiky palubní deska, která je dost přetechnizovaná - neustále jsme místo ovladače rádia kroutili něčím jiným. A co testovaná benzinová „jednašestka“? Z pěti nabízených motorů představuje tento čtyřválec s proměnným časováním ventilů kompromis mezi cenou, rychlostí a spotřebou. Motor neoslňuje hodnotami ani zrychlením, na sto kilometrech v hodině je z nuly až za jedenáct sekund. Jde ale dobře odspodu, je to motor pro klidné povahy zvyklé řadit už v nižších otáčkách. To platí i o jízdě samotné - je komfortní a skvěle odpružená, podvozek sedí dobře na asfaltu. Nevýhodou Mazdy 3 s tímto agregátem je ale poměrně vysoká cena. Má sice bohatou výbavu, ale za půl milionu korunu jsou k mání větší auta se silnějším motorem. Dovozce, Mazda Europe, to nyní kompenzuje akční slevou ve výši 40 tisíc korun. Podnikatele ale bohužel odradí také nemožnost odpočtu DPH. |TECHNICKÉ ÚDAJEmodel Mazda 3 - 1,6 Touringtyp vozu pětidveřový hatchbackmotor benzinový čtyřválecobjem válců 1,6 litrumax. výkon 77 kWmax. rychlost 182 km/hodzrychlení 0-100 11,2 sekundyspotřeba 6,9 l/100 kmkufr 346 litrůcena 559 900 Kč|

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít