Novoročenky už mají být v tiskárně

28. listopadu 2005, 00:00 - BARBORA MACHKOVÁ
28. listopadu 2005, 00:00

VÝROBA PÉEFEK Letmý pohled do kalendáře varuje, že do Vánoc zbývá necelý měsíc. Dárky s firemním logem byste měli mít už dávno ve výrobě. Také novoročenkám za chvíli odbije dvanáct, proto je nejvyšší čas je objednat. Vyplatí se neváhat. Ve většině tiskáren totiž do konce listopadu ušetříte.

VÝROBA PÉEFEK Letmý pohled do kalendáře varuje, že do Vánoc zbývá necelý měsíc. Dárky s firemním logem byste měli mít už dávno ve výrobě. Také novoročenkám za chvíli odbije dvanáct, proto je nejvyšší čas je objednat. Vyplatí se neváhat. Ve většině tiskáren totiž do konce listopadu ušetříte.

Novoroční přání mají tisíce podob, podléhají módním trendům a podřizují se nejnovějším technologiím. Navíc si je mnozí schovávají podobně jako pohlednice z cest a každoročně prohlížejí, kdo si na ně daný rok vzpomněl. Ono PF je zkratkou slov Pour Féliciter, což volně přeloženo znamená „Pro štěstí“. A přestože jsou „in“ e-mailová a esemesková přání, důležitost papíru v tomto případě dosud nenahradila.

Tedy i takovou zdánlivě banální věcí, jako je novoročenka, se významně prezentujete okolnímu světu. Proto pamatujte na to, aby korespondovala s jednotnou firemní grafikou. Odolejte lákání specializovaných firem, že vám logo vyrazí na již hotovou novoročenku. Zkuste si představit, že by vám přišla do schránky dvě velmi podobná, ne-li stejná přání.

Totéž platí o kvalitě a typu papíru. Blýskněte se, když máte v období Vánoc takovou přirozeně nevtíravou a decentní příležitost. A i když je lepší na grafikovi s vlastním nápadem nešetřit, zároveň hlídejte, abyste novoroční přání nepřeplatili.

Pokud máte léta ověřenou tiskárnu, která vám dodává firemní tiskoviny, snadno coby věrný klient domluvíte výhodnější cenu. Jestliže se svojí tiskárnou nejste spokojeni, je drahá nebo dosud žádnou stálou nemáte, budete nejspíš postupovat jako my. Začnete na internetu a vytipujete si několik tiskáren ve vašem okolí. Sledovali jsme celou republiku a zjistili jsme, že můžeme využít služeb levnějších firem klidně sto kilometrů vzdálených. Proč? Sledujte náš postup.

PORAĎTE SE S INTERNETEM

Volali jsme do několika tiskáren se stejným přáním: „Chceme vytisknout sto nebo tisíc barevných novoročenek na lesklý křídový papír střední gramáže a máme vlastní grafický návrh. Má to být jen jednostranná kartička obálkového formátu DL.“

Tiskárny nás často odkazovaly na své internetové stránky, kde je opravdu většina informací přehledně viditelná. „Máte po ruce internet?“ ptala se nás paní z opočenské firmy Rege reklama. „Tam najdete úplně všechno.“ Chtěli jsme ale přímou odpověď, jak dlouho bude trvat zpracování naší zakázky a odpověď zněla do pěti dnů.

Internet může být i zrádný. Mnoho tiskáren nabízí možnost online objednávky přes objednávkový formulář. Pozor ale na to, zda jde o pouhou kalkulaci či o závaznou objednávku. Většina ceníků na webech také nebývá kompletní, neboť sčítáte různé parametry jako typ a formát papíru, druh tisku nebo barevnost. Často vám přijde kalkulace na e-mail, nebo vám tiskárna sama zatelefonuje.

Telefonát vám v mnoha případech pomůže v lepší orientaci a prozradí aktuality, které firma na stránky nestačila umístit. Pražský Abalon nám telefonicky nabídl zpracování zakázky „po uzávěrce“. „Už jsme objednávky pro jeden termín uzavřeli, ale pokud se rozhodnete do večera, ještě tam tu vaši přidáme,“ informovala nás telefonicky slečna z Abalonu.

Josef Hlávko z tiskárny V&H Print zase připravil cenu na míru. „Právě se chystáme tisknout jinou zakázku a kdybychom k ní přidaly těch vašich tisíc kousků, vyjde jedna novoročenka na dvě až tři koruny. Sto kusů bude výrazně dražší, protože by se to tisklo jinou metodou a zvlášť,“ vysvětluje Hlávko.

Jiné tiskárny mají při zadání zakázky do konce listopadu desetiprocentní slevy nebo dávají dárky. V mnoha případech jste ale „akční“ období propásli, protože mnohým tiskárnám skončilo v půlce měsíce. „Firmy si uvědomují potřebu novoročenek až v druhé půli listopadu a až do svátků je poptávka velmi silná,“ dodává Jaroslav Falta z internetového obchodu iNETPrint.cz.

PÉEFKA POŠLOU ZA VÁS

Běháte po firmě, sekretářka za vás div nepodepisuje smlouvy a máte skluz? Tiskárny mohou několikanásobně ušetřit váš čas. S tiskárnou totiž můžete přijít do kontaktu jen zprostředkovaně. Za prvé: grafickou podobu péefka stačí poslat v předem domluveném formátu elektronickou poštou. Tiskárny přijímají jen výjimečně wordové dokumenty, preferují formát s příponou pdf.

Úspora času je znát i na způsobu dodání. Opět do tiskárny nemusíte, zpracovaná zakázka dojde kurýrem nebo Profibalíkem České pošty. Tato služba bývá v ceně zakázky, ale vždy se o tom předem ujistěte.

Tiskárny leckdy nabízí i zasilatelské služby: novoročenky vytisknou, vloží do obálek s předtištěnými adresami z vámi zaslaného seznamu a odnesou na poštu. Dostanete pak jen fakturu a děkovné odpovědi vašich partnerů. „Pokud ale firma dohoní bycha 23. prosince, tak za ni rozešleme alespoň elektronická přání. Stačí nám dát seznam e-mailů,“ komentuje Jaroslav Falta.

TEKUTÉ LIBŮSTKY

Nabídka novoročních přání se rok co rok rozšiřuje o novinky. Jsme zvyklí na neobvyklé designy, na PF v podobě kalendářů, elektronická přání i na CD či DVD s vánoční prezentací naší společnosti.

Elegantní přání všeho dobrého do dalšího roku skrze své webové stránky nabízí společnost iNET Solutions. Její zástupce Jaroslav Falta upřesňuje: „Od letošního roku máme v sortimentu láhve vína s firemní etiketou, říkáme tomu tekuté PF. Cena se odvíjí od kvality vína a toho, zda chcete láhev samostatně, nebo třeba v dřevěné krabici.“ Za jednu láhev zaplatíte od 90 do 320 korun bez DPH.

VÝSLEDEK TESTU

(ceny jsou uvedeny v korunách bez DPH)

Firma sídlo dodací lhůta cena*) 

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče