„Noví“ operátoři se snaží

09. října 2006, 00:00 - MARTIN ZIKMUND
09. října 2006, 00:00

PŘEJMENOVÁNÍ FIRMYJe mobilní operátor v něčem lepší, když se pyšní nadnárodní identitou? Přejmenování nebo změna obchodní značky (rebranding) jsou vždy provázeny masivní reklamní kampaní. V případě T-Mobile a Vodafone trvala několik měsíců.

PŘEJMENOVÁNÍ FIRMY Eurotel, Oskar, Paegas. To už je minulost. Na jejich místa nastoupily O2, Vodafone a T-Mobile. Přinesla změna názvu něco zákazníkům?

Je mobilní operátor v něčem lepší, když se pyšní nadnárodní identitou? Přejmenování nebo změna obchodní značky (rebranding) jsou vždy provázeny masivní reklamní kampaní. V případě T-Mobile a Vodafone trvala několik měsíců. Tuzemští operátoři přitom volili pozvolnou strategii, kdy po nějakou dobu koexistovala ve všech firemních materiálech, budovách i autech obě loga, a teprve po několika měsících se staré jméno a logo zcela vytratilo.

Společnost T-Mobile tak učinila na akci zvané T-Mobile Day, kde se měnil název lokálního mobilního operátora na T-Mobile. Oskar, tehdy stále posedlý pokrytím, to udělal tak, že obalil Nuselský most v Praze červeným plastovým materiálem.

V případě O2 probíhal rebranding odlišně. V první fázi došlo k faktickému sloučení Českého Telecomu a Eurotelu do společnosti Telefónica O2 Czech Republic. O dva měsíce později se rozeběhla kampaň. Rebranding byl radikální, rychlý a souvislost s Eurotelem zde nebyla pro některé lidi mimo obor zpočátku patrná.

UNIKÁTNÍ TELEFONY

Když se v roce 2002 měnil Paegas na T-Mobile, postavil kampaň na světovosti původně „ryze českého“ operátora. Vodafone se o čtyři roky později vydal stejnou cestou. O2 i Telefónica, byť také působí v řadě zemí, naopak svou strategii postavily na tom, že se jedná o nový začátek, tlustou čáru za původní samostatnou pevnou a mobilní sítí. Ať rebranding vypadal jakkoliv, u všech tří operátorů měl jedno společné. Světovost = větší vyjednávací síla s dodavateli síťové infrastruktury i mobilních telefonů, což přináší služby šité operátorovi na míru a nižší ceny (například telefonů).

Právě na telefonech stála z části také kampaň Vodafone, který představil řadu levných telefonů dodávaných exkluzivně pro tuto skupinu. Také O2 se chystá přijít se zajímavými a levnými telefony, které nikde jinde nekoupíte, a s telefony, které jinde koupíte, ale nesou logo O2.

Historicky první takzvaně customizované telefony na českém trhu představil T-Mobile. Jednalo se o telefony s t-zones tlačítkem a menu v barvách T-Mobile a o modely, které jinde než u T-Mobile nešly koupit. V Česku však tyto přístroje zatím hrály zanedbatelnou roli.

SVĚTOVOST V AKCI

V oblasti korporátních zákazníků byl přínos světovosti znát poměrně rychle. Všichni tři operátoři totiž nabídli světová mobilní e-mailová řešení, která by se v Česku jinak patrně neobjevila, nebo by se neobjevila tak rychle.

T-Mobile a O2 představily řešení s názvem BlackBerry, včetně speciálních zvýhodněných roamingových tarifů. Vodafone přišel na trh s celosvětově poskytovaným řešením Visto alias Business e-mail plus. Hmatatelným, avšak zejména pro business zákazníky ne až tak zajímavým přínosem, je exkluzivní obsah vyráběný ve spolupráci s nahrávacími studii, sportovci či zpěváky.

Poslední z výhod rebrandingu či užší příslušnosti k nadnárodní skupině je projekt O2 TV, který nabízí kvalitní set-top-boxy pro příjem digitálního televizního vysílání. Na pomoc tentokrát přišla Telefónica, která tato zařízení využívá ve své španělské síti.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde vám zítra za vysvědčení dají slevu nebo dárek?
Kolik si koupíte za 1000 Kč na dovolené v Turecku nebo v Chorvatsku?
10 věcí, které by měl OSVČ znát o placení zdravotního pojištění
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
Auta
Pouštní supersport Zaroq Sand Racer 500 GT jde do výroby.…
Galerie: Range Rover nafocený na nejhezčích místech Severní Ameriky. Pokochejte se
BMW chystá ostré SUV X3 M jako soupeře pro Porsche Macan Turbo
Renault-Alpine A110 vypadá při testování na Nordschleife docela schopně
Dopravní nehoda v zahraničí: Jak získat odškodnění?
Technologie
iPhone slaví 10 let. Na svět přišel bez MMS, Javy, Flashe, GPS i videa
Potvrzeno: Samsung chystá duální foťák a okopíruje přitom princip od Huawei
Laserový projektor od Xiaomi vykouzlí 150palcový obraz jen 50 cm od stěny
NAND Flash se zápisem QLC je skutečností. Toshiba ji začíná vyrábět, jeden čip má 96 GB
Virtuál Kaktus zruší FB zdarma i zpomalené surfování. Data ale budou levnější
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít