„Noví“ operátoři se snaží

09. října 2006, 00:00 - MARTIN ZIKMUND
09. října 2006, 00:00

PŘEJMENOVÁNÍ FIRMYJe mobilní operátor v něčem lepší, když se pyšní nadnárodní identitou? Přejmenování nebo změna obchodní značky (rebranding) jsou vždy provázeny masivní reklamní kampaní. V případě T-Mobile a Vodafone trvala několik měsíců.

PŘEJMENOVÁNÍ FIRMY Eurotel, Oskar, Paegas. To už je minulost. Na jejich místa nastoupily O2, Vodafone a T-Mobile. Přinesla změna názvu něco zákazníkům?

Je mobilní operátor v něčem lepší, když se pyšní nadnárodní identitou? Přejmenování nebo změna obchodní značky (rebranding) jsou vždy provázeny masivní reklamní kampaní. V případě T-Mobile a Vodafone trvala několik měsíců. Tuzemští operátoři přitom volili pozvolnou strategii, kdy po nějakou dobu koexistovala ve všech firemních materiálech, budovách i autech obě loga, a teprve po několika měsících se staré jméno a logo zcela vytratilo.

Společnost T-Mobile tak učinila na akci zvané T-Mobile Day, kde se měnil název lokálního mobilního operátora na T-Mobile. Oskar, tehdy stále posedlý pokrytím, to udělal tak, že obalil Nuselský most v Praze červeným plastovým materiálem.

V případě O2 probíhal rebranding odlišně. V první fázi došlo k faktickému sloučení Českého Telecomu a Eurotelu do společnosti Telefónica O2 Czech Republic. O dva měsíce později se rozeběhla kampaň. Rebranding byl radikální, rychlý a souvislost s Eurotelem zde nebyla pro některé lidi mimo obor zpočátku patrná.

UNIKÁTNÍ TELEFONY

Když se v roce 2002 měnil Paegas na T-Mobile, postavil kampaň na světovosti původně „ryze českého“ operátora. Vodafone se o čtyři roky později vydal stejnou cestou. O2 i Telefónica, byť také působí v řadě zemí, naopak svou strategii postavily na tom, že se jedná o nový začátek, tlustou čáru za původní samostatnou pevnou a mobilní sítí. Ať rebranding vypadal jakkoliv, u všech tří operátorů měl jedno společné. Světovost = větší vyjednávací síla s dodavateli síťové infrastruktury i mobilních telefonů, což přináší služby šité operátorovi na míru a nižší ceny (například telefonů).

Právě na telefonech stála z části také kampaň Vodafone, který představil řadu levných telefonů dodávaných exkluzivně pro tuto skupinu. Také O2 se chystá přijít se zajímavými a levnými telefony, které nikde jinde nekoupíte, a s telefony, které jinde koupíte, ale nesou logo O2.

Historicky první takzvaně customizované telefony na českém trhu představil T-Mobile. Jednalo se o telefony s t-zones tlačítkem a menu v barvách T-Mobile a o modely, které jinde než u T-Mobile nešly koupit. V Česku však tyto přístroje zatím hrály zanedbatelnou roli.

SVĚTOVOST V AKCI

V oblasti korporátních zákazníků byl přínos světovosti znát poměrně rychle. Všichni tři operátoři totiž nabídli světová mobilní e-mailová řešení, která by se v Česku jinak patrně neobjevila, nebo by se neobjevila tak rychle.

T-Mobile a O2 představily řešení s názvem BlackBerry, včetně speciálních zvýhodněných roamingových tarifů. Vodafone přišel na trh s celosvětově poskytovaným řešením Visto alias Business e-mail plus. Hmatatelným, avšak zejména pro business zákazníky ne až tak zajímavým přínosem, je exkluzivní obsah vyráběný ve spolupráci s nahrávacími studii, sportovci či zpěváky.

Poslední z výhod rebrandingu či užší příslušnosti k nadnárodní skupině je projekt O2 TV, který nabízí kvalitní set-top-boxy pro příjem digitálního televizního vysílání. Na pomoc tentokrát přišla Telefónica, která tato zařízení využívá ve své španělské síti.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Auta
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon…
Po Golfu dostal facelift i Volkswagen Golf Sportsvan. Překvapení se nekoná
Další nádherná klasika na scéně. Gunther Werks představuje znovuzrozené Porsche 993
Když máte peníze, automobilky vám vyrobí opravdu cokoliv. Zde je důkaz
Mercedes-Maybach 6 Cabriolet ukazuje, jak budou vypadat superluxusní elektromobily
Technologie
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Ryzeny Mobile pro notebooky mají integrovanou grafiku „Vega 8“ nebo „Vega 10“
QLED netáhne tak, jak by Samsung chtěl. Špičkové TV proto zlevňuje až o 25 000 Kč
ABBYY FineReader 14: zaostřeno na PDF (vyzkoušeno)
Microsoft dosáhl milníku. Hlas rozpozná stejně dobře jako člověk
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít