Novinky z vydavatelství Grada

22. února 2011, 04:47 - Profit, TZ
22. února 2011, 04:47

Nakladatelství Grada si připravilo pro své čtenáře dvě novinky. První napsala hlava státu - kníže z Liechtensteinu a druhá poradí čtenářům, jak na marketingovou komunikaci.

Stát ve třetím tisíciletí

Úspěšný monarcha a podnikatel, hlava státu s nejvyšší životní úrovní na světě, se v této ojedinělé a velmi inspirující knize dělí o své názory a zkušenosti se správou věcí veřejných. Německé a anglické vydání knihy vzbudilo velkou pozornost. Autor stručně seznamuje čtenáře s historií a problémy současného státu a přináší návrhy, co by měl stát udělat, aby byl schopen plnit úkoly i v novém tisíciletí. Za hlavní výzvy států kníže považuje: zabránění válek mezi státy a občanských válek, služba všem občanům státu, ne jen privilegovaným skupinám, maximální demokracie a vláda práva pro všechny občany a konkurenceschopnost ve věku globalizace. Podle jeho názoru má stát plnit úlohu servisního centra, které slouží občanům. Pokud tuto úlohu neplní, mají mít občané právo to změnit volbami nebo i hlasováním o změně ústavy. Stát by si měl ponechat jen ty činnosti, které pro svůj chod skutečně potřebuje a ostatní by měl předat regionům a obcím nebo je „outsourcovat“ do komerční sféry, pokud to bude výhodnější. Všechny činnosti musí být auditovány a kontrolovány, musí být pro občany průhledné a musí být prováděny efektivně. Pak se dramaticky sníží prostor pro korupci, nehospodárnost, byrokracii a nekompetentnost úředníků státní správy a samosprávy. Podle Hanse-Adama II. by měl být počet poslanců v zákonodárných sborech co nejmenší. Názor, že větší počet poslanců zajistí lepší zastoupení voličů, je podle něj od počátku iluzí. Kniha je určena všem zájemcům o veřejné dění, politikům, politologům, ekonomům, studentům politologie, ekonomie apod.

Zajímavostí je, že autor knihy Hans-Adam II. je vládnoucím knížetem z Liechtensteinu. Kníže Hans-Adam II. se narodil v roce 1945, je nejstarším synem knížete Franze Josefa II. Lichtenštejnského a kněžny Giny. Studoval ve Vídni na Skotském gymnáziu, na gymnáziu ve švýcarském Zuozu a na univerzitě v St. Gallenu, kde v roce 1969 absolvoval s titulem licenciát. Dne 30. července 1967 se oženil s Marií Aglaë, hraběnkou Kinskou z Vchynic a Tetova. Mají spolu čtyři děti. Roku 1970 pověřil otec Hanse-Adama reorganizací, řízením a správou celého majetku knížecího rodu, v roce 1984 se kníže stal stálým zástupcem vládce. Dne 13. listopadu 1989 nastoupil po smrti svého otce vládu. Pod vedením knížete Hanse-Adama II. vstoupilo Lichtenštejnsko úspěšně v roce 1990 do Organizace spojených národů a v roce 1995 do Evropského hospodářského prostoru. V roce 2003 hlasovali voliči v Lichtenštejnsku výrazně ve prospěch jím navrhovaného dodatku k ústavě, který posílil demokracii a monarchii. Dne 15. srpna 2004 jmenoval kníže Hans-Adam II. svého nejstaršího syna, dědičného knížete Aloise, svým stálým zástupcem, aby jej připravil na následnictví, a sám se nyní věnuje spíše majetkovým otázkám knížecího rodu.

autor: Hans - Adam II. z Liechtensteinu ISBN: 978-80-247-3652-5 formát: B5 vazba: V8 počet stran: 208 prodejní cena: 298 Kč

Marketingová komunikace - Jak komunikovat na našem trhu

Kniha komplexně a čtivě seznamuje s nástroji marketingové komunikace a jejich aplikacemi na našem trhu. Srozumitelný text je doplněn mnoha příklady z české a částečně i slovenské praxe. Po seznámení s modelem marketingové komunikace a problematikou komunikačního plánování se dozvíte vše podstatné o funkcích a praktickém využití jednotlivých prvků komunikačního mixu: reklamy, direct marketingu, public relations, podpory prodeje, event marketingu, sponzoringu, osobního prodeje a online komunikace. Po přečtení knihy byste měli umět stanovit správné komunikační cíle, zvolit odpovídající komunikační strategii a vybrat vhodné komunikační nástroje. Kniha se od zahraničních publikací, které jsou dostupné v ČR a SR, odlišuje příklady výhradně z domácích podmínek. Na rozdíl od českých či slovenských publikací poskytuje komplexní a konzistentní náhled na danou problematiku, nikoliv jen dílčí aspekty marketingové komunikace. Velkou předností knihy je také to, že se na ní podílelo množství expertů z marketingové praxe.

autor: Karlíček Miroslav, Král Petr ISBN: 978-80-247-3541-2 formát: B5 vazba: V2 počet stran: 224 prodejní cena: 269 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče