Novinky vznikají půl roku

16. dubna 2007, 00:00 - (ina)
16. dubna 2007, 00:00

Jak se zavádí na trh nový produkt? Ideální doba od záměru k reálnému prodeji je podle Renaty Kocianové z České pojišťovny šest až devět měsíců. * Jak začíná proces tvorby nového pojišťovacího produktu? Samozřejmě vždy u potřeb klientů. Ty průběžně sledujeme podle jednotlivých segmentů, a to hlavně podle rodinného statusu a příjmu.

Jak se zavádí na trh nový produkt? Ideální doba od záměru k reálnému prodeji je podle Renaty Kocianové z České pojišťovny šest až devět měsíců.

* Jak začíná proces tvorby nového pojišťovacího produktu?

Samozřejmě vždy u potřeb klientů. Ty průběžně sledujeme podle jednotlivých segmentů, a to hlavně podle rodinného statusu a příjmu. Někteří klienti potřebují především zajištění rizika, například pro splácení hypotéky, jiní chtějí zabezpečení dětí a další hledají možnost, jak efektivně střádat finanční prostředky pro důchod.

Nástroje, jak zjistit potřeby klientů, jsou nejrůznější formy průzkumů trhu. Z nich se dozvíme aktuální společenské trendy a jsme pak schopni rychle reagovat na rodící se obchodní příležitosti.

* Když už se obchodní příležitost objeví, jaký vývoj následuje?

Zjistíme-li, že přišla vhodná doba pro nový produkt, přichází fáze ověřování našich předpokladů. Navrhneme hlavní produktové rysy, tedy hodnotovou nabídku a obvykle kvalitativními průzkumy se vhodné cílové skupiny dotazujeme a ověřujeme správné nastavení parametrů a vlastností produktu. Tato fáze jde hlavně za útvary produktového managementu. Pojistní matematici následně navrhnou vnitřní konstrukci produktu. V této chvíli je nutno dodatečně ověřit pracovníky ziskovost záměru. Pokud je produktový záměr uzavřen, začne definování konkrétního zadání pro implementaci produktu do informačních systémů.

* Jak dlouho trvá proces tvorby produktu a po jaké době se přistupuje k jeho obměně?

Ideální doba od záměru do uvedení na trh je šest až devět měsíců. Co se týká produktového portfolia, je základem pečlivé sledování trhu. Jeho potenciál určuje čas na obměnu. Práce našeho úseku není ale jen vymýšlet nové produkty. Významnou úlohou je pravidelně sledovat i vývoj těch stávajících a pokud jejich prodej neprobíhá podle našeho přání, konstrukčně je upravujeme. Různé segmenty klientů mají specifické potřeby a těm naše produkty neustále přizpůsobujeme. Tvorba nových produktů je o permanentním přemýšlení o trhu a možnostech, které v danou chvíli nabízí. *

Mohlo by vás zajímat

Finance
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?
Macron ve stopách Babiše
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Auta
BMW X3 třetí generace je lehčí, rychlejší a nabídne klíč s…
Jaguar opět rozšířil nabídku motorů pro XE, XF a F-Pace. Nový dvoulitr 30t má 300 koní
Tradiční londýnská taxi dostanou elektrický pohon. Premiéra proběhne v Goodwoodu
Proč má být Kia Stinger tak dobrá? Protože na Nürbrugringu odjela desítky tisíc kilometrů
Test na pondělí: Porsche Macan 2.0T
Technologie
Nintendo už zase recykluje. Uvede novou verzi konzole SNES s 21 hrami
Úspěch jako hrom. Na oběžné dráze je první česká nanodružice
Další hardwarové chyby procesorů. AMD má problém v Ryzenu, Intel u Skylake a Kaby Lake
Facebook hledá v Hollywoodu originální skriptované pořady. „Vysílat“ by mohl brzy
Více Linuxu ve Windows Storu. Microsoft pro testování uvolnil dvě edice SUSE
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít