Novinky vznikají půl roku

16. dubna 2007, 00:00 - (ina)
16. dubna 2007, 00:00

Jak se zavádí na trh nový produkt? Ideální doba od záměru k reálnému prodeji je podle Renaty Kocianové z České pojišťovny šest až devět měsíců. * Jak začíná proces tvorby nového pojišťovacího produktu? Samozřejmě vždy u potřeb klientů. Ty průběžně sledujeme podle jednotlivých segmentů, a to hlavně podle rodinného statusu a příjmu.

Jak se zavádí na trh nový produkt? Ideální doba od záměru k reálnému prodeji je podle Renaty Kocianové z České pojišťovny šest až devět měsíců.

* Jak začíná proces tvorby nového pojišťovacího produktu?

Samozřejmě vždy u potřeb klientů. Ty průběžně sledujeme podle jednotlivých segmentů, a to hlavně podle rodinného statusu a příjmu. Někteří klienti potřebují především zajištění rizika, například pro splácení hypotéky, jiní chtějí zabezpečení dětí a další hledají možnost, jak efektivně střádat finanční prostředky pro důchod.

Nástroje, jak zjistit potřeby klientů, jsou nejrůznější formy průzkumů trhu. Z nich se dozvíme aktuální společenské trendy a jsme pak schopni rychle reagovat na rodící se obchodní příležitosti.

* Když už se obchodní příležitost objeví, jaký vývoj následuje?

Zjistíme-li, že přišla vhodná doba pro nový produkt, přichází fáze ověřování našich předpokladů. Navrhneme hlavní produktové rysy, tedy hodnotovou nabídku a obvykle kvalitativními průzkumy se vhodné cílové skupiny dotazujeme a ověřujeme správné nastavení parametrů a vlastností produktu. Tato fáze jde hlavně za útvary produktového managementu. Pojistní matematici následně navrhnou vnitřní konstrukci produktu. V této chvíli je nutno dodatečně ověřit pracovníky ziskovost záměru. Pokud je produktový záměr uzavřen, začne definování konkrétního zadání pro implementaci produktu do informačních systémů.

* Jak dlouho trvá proces tvorby produktu a po jaké době se přistupuje k jeho obměně?

Ideální doba od záměru do uvedení na trh je šest až devět měsíců. Co se týká produktového portfolia, je základem pečlivé sledování trhu. Jeho potenciál určuje čas na obměnu. Práce našeho úseku není ale jen vymýšlet nové produkty. Významnou úlohou je pravidelně sledovat i vývoj těch stávajících a pokud jejich prodej neprobíhá podle našeho přání, konstrukčně je upravujeme. Různé segmenty klientů mají specifické potřeby a těm naše produkty neustále přizpůsobujeme. Tvorba nových produktů je o permanentním přemýšlení o trhu a možnostech, které v danou chvíli nabízí. *

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče