Novinky Toyoty: třetí generace Avensis

22. prosince 2008, 01:00 - Erich Handl
22. prosince 2008, 01:00

Na velkou modelovou ofenzivu se příští rok v Evropě chystá japonská Toyota.

Jednou ze šesti novinek bude třetí generace manažerského vozu Avensis. Českým novinářům se vůz, který bude mít i podnikatelskou verzi N1, předvedl v polovině prosince v Itálii.

Toyota Avensis je vůz vyráběný pro Evropu v anglickém Burnastonu. Na silnicích starého kontinentu se poprvé objevil v roce 1997 jako nástupce Cariny. První generace auta byla dost usedlá a designově nevýrazná, s asijsky strohou kabinou. Druhá verze z roku 2003 už odpovídala třetímu tisíciletí, měla robustní líbivou karoserii a nabízela řadu technických vymožeností. Jako jeden z prvních vozů v Evropě nabízel tehdy Avensis kolenní airbag.

Třetí v řadě

Kdy přijde a co přinese třetí generace? „S jejím příchodem do Česka počítáme v únoru, auta budou mít možnost odpočtu DPH, ale ceny zatím nebyly stanoveny,“ řekl Profitu mluvčí značky Tomáš Vaněk. Z nabídky příští rok každopádně zmizí liftback, zůstanou jen manažerský sedan a rodinný kombík. Na jejich karoserii údajně v Japonsku pracovalo 35 konstruktérů z Evropy. Na rozdíl od trendu zvětšovat každou novou generaci šla Toyota cestou zachování rozměrů – rozvor a výška jsou stejné jako v předchozí generaci, délka i šířka narostly jen o pět centimetrů. Nový Avensis vypadá hodně sportovně a svalnatě, nezapře inspiraci sesterskou značkou Lexus.

Jak to vypadá uvnitř? Jednotlivé stupně výbavy se zde odlišují obložením středové konzole a dveřních výplní. Základní provedení Avensis je má černé, verze Sol s titanovým vzhledem a Executive s bambusovou strukturou Takesumi. Podnikatelé uvítají jednoduché ovládání mechanizmu sklápění zadních sedadel, a to i u sedanu. Po sklopení zůstane rovná plocha bez schodu. Navíc je možné pro dlouhé předměty využít otvor v prostředním sedadle.

Nižší emise, vyšší výkon

Avensis nemá jen nový vzhled, ale také motory. Mezi benziny se objevily agregáty Valvematic, které jsou posledním módním výstřelkem Toyoty v oblasti vyšší účinnosti. Ve srovnání s pohonnými jednotkami v předchozí generaci prý dosahují o 10 až 26 procent nižších emisí CO2 (a tím tedy i nižší spotřeby) a současně mají vyšší výkon až o 20 procent. Trojici dieselových motorů přebírá nový Avensis v upravené verzi z předchozí generace. Všechny jsou vybaveny standardně filtrem pevných částic a modernizovány, aby splňovaly podmínky emisní normy Euro 5.

Většinu podnikatelů a manažerů zajímá výbava. Verze Executive přidává prvky jako zatmavená zadní skla, audiosystém s 10 GB harddiskem, navigaci, elektricky nastavitelná přední sedadla nebo bezklíčkový vstup Smart Entry. Nejvyšší verze Premium/TEC Edition pak obsahuje také panoramatickou střechu, adaptivní bi-xenonové světlomety a s motorem 2,2 D-4D také plnou bezpečnostní výbavu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Auta
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez…
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Evora GT430 je nejvýkonnější silniční Lotus v historii. Za držák nápojů si připlatíte
Skupina VW dodala v prvním pololetí zákazníkům přes pět milionů aut
Technologie
Podíl používanosti Creators Updatu poprvé překonal Anniversary Update
Intel uvádí AI akcelerátor v podobě USB klíčenky, má výkon 0,1 TFLOPS při 1W spotřebě
S Googlem do vesmíru. Do Street View přidal záběry z ISS
Až do zítřka zdarma. Stahujte akční pecku Shadow Warrior
RAM letos zdraží o rekordních 60 %, paměti Flash o třetinu. Příští rok je možné zlepšení
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít