Novinky Toyoty: třetí generace Avensis

22. prosince 2008, 01:00 - Erich Handl
22. prosince 2008, 01:00

Na velkou modelovou ofenzivu se příští rok v Evropě chystá japonská Toyota.

Jednou ze šesti novinek bude třetí generace manažerského vozu Avensis. Českým novinářům se vůz, který bude mít i podnikatelskou verzi N1, předvedl v polovině prosince v Itálii.

Toyota Avensis je vůz vyráběný pro Evropu v anglickém Burnastonu. Na silnicích starého kontinentu se poprvé objevil v roce 1997 jako nástupce Cariny. První generace auta byla dost usedlá a designově nevýrazná, s asijsky strohou kabinou. Druhá verze z roku 2003 už odpovídala třetímu tisíciletí, měla robustní líbivou karoserii a nabízela řadu technických vymožeností. Jako jeden z prvních vozů v Evropě nabízel tehdy Avensis kolenní airbag.

Třetí v řadě

Kdy přijde a co přinese třetí generace? „S jejím příchodem do Česka počítáme v únoru, auta budou mít možnost odpočtu DPH, ale ceny zatím nebyly stanoveny,“ řekl Profitu mluvčí značky Tomáš Vaněk. Z nabídky příští rok každopádně zmizí liftback, zůstanou jen manažerský sedan a rodinný kombík. Na jejich karoserii údajně v Japonsku pracovalo 35 konstruktérů z Evropy. Na rozdíl od trendu zvětšovat každou novou generaci šla Toyota cestou zachování rozměrů – rozvor a výška jsou stejné jako v předchozí generaci, délka i šířka narostly jen o pět centimetrů. Nový Avensis vypadá hodně sportovně a svalnatě, nezapře inspiraci sesterskou značkou Lexus.

Jak to vypadá uvnitř? Jednotlivé stupně výbavy se zde odlišují obložením středové konzole a dveřních výplní. Základní provedení Avensis je má černé, verze Sol s titanovým vzhledem a Executive s bambusovou strukturou Takesumi. Podnikatelé uvítají jednoduché ovládání mechanizmu sklápění zadních sedadel, a to i u sedanu. Po sklopení zůstane rovná plocha bez schodu. Navíc je možné pro dlouhé předměty využít otvor v prostředním sedadle.

Nižší emise, vyšší výkon

Avensis nemá jen nový vzhled, ale také motory. Mezi benziny se objevily agregáty Valvematic, které jsou posledním módním výstřelkem Toyoty v oblasti vyšší účinnosti. Ve srovnání s pohonnými jednotkami v předchozí generaci prý dosahují o 10 až 26 procent nižších emisí CO2 (a tím tedy i nižší spotřeby) a současně mají vyšší výkon až o 20 procent. Trojici dieselových motorů přebírá nový Avensis v upravené verzi z předchozí generace. Všechny jsou vybaveny standardně filtrem pevných částic a modernizovány, aby splňovaly podmínky emisní normy Euro 5.

Většinu podnikatelů a manažerů zajímá výbava. Verze Executive přidává prvky jako zatmavená zadní skla, audiosystém s 10 GB harddiskem, navigaci, elektricky nastavitelná přední sedadla nebo bezklíčkový vstup Smart Entry. Nejvyšší verze Premium/TEC Edition pak obsahuje také panoramatickou střechu, adaptivní bi-xenonové světlomety a s motorem 2,2 D-4D také plnou bezpečnostní výbavu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Opel si připravil pro Frankfurt tři světové premiéry.…
Ferrari Portofino nahrazuje Californii. Má čtyři sedačky a jede 320 km/h
Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail splynuly v novou řadu
Hyundai i30 N: Krátké svezení s dalším korejským dítětem Alberta Biermanna
Z nuly na 161 km/h za 3,8 s? Už za tři roky si takové auto budete moci koupit
Technologie
Budoucí mobily budou mít vzadu hned tři velké objektivy
Zoner Photo Studio bylo příliš levné, proto tvůrci u verze X zavedli předplatné
Internet si při zatmění Slunce ulevil. Američané vyšli ven a koukali na oblohu
Asus uvádí monitory s technologií ELMB. Low motion blur konečně i pro LCD s FreeSync
Bixby je u nás dřív než Cortana. Samsung v Česku spustil hlasového asistenta
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít