Novinka z Kolína patří zejména do města

16. května 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
16. května 2005, 00:00

TÝDEN MINIAUT Necelý měsíc před českou výstavní premiérou v Brně a před zahájením prodeje (2. června) padla poslední tabu, která se zatím skrývala pod označením Peugeot 107. Známá je i cena na českém trhu - začíná na 236 900 korunách. Vývoj a realizace modelu 107 je výsledkem spolupráce koncernu PSA Peugeot Citroen a Toyota Motor Corporation.

foto: Peugeot

TÝDEN MINIAUT Necelý měsíc před českou výstavní premiérou v Brně a před zahájením prodeje (2. června) padla poslední tabu, která se zatím skrývala pod označením Peugeot 107. Známá je i cena na českém trhu - začíná na 236 900 korunách.

Vývoj a realizace modelu 107 je výsledkem spolupráce koncernu PSA Peugeot Citroen a Toyota Motor Corporation. S tím souvisí i fakt, že základem vozu je stejný podvozek, jako mají dva typově identické vozy, které se rovněž vyrábějí v Kolíně - Citroen C1 a Toyota Aygo. Exteriérem vůz nezapře příslušnost ke značce Peugeot, větší tovární znak, protáhlé světlomety a výrazný otvor sání jsou jejím zavedeným stylistickým prvkem.

Při úvahách, jakým směrem se dále ubírat, vycházela automobilka Peugeot z toho, že segment malých vozů vykázal za posledních deset let nárůst o 32 procent. Cílem proto bylo vyrobit malý, kompaktní a víceúčelový vůz s výrazným charakterem, který by byl určený především do městského provozu. Model Peugeot 107 tato kritéria jednoznačně splňuje. Měl by být ideálním vozem pro širokou cílovou skupinu, které dominují mladé bezdětné páry, rodiny s jedním dítětem, mládež a senioři, a spolehlivým partnerem především pro pohyb v přeplněných městských ulicích. Díky malým rozměrům (délka 3,43 metru, šířka 1,63 metru a výška 1,465 metru) a poloměru otáčení pod pět metrů je nový vůz zároveň lehce ovladatelný a velmi obratný. Základní objem zavazadlového prostoru je 200 litrů, lze ho ale zvětšit až na 751 litrů.

I přes svou délku je Peugeot 107 plnohodnotným čtyřmístným modelem, který bude na českém trhu k dispozici ve třía pětidveřové verzi a ve dvou úrovních výbavy. Největší zájem zákazníků se očekává o výbavu Smile, která bude obsahovat standardně ABS a REF, airbagy řidiče i spolujezdce, nárazníky v barvě karoserie či kryt zavazadlového prostoru. Výbava Trend nabídne například posilovač řízení a elektrický pack.

Na počátku roku 2006 přibude do nabídky dieselový agregát 1.4 HDI koncernu PSA Peugeot Citroen. Pokud jde o nabídku barev, bude Peugeot 107 na trhu nabízen v osmi barvách karoserie, z nichž pět je metalických. Zákazník bude mít na výběr také ze dvou barevných provedení látkového čalounění. Předpokládané prodeje modelu pro letošní rok představují 900 vozů.

MOTOR

V době uvedení modelu na trh budou k dispozici dva litrové motory (benzinový a dieselový) spojené s manuální pětistupňovou převodovkou. Později přijde na trh i automatizovaná manuální pětistupňová převodovka.

TECHNICKÉ ÚDAJE

**| Typ vozu|Peugeot 107|

 Objem motoru998 ccm
  Výkon58 kW
 Nejvyšší rychlost157 km/hod
 Spotřeba4,6 l/100 km
 Cena236 900 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče