Nové Polo - pátá generace stěžejního modelu VW

27. srpna 2009, 06:41 - Erich Handl
27. srpna 2009, 06:41

U prodejců Volkswagenu se minulý týden objevily první kusy nového vozu Polo. Auto nižší střední třídy je už 34 let prodejním tahákem značky, a to má platit i o jeho páté generaci.

Autor: VolksWagen

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - VW Polo 1,2 typ vozu - pětidveřový hatchback motor - benzinový tříválec objem válců - 1,2 litru max. výkon - 44 kilowattů max. rychlost - 157 km/hod zrychlení 0-100 - 10,5 sekundy spotřeba - 5,5 l /100 km kufr - 280 litrů cena (základ) - 244 500 Kč

První VW Polo sjel z výrobního pásu v roce 1975, pouhý rok po příbuzném modelu Golf. Původně se jednalo o třídveřové auto, až třetí generace nabídla i pětidveřové provedení. V Polu se objevovala řada prvků z Golfu a to platí i pro letošní verzi. Ta měla českou výstavní premiéru na jaře v Brně, nyní se objevuje i u dealerů značky.

Vůz je zhruba o pět centimetrů delší než předchůdce, má kufr o objemu 280 litrů a chlubí se řadou inovací. „Zatímco čtvrtá generace byla spíše jen karosářskou úpravou té třetí, páté pokolení je v podstatě nové auto. Design je zcela přepracovaný, to se týká i interiéru, čtyř benzinových a tří naftových motorů, které splňují evropskou emisní normu Euro 5,“ říká šéf značky VW pro Česko Vratislav Strašil. Podle jeho slov bude novinka k mání ve dvou stupních výbavy Trendline a Comfortline, už základ má v sérii elektronický stabilizační systém ESP a čidlo tlaku v pneumatikách.

„Polo je pro nás z hlediska prodejů stěžejní model, nejlevnější třídveřovou verzi nabízíme za 244 500 korun,“ dodává Strašil. „Zájemci si v rámci paketu v hodnotě 15 tisíc korun můžou připlatit za pětidveřové provedení a klimatizaci.“ Podle Strašilových slov už české zastoupení eviduje 539 objednávek na nové auto, navzdory tomu, že se reklamní kampaň rozjede až v září. Později by se měla na trhu objevit i sportovní varianta GTI.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Volkswagen Polo může firmě sloužit jako referentský nebo kurýrní vůz, je také oblíbeným hitem autopůjčoven. Kufr lze sklopením opěráků sedadel zvětšit z 280 na 952 litrů, takže je auto využitelné i pro živnostníky. Za základních 244 500 korun lze ale pořídit jen třídveřovou verzi, za pět dveří a klimatizaci se připlácí 15 000 korun.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí…
Nové Audi A8 dostane unikátní podvozek, který reaguje na nerovnosti i riziko kolize
Nejlepším motorem roku 2017 je osmiválec Ferrari. Poprvé se volil také nejlepší elektromotor
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Že jste ještě neviděli Porsche 911 GT2 RS? Nevadí, stejně už je vyprodané
Technologie
Tahle zahnutá výloha je ve skutečnosti obří flexibilní OLED panel od LG
Stahujte zdarma zombie co-op řežbu Killing Floor. Ale musíte si pospíšit
Intel zlevnil všechny Xeony Phi. Nejvýkonnější modely víc než o polovinu
Steam rozjel letní výprodeje her. Nákupní horečku mu ale překazili „hackeři“
New York Times diskuze nezruší. Hloupé komentáře bude mazat umělá inteligence
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít