Nové Polo - pátá generace stěžejního modelu VW

27. srpna 2009, 06:41 - Erich Handl
27. srpna 2009, 06:41

U prodejců Volkswagenu se minulý týden objevily první kusy nového vozu Polo. Auto nižší střední třídy je už 34 let prodejním tahákem značky, a to má platit i o jeho páté generaci.

Autor: VolksWagen

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - VW Polo 1,2 typ vozu - pětidveřový hatchback motor - benzinový tříválec objem válců - 1,2 litru max. výkon - 44 kilowattů max. rychlost - 157 km/hod zrychlení 0-100 - 10,5 sekundy spotřeba - 5,5 l /100 km kufr - 280 litrů cena (základ) - 244 500 Kč

První VW Polo sjel z výrobního pásu v roce 1975, pouhý rok po příbuzném modelu Golf. Původně se jednalo o třídveřové auto, až třetí generace nabídla i pětidveřové provedení. V Polu se objevovala řada prvků z Golfu a to platí i pro letošní verzi. Ta měla českou výstavní premiéru na jaře v Brně, nyní se objevuje i u dealerů značky.

Vůz je zhruba o pět centimetrů delší než předchůdce, má kufr o objemu 280 litrů a chlubí se řadou inovací. „Zatímco čtvrtá generace byla spíše jen karosářskou úpravou té třetí, páté pokolení je v podstatě nové auto. Design je zcela přepracovaný, to se týká i interiéru, čtyř benzinových a tří naftových motorů, které splňují evropskou emisní normu Euro 5,“ říká šéf značky VW pro Česko Vratislav Strašil. Podle jeho slov bude novinka k mání ve dvou stupních výbavy Trendline a Comfortline, už základ má v sérii elektronický stabilizační systém ESP a čidlo tlaku v pneumatikách.

„Polo je pro nás z hlediska prodejů stěžejní model, nejlevnější třídveřovou verzi nabízíme za 244 500 korun,“ dodává Strašil. „Zájemci si v rámci paketu v hodnotě 15 tisíc korun můžou připlatit za pětidveřové provedení a klimatizaci.“ Podle Strašilových slov už české zastoupení eviduje 539 objednávek na nové auto, navzdory tomu, že se reklamní kampaň rozjede až v září. Později by se měla na trhu objevit i sportovní varianta GTI.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Volkswagen Polo může firmě sloužit jako referentský nebo kurýrní vůz, je také oblíbeným hitem autopůjčoven. Kufr lze sklopením opěráků sedadel zvětšit z 280 na 952 litrů, takže je auto využitelné i pro živnostníky. Za základních 244 500 korun lze ale pořídit jen třídveřovou verzi, za pět dveří a klimatizaci se připlácí 15 000 korun.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Projekt otevřeného ne-x86 počítače žije. Talos II bude ještě letos, s IBM Power9 a za míň
OneDrive rozšiřuje zálohování starších verzí na všechny typy souborů
Tip: Chtějí po vás telefonní číslo kvůli registraci? Která SIM je pro to nejlepší?
Microsoftu se daří hlavně díky Office a cloudu. Zdvojnásobil zisk
Podíl používanosti Creators Updatu poprvé překonal Anniversary Update
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít