Nové Ford Ka přijíždí z Polska

08. ledna 2009, 00:00 - Erich Handl
08. ledna 2009, 00:00

Prodejci Fordu začali na konci loňského roku nabízet novou generaci nejmenšího auta značky, modelu Ka.

Třídveřové autíčko vyráběné v Polsku se prodává od 219 990 korun a bude konkurovat například kolínským minivozům nebo Fiatu 500, se kterým sdílí řadu součástek.

První generace Fordu Ka přišla na trh v roce 1996. Její karoserie ve stylu New Edge byla na tehdejší dobu hodně avanatgardní a novátorská, trochu připomínala želvu na kolech. Koncepce byla úspěšná, po světě se prodalo dohromady 1,4 milionu „káček“. Vůz vydržel na trhu v nezměněné podobě úctyhodných 12 let, zákazníci se rekrutovali hlavně z řad začínajících řidičů a řidiček. Jaká je druhá generace?

Vůz, jenž se poprvé představil na letošním říjnovém pařížském autosalonu, je výsledkem spolupráce Fordu a Fiatu při vývoji a výrobě městských vozů. Ka disponuje z drtivé většiny technikou, kterou využívají současné modely Panda a 500. I karoserie nemá daleko do „pětistovky“; je sice zaoblenější než předchozí model, má ale ostřejší hrany než sesterský Fiat.

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • *model - Ford Ka (1,2 Duratec) typ vozu - třídveřové miniauto motor - benzinový čtyřválec objem válců - 1,2 litru max. výkon - 51 kilowattů max. rychlost - 160 km/hod zrychlení 0-100 - 12,8 sekundy spotřeba - 5,3 l/100 km kufr - 224 litry cena - 219 990 Kč Podobný Fiestě Přídi dominují světla ve stylu modelů S-Max či Fiesta. Příbuznost s ostatními modely potvrzuje ostatně celá maska s charakteristickým tvarem v nárazníku. Třídveřová karoserie vyhlíží sportovněji než retro Fiatu. Kapota více navazuje na sklon čelního skla, střecha končí zhoupnutím připomínajícím spoiler. Základem pro nové modely Fiatu i Fordu je platforma Fiatu Panda. Oba vozy vznikají v polském závodě Fiatu ve městě Tychy. Vůz má nové nejen tlumiče a pružiny, ale i přední a zadní stabilizátor a technici si pohráli i s mechanizmem řízení. Ford Ka je v nabídce ve dvou úrovních výbavy: Ambiente (ABS, EBD, 2 airbagy, palubní počítač, tónovaná skla či světla denního svícení) a Titanium (navíc klimatizace, centrální zamykání, elektricky ovládaná okna a zrcátka či mlhovky). Motory jsou v nabídce dva – benzinový 1,2 litru a jeden diesel s obsahem 1,3 litru. BEZ PODNIKATELSKÉ VERZE Podnikatelskou verzi N1 malé Ka nenabízí, přesto lze „káčko“ využívat k občasnému převážení nákladu. Ve čtyřsedadlové verzi má sice jen 224 litrů velký kufr, ve dvoumístné variantě však může autíčko naložené po střechu převážet až 747 litrů zavazadel. Příplatková výbava**

Nový Ford Ka je určen především mladším zákazníkům, kteří se chtějí odlišit od stylu svých rodičů. Jakou jim stroj nabízí příplatkovou výbavu? Za metalický lak je třeba připlatit 8000 korun. Manuální klimatizace pro Ambiente přijde na 25 tisíc korun a za automatickou se platí 10 tisíc korun navíc.

Kdo nechce dělat mnoho komfortních kompromisů, bude muset investovat do Sady Plus za 13 500 korun, která obsahuje mimo jiné centrální zamykání s dálkovým ovládáním a uvítacími světly, klíč dálkového ovládání se sklopným dříkem, elektricky ovládaná přední okna s funkcí stažení jedním stisknutím nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie.

Za boční airbagy se připlácí 8000, za okenní a boční airbagy dá zájemce 14 tisíc korun.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče