Nové emoce pro ROVERY

05. března 2010, 13:01 - Pavel Olivík, Waidhofen an der Ybbs
05. března 2010, 13:01

Terénní vozy Land Rover patří mezi legendy, ať už se jedná o „pracanta“ v podobě modelové řady Defender nebo luxusní Range Rover. Na testování modelů pro letošní rok jsme se vypravili do Rakouska.

Autor: Alexander Seger

Dlouhá léta se značky Jaguar a Land Rover nechaly na českém trhu zastupovat společností A.M.T. Group. Její pochybné praktiky však způsobily mnoha majitelům těchto vozů nemalé potíže, například v oblasti servisu a vyřizování záručních reklamací. Začátkem letošního roku byla zastupováním na českém trhu pověřena rakouská společnost Jaguar Land Rover Austria GmbH se sídlem v Salzburgu, kterou čeká nelehký úkol napravovat poškozenou reputaci v důsledku neseriózního podnikání předchozího dovozce.

OTESTUJTE SVŮJ ROVER
Nové zastoupení Land Roveru připravuje pro české zákazníky také speciální řidičské kurzy zaměřené na bezpečnost a techniku řízení v zimě. Tyto kurzy jsou v Rakousku velmi oblíbené a probíhají ve spolupráci s rakouským autoklubem ÖAMTC. V budoucnosti by se měly podobné kurzy pro české zákazníky konat nejen v Rakousku, ale i v České republice. Každý zákazník navíc získá s novým vozem značky Land Rover možnost absolvovat zdarma Land Rover Experience Training, v jehož rámci se noví majitelé dokonale seznámí se schopnostmi svého vozidla.

„Prodáváme emoce, nikoli auta,“ prohlásil Georg Staudinger, generální ředitel společnosti Jaguar Land Rover Austria na produktové prezentaci v zasněženém Rakousku, kde jsme se mohli seznámit s inovovanými vozy Land Rover pro modelový rok 2010. Ty v případě značky Land Rover vycházejí z bytelného technického základu. Modernizace modelových řad Discovery 4, Range Rover Sport a Range Rover pro rok 2010 je na první pohled sotva patrná. Změnu cestující pocítí po nasednutí, neboť v minulosti oprávněně kritizovaná strohost interiérů ustoupila honosnosti.

Značné změny se odehrály také v útrobách všech tří land roverů, a to především v oblasti pohonu. Zážehové jednotky zastupuje zcela nová generace vidlicových osmiválců s pětilitrovým zdvihovým objemem, dodávaných v atmosférickém provedení (276 kW/375 k) nebo ve verzi Supercharged přeplňované mechanickým kompresorem (375 kW/510 k). Tyto motory naleznete také pod kapotou vozů Jaguar. Pro použití v land roverech však doznaly jistých konstrukčních úprav, aby byla zaručena bezvadná funkčnost i v náročném terénu. Zřejmě nejoblíbenější volbou pro pohon modelů Range Rover Sport a Discovery 4 bude nový šestiválcový turbodiesel LR-TDV6 3,0 litru.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost, nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Auta
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového…
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Patentové skici odhalují malý dvoumístný sporťák značky Honda
Technologie
Aukro chystá změny. Na konci měsíce začne migrace a služba bude desítky hodin nedostupná
AMD se díky kryptotěžařům a Ryzenu dostalo v druhém čtvrtletí do zisku – tedy skoro
Objevily se výsledky Radeonů RX Vega v 3DMarku. Start prodejů přesně za dva týdny?
Skype 5.4 pro Linux přidává podporu pro skupinové videohovory
Nvidia už má Tesly s čipy Volta, rozdala první karty výzkumníkům umělé inteligence
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít